گلکسی S22 اولترا ممکن است با نام S22 نوت معرفی گردد

به گزارش مهسان بلاگ، چند ماه قبل اولین رندر گلکسی S22 اولترا منتشر شد که خبر از تعبیه جایگاه قلم S Pen در بدنه این گوشی می داد. همانطور که احتمالا می دانید، تمام گوشی های سری نوت از جایگاه مخصوص این قلم بهره می برند. حالا یکی از افشاگران مشهور مدعی شده که گران ترین مدل سری S22 با نام S22 نوت راهی بازار خواهد شد. در همین زمینه برای مدتی شایعه انتخاب نام گلکسی نوت 22 مطرح شد که یکی از افشاگران این موضوع را رد کرد.

گلکسی S22 اولترا ممکن است با نام S22 نوت معرفی گردد

گوشی های سری گلکسی نوت 20 آخرین مدل های این خانواده محسوب می شوند که در سال 2020 معرفی شدند. روی هم رفته طی سال های گذشته، گوشی های سری نوت عمدتا مدل های قدرتمندتر و مجذوب نماینده تر سری گلکسی S بوده اند. این گوشی ها همیشه چند ماه بعد از سری گلکسی S عرضه می شدند و به همین دلیل نسبت به آن ها، از سخت افزارهای نوتر و بهتری بهره می بردند. گوشی های سری نوت به شدت بر بهره وری متمرکز بوده اند و بهره گیری از جایگاه اختصاصی قلم S Pen هم به همین موضوع برمی گردد. اگرچه S21 اولترا و زد فولد 3 از این قلم پشتیبانی می نمایند، ولی در بدنه آن ها جایگاه اختصاصی قلم موردنظر وجود ندارد.

به لطف همین ویژگی ها، گوشی های سری نوت همچنان هواداران پروپاقرص زیادی دارند و به نظر می رسد سامسونگ می خواهد بار دیگر توجه این دسته از کاربران را جلب کند. طی یک سال گذشته، در خصوص مرگ گوشی های سری نوت گزارش های زیادی منتشر شده است. اگرچه سامسونگ اظهار داشت که در سال 2021 نسل نو سری نوت را عرضه نمی نماید، ولی مدیران این شرکت وعده دادند که در سال 2022 مدل نو نوت از راه می رسد. اما با توجه به گزارش های منتشر شده از طرف منابع مختلف، کار گوشی های سری نوت تمام شده است. به نظر می رسد یکی از دلایل سامسونگ برای انجام این کار، به فروش پایین تر از حد انتظار گوشی های سری نوت برمی گردد. در بازار گوشی های اندرویدی روزبه روز رقابت سخت تر می گردد و در این میان شرکت ها برای بقا باید تصمیم های سختی را اتخاذ نمایند.

بعلاوه اخیرا سامسونگ تصمیم گرفته توجه بیشتری به گوشی های تاشوی خود نشان بدهد. گفته می گردد نوترین گوشی های تاشوی سامسونگ در بسیاری از بازارها با استقبال زیادی روبرو شده اند. اگرچه این گوشی ها همچنان قیمت بسیار بالایی دارند و با بعضی محدودیت های جدی روبرو هستند، ولی سامسونگ در آینده نزدیک می تواند بر این چالش ها غلبه کند.

اگر گلکسی S22 اولترا تحت عنوان S22 نوت راهی بازار گردد، این گوشی از دیدگاه برندینگ مورد توجه کاربران مدل اولترا و گوشی های سری نوت قرار می گیرد و به قول معروف سامسونگ با یک تیر دو نشان می زند. البته این نام فعلا یک شایعه است و اگر صحت داشته باشد، بدون شک طی هفته های آینده دیگر منابع هم این تغییر نام را تایید خواهند کرد.

به لطف گزارش ها و رندرهای منتشر شده، تمام جزئیات S22 اولترا یا نوت لو رفته است. این گوشی مانند نسل های قبلی از دو تراشه بهره می برد و این بار با تراشه های اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 به فروش می رسد. اگزینوس 2200 هم از پردازنده گرافیکی طراحی شده به وسیله AMD بهره می برد که باید ببینیم نسبت به رقبا چه حرفی برای گفتن دارد.

این گوشی از نمایشگر 6.8 اینچی مبتنی بر رزولوشن 1440 در 3200 و رفرش ریت 120 هرتز بهره می برد. کاربران برای خرید آن می توانند بین 12 و 16 گیگابایت رم و 128 تا 512 گیگابایت حافظه داخلی دست به انتخاب بزنند. روی پنل پشتی این محصول ماژولی وجود ندارد و لنز دوربین ها به صورت مجزا روی پنل قرار گرفته اند.

اگرچه دوربین اصلی آن مبتنی بر سنسور 108 مگاپیکسلی است، اما در مقایسه با نسل قبلی کاربران با سنسور بهتری روبرو خواهند شد. بعلاوه در کنار آن دوربین پریسکوپی 10 مگاپیکسلی با زوم 10 برابری، تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری و اولترا واید 12 مگاپیکسلی تعبیه شده است. برای عکس های سلفی هم یک دوربین 40 مگاپیکسلی در حفره نمایشگر تعبیه شده است.

از دیگر ویژگی های حائز اهمیت این گوشی باید به بهره گیری از باتری 5000 میلی امپر ساعتی اشاره کنیم که در خصوص سرعت شارژ سیمی آن هنوز نمی توانیم با قاطعیت صحبت کنیم ولی از شارژ بی سیم 15 وات پشتیبانی می نماید. در رابطه با قیمت این گوشی هم هنوز گزارش معتبری منتشر نشده ولی به احتمال زیاد با قیمت مشابه نسل قبلی راهی بازار می گردد.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 101998

به "گلکسی S22 اولترا ممکن است با نام S22 نوت معرفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S22 اولترا ممکن است با نام S22 نوت معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید