گوگل قابلیت های جدیدی را به صفحه جست و جو و گوگل لنز اضافه می نماید

به گزارش مهسان بلاگ، گوگل ساعاتی پیش در کنفرانس سرچ آن (Search On) خود از قابلیت های فوق العاده جذابی برای صفحه جست و جو و بعلاوه گوگل لنز رونمایی کرد.

گوگل قابلیت های جدیدی را به صفحه جست و جو و گوگل لنز اضافه می نماید

در رویداد امشب گوگل، شاهد اتفاقات جالب زیادی بودیم. از طراحی نو صفحه جست و جو گرفته تا قابلیت های نوی که به گوگل لنز اضافه شد تا تجربه کاربری به شکل محسوسی دگرگون گردد. با صفحه جست و جوی گوگل شروع می کنیم. جایی که اکنون به گونه ای تغییر یافته است که کاربر بتواند راحت تر به آنچه مد نظر دارد دسترسی داشته باشد.

صفحه جست و جو با ظاهری نو و قابلیت های فراوان

این تغییر در طراحی باعث شد کاربر در نتیجه جست و جوی خود، شاهد تصاویر و ویدیوهای مختلفی باشد تا بدین ترتیب راحت تر به آنچه مد نظر دارد دست پیدا کند. این قابلیت به خصوص زمانی که مثلا برای تزئین خانه در رویدادهای مختلف در پی ایده می گشت بیش از پیش کاربرد خود را نشان خواهد داد.

بعلاوه یکی دیگر از قابلیت های خوب صفحه جست و جوی گوگل، بخشی تحت اسم درباره این جست و جو (About This Search) است که اطلاعات بیشتری راجع به آنچه در پی آن هستید در اختیار شما قرار می دهد. این اطلاعات شامل نظرات و پیشنهادات کسانی است که پیش از این در رابطه با مسائل مشابه جست و جو نموده بودند.

علاوه بر این ها، بخش درباره این موضوع (About The Topic) هم با ورود خود به صفحه جست و جو باعث می گردد تا کاربران از منابع دیگر هم اطلاعات لازم خود را در رابطه با آنچه جست و جو نموده اند به دست بیاورند. پیشنهادات بر اساس ویدیو هم یکی دیگر از قابلیت هایی است که به زودی به جست و جوی گوگل اضافه می گردد. به لطف این قابلیت، هنگامی که کاربر مثلا در حال تماشای ویدیو از یوتیوب است، کادری در بخش پایینی آن ویدیو مشاهده خواهد نمود با این مضمون که می توانید با کلیک روی این گزینه، به اطلاعات مرتبط با این ویدیو دسترسی داشته باشید. حال کافی است روی آن کلیک کنید تا به اطلاعاتی بیشتر و جامع تری پیرامون آن ویدیو دست پیدا کند. تمام این ها قطعا باعث می گردد دیگر مجبور نباشیم وقت خود را مدت زمان زیادی برای یافتن یک مطلب به وسیله گوگل هدر دهیم و با سرعت و دقت بیشتری به آنچه می خواهیم دست پیدا کنیم.

این تمام ماجرا نیست؛ گوگل صفحه جست و جوی خود را به لطف فناوری MUM، تا چند ماه دیگر به صورت کلی دگرگون خواهد نمود. به این صورت که قرار است بخشی مجزا تحت اسم چیزهایی که باید بدانید (Things to Know) در نظر گرفته گردد تا کاربر راحت تر به آنچه می خواهد دسترسی داشته باشد. این بخش، با قدرت گرفتن از MUM محتویات خود را برای کاربر به نمایش می گذارد.

گوگل لنز

اگر به خاطر داشته باشید، در رویداد I/O سال جاری گوگل، از فناوری MUM مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی شد. شاید به جرأت بتوان گفت طی چند سال اخیر، هیچ فناوری جالب تر و کاربردی تر از MUM رونمایی نشده بود. اگر برایتان این پرسش بوجود آمده است که MUM چیست و چه کاری انجام می دهد باید بگوییم این فناوری قادر است اطلاعات لازم شما را در قالب های مختلف نظیر تصویر، متن، ویدیو و… درک کند و بدین ترتیب آنچه باید را به نمایش بگذارد.

گوگل در کنفرانس امشب خود، با آپدیت جست و جوی تصویر گوگل لنز، این فناوری را به آن هم اضافه نمود تا یک اتفاق هیجان انگیز را ببینیم. اگر از گوشی های اندرویدی استفاده نموده باشید، به احتمال بسیار فراوان باید با گوگل لنز آشنایی داشته باشید. این سرویس که به دوربین گوشی برای انجام کارهای مختلف وابسته است، می تواند کارهایی نظیر ترجمه، یافتن اطلاعات از تصاویر در رابطه با اطلاعات مختلف موجود در آن ها و بسیاری فعالیت های دیگر را انجام دهد.

با اضافه شدن MUM به جست و جوی گوگل لنز، کاربران اکنون قادر خواهند بود به صورت مجزا، موارد مختلف درون یک تصویر را شناسایی و در رابطه با آن اطلاعات کسب نمایند. البته به گفته خود گوگل، با این قابلیت، خرید برای کاربران آسان تر می گردد چرا که با برش تصویر مربوط به یک وسیله می توانند موضوعات مشابه با آن را در بستر اینترنت پیدا نمایند. این قابلیت در ابتدا برای iOS منتشر می گردد اما گوگل خاطرنشان کرد به زودی برترین کروم بوک ها هم از آن بهره مند خواهند شد.

نکته هیجان انگیز داستان جایی است که کاربر می تواند لوازمی با الگوی خاص را هم با یاری MUM جست و جو و خریداری کند. برای مثال شما یک الگو یا طرح خاصی را روی پیراهن یکی از افراد دلخواه خود می بینید اما هیچ اطلاعی در رابطه با آن ندارید. اینجاست که می توانید به یاری گوگل لنز، آن بخش از تصویر را برش بزنید و در بخش مربوط به وارد کردن متن، بنویسید جوراب هایی با این طرح. در نتیجه جست و جوی شما جوراب هایی به نمایش در خواهند آمد که از طراحی مشابهی با الگوی روی پیراهن آن فرد برخوردار هستند.

به گفته گوگل، طی ماه های آینده این قابلیت ها به صفحه جست و جو و گوگل لنز اضافه خواهد شد اما متأسفانه از زمان دقیق آن بی خبریم. هرچند این فاصله به نظر می رسد قطعا ارزشش را دارد.

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 97116

به "گوگل قابلیت های جدیدی را به صفحه جست و جو و گوگل لنز اضافه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل قابلیت های جدیدی را به صفحه جست و جو و گوگل لنز اضافه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید