کمک اورانگوتان ها به درک چگونگی تکامل گفتار انسان

به گزارش مهسان بلاگ، پژوهشگران دانشگاه سنت اندروز(University of St Andrews) اسکاتلند و دانشگاه دورام(University of Durham) با همکاری باغ وحش ایندیاناپلیس(Indianapolis) در آمریکا مطالعه ای را به روی اورانگوتان ها(Orangutans) انجام دادند و اظهار کردند، این حیوانات می توانند به آنها در درک چگونگی تکامل گفتار انسان کمک کنند.

کمک اورانگوتان ها به درک چگونگی تکامل گفتار انسان

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیلی میل، تحقیقات جدید پژوهشگران نشان می دهد اورانگوتان ها همانند انسان ها روی صدای خود کنترل دارند و به همین دلیل پژوهشگران می توانند از آنها برای درک چگونگی تکامل گفتار انسان استفاده کنند.

اورانگوتان تنها سردهٔ باقی مانده از کپی های بزرگ در منطقهٔ آسیا است. آن ها در زمره باهوش ترین نخستی سانان هستند. آن ها معمولاً تهاجمی نیستند و بیشتر به صورت منزوی به جستجوی غذا می پردازند. آن ها بزرگترین جانوران موجود درختی هستند که بازوهای درازتری نسبت به دیگر کپی های بزرگ دارند.

طی این مطالعه پژوهشگران با همکاری کارمندان مراقبت از حیوانات باغ وحش ایالت ایندیانا، دو اورانگوتان را مورد بررسی قرار دادند. اورانگوتان 11 ساله راکی و 36 ساله نُبی نام داشت.

هنگامی که به هر دو اورانگوتان ساز موسیقی کازو(kazoo) داده شد، آنها از صدای خود برای پخش آن با کنترل داوطلبانه بر روی تارهای صوتی استفاده کردند.

دکتر آدریانو لامیرا(Adriano Lameira) محقق اصلی این مطالعه از دانشکده روانشناسی و علوم اعصاب دانشگاه سنت اندروز گفت: زبان، ارتباطات انسان را تعریف می کند، اما تکامل آن توضیحات علمی را رد می کند. میمون های بزرگ یا کپی های بزرگ(Great apes)، نزدیکترین جانوران به ما انسان ها، می توانند به ما در درک چگونگی تکامل زبان کمک کنند. ما طی این مطالعه به این نتیجه رسیدیم که اورانگوتان ها بر روی حنجره خود کنترل بالایی دارند و می توانند توسط تارهای صوتی خود همانند انسان صداهای مختلفی را تولید کنند. ما دریافتیم که تاکنون توانایی های اورانگوتان ها و احتمالاً همه میمون های بزرگ را بسیار دست کم گرفته شده است. این مطالعه مهم درک ما از نحوه تکامل زبان گفتاری را تغییر داد.

یافته های این مطالعه در مجله Scientific Reports منتشر شد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سامی: مجله سامی: انجمن های گفتگو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 17412

به "کمک اورانگوتان ها به درک چگونگی تکامل گفتار انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمک اورانگوتان ها به درک چگونگی تکامل گفتار انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید