یورش پلیس به کشتارگاه خودرو های سرقتی!

به گزارش مهسان بلاگ، ماموران کلانتری شهرک ناجای مشهد در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه به گاراژی هجوم بردند که محل اوراق کردن خودرو های سرقتی بود.

یورش پلیس به کشتارگاه خودرو های سرقتی!

به گزارش ، ماجرای این عملیات هماهنگ برای ریشه سوزی باند های سرقت خودرو در مشهد از آن جا شروع شد که در پی وقوع سرقت های متعدد خودرو های پراید و پژو در مناطق مختلف شهر، طرح جامعی برای ارتقای امنیت اجتماعی با صدور دستورات ویژه ای از سوی سرهنگ عباس صارمی ساداتی (رئیس پلیس مشهد) به اجرا درآمد. به همین دلیل عوامل انتظامی در کلانتری ها به صورت شبانه روزی وارد عمل شدند و هرگونه سرنخی را با جدیت دنبال کردند تا این که بیست و ششم فروردین و به دنبال سرقت یک دستگاه پراید در حوزه استحفاظی کلانتری شهرک ناجای مشهد، گروه ویژه ای از نیرو های کارآزموده تجسس به فرماندهی مستقیم سرهنگ محمد فیاضی (رئیس کلانتری) به ردیابی دزدان پراید پرداختند.

این گزارش حاکی است، نیرو های تجسس در اولین مرحله از این عملیات و بازبینی دوربین های مداربسته به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد با یک باندحرفه ای و سابقه دار طرف هستند چرا که سارقان مذکور بلافاصله مورد شناسایی ماموران کلانتری و مال باخته قرار گرفتند. به همین دلیل، معاون دادستان مرکز خراسان رضوی با مطالعه اولین گزارش پلیس درباره چگونگی سرقت پراید، دستورات محرمانه و تخصصی ویژه ای را برای پیگیری پرونده سرقت و دستگیری اعضای این باند صادر کرد. قاضی دکتر اسماعیل رحمانی همچنین با توجه به اهمیت موضوع از نیرو های انتظامی خواست با همکاری مال باخته به ریشه یابی سرقت های مذکور بپردازند و مکان های اختفا یا فروش قطعات و محتویات خودرو ها را نیز شناسایی نمایند. در پی دستورات قضایی، گروه ویژه نیرو های تجسس با توسل به شگرد های فنی و اطلاعاتی، پیروز شدند به شماره تلفن سرنموده باند دست پیدا نمایند و او را با یک قرار صوری به دام بیندازند.

در بازرسی از خودروی پراید عباس (متهم) تعدادی از لوازم و قطعات سرقت شده متعلق به پراید مال باخته کشف شد و بدین ترتیب عملیات پلیس برای مکوششی کردن این باند ادامه یافت. ماموران انتظامی در حال انتقال متهم به مقر انتظامی بودند که به وسیله منابع و مخبران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد همدست دیگر سرنموده باند درون یک فست فود فروشی حضور دارد بنابراین آن ها با هماهنگی قاضی رحمانی بی درنگ وارد عمل شدند و عضو دیگر این باند را نیز دستگیر کردند. در پی اعترافات متهمان تعیین شد که آن ها خودرو های سرقتی را در یک گاراژ در منطقه بولوار هفت تیر و همچنین منزلی در منطقه بولوار شهید صیاد شیرازی اوراق می نمایند و قطعات آن را به فروش می رسانند. ادامه بازپرسی ها بیانگر آن بود که سرنموده باند تعمیرگاه خودرو (مکانیکی) دارد و در این پوشش به راحتی برای اوراق کردن خودرو ها اقدام می نماید.

متهمان دستگیر شده در حالی همدستان دیگر خود را به پلیس لو دادند که ماموران تجسس در بازرسی از کشتارگاه خودرو های سرقتی لوازم و قطعات زیادی کشف کردند که دزدان آن ها را سلاخی نموده بودند.

با انتقال لوازم سرقتی به کلانتری که فقط بیش از هزار قطعه آچار و ابزار به همراه 42 قلم انواع قطعات و محتویات خودرو بود کوشش گسترده ای برای دستگیری دیگر عوامل مرتبط با این باند شروع شد.

این گزارش حاکی است، اعضای دستگیر شده این باند تا به امروز به سرقت پنج دستگاه پراید و یک دستگاه پژو اعتراف نموده اند، اما آنالیز های مقدماتی نشان می دهد که آنان سرقت های بیشتری را انجام داده اند بنابراین با دستور سرهنگ صارمی ساداتی، عملیات ضربتی پلیس برای کشف دیگر سرقت های احتمالی ادامه دارد و سپس متهمان در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار می گیرند تا ماجرای سرقت های مذکور به طور ویژه پیگیری گردد.

منبع: خراسان

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 46040

به "یورش پلیس به کشتارگاه خودرو های سرقتی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یورش پلیس به کشتارگاه خودرو های سرقتی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید