یک کاسه گیلاس یک شاخه آلبالو

به گزارش مهسان بلاگ، برطبق آخرین و برترین اخبار به دست آمده معین شده که گیلاس ها منبع غنی آنتی اکسیدان ها هستند.برای اینکه ارزش این گیاه را بدانیم کافی است بگوییم تمام قسمت های این میوه یعنی گوشت، دم، هسته، برگ و ساقه آن در طب و صنعت استعمال دارد. همه ما از مصرف

یک کاسه گیلاس یک شاخه آلبالو

یک کاسه گیلاس یک شاخه آلبالو

نویسنده: ندا پیله ور

گیلاس:

برطبق آخرین و برترین اخبار به دست آمده معین شده که گیلاس ها منبع غنی آنتی اکسیدان ها هستند.

برای اینکه ارزش این گیاه را بدانیم کافی است بگوییم تمام قسمت های این میوه یعنی گوشت، دم، هسته، برگ و ساقه آن در طب و صنعت استعمال دارد. همه ما از مصرف گیلاس تازه در یک روز گرم تابستانی لذت می بریم. این میوه دارای چربی کم و فیبر زیاد است. اگر شما درمان گیاهی را قبول داشته باشید، بدانید که گواتر مزمن با خوردن گیلاس تا حد زیادی کنترل می شود و بعلاوه مانند یک عامل تخلیه و زهکشی در مجاری ادرار و لوله های هاضمه کار می نماید و سنگ ها را از بین می برد و مصرف آن (در حد مناسب) به مبتلایان به دیابت و ورم مفاصل توصیه می شود، زیرا میوه ای است که نشاسته کمی دارد و قندش برای افراد دیابتی زیان بار نیست (البته اگر به اندازه توصیه شده به وسیله متخصص تغذیه مصرف شود). گیلاس بعلاوه مسکن اعصاب بوده، ملین است، خون را پاک و معده را تمیز می نماید. جوشانده دم گیلاس هم برای دفع سنگ های مثانه و تمیز کردن مجاری ادرار در طب تجربی مصرف می شود.

گیلاس کلسترول ندارد (مانند سایر گیاهان)، سدیم ندارد، فیبر خوراکی بالایی دارد و از ویتامین c بالایی برخوردار است.

آلبالو:

آلبالو قدرت ضد عفونی کننده قوی روده ها را دارا بوده و به درمان کم خونی، تصلب شرایین، خستگی، دیابت، نارسایی کبد، آرتریت (درد و التهاب مفاصل)، نقرس و حالت تهوع یاری می نماید. آلبالو و دم آن ادرار را زیاد نموده، عطش را کاهش می دهد و اشتها را زیاد می نماید و برای معده هم مفید است، مصرف آن برای دفع سنگ کلیه و مثانه و برطرف مشکل سنگ کیسه صفرا توصیه می شود.

آلبالو خواص گیلاس را دارد و مصرف آن اعصاب را آرامش می دهد و ملین خوبی است، هر چند مفیدتر از گیلاس است، اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. شربت یا مربای آلبالو در معالجه بیماری های تب دار موثر است. آب آلبالو منبع غنی از آهن می باشد.

آلبالو میوه آنتی اکسیدان:

آلبالو از جمله غذاهایی است که دارای 3 ماده مغذی بتاکاروتن؛ ویتامین C و ویتامین E است که اغلب به اسم آنتی اکسیدان به کار می فرایند. غذاهای حاوی آنتی اکسیدان با سرطان مقابله می نماید. بعلاوه در زنان، مصرف غذاهای با آنتی اکسیدان بالا باعث می شود که خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم به نصف کاهش پیدا کند. همین طور آنتی اکسیدان ها در جلوگیری از به هم چسبیدن گلبول های قرمز که باعث به وجود آمدن گرفتگی عروق قلب می شود، نقش موثری دارند.

کاهش دردهای عضلانی با نوشیدن آب آلبالو:

نوشیدن آب آلبالو پس از ورزش کردن می تواند درد حاصل از کشیدگی ماهیچه ها را تسکین دهد؛ طی تحقیقی معلوم شد در میان افرادی که پس از ورزش آب آلبالو مصرف می کردند، تنها 4 درصد دچار ضعف عضلانی شدند.

منبع:نشریه دنیای تغذیه - ش100

منبع: راسخون
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 96539

به "یک کاسه گیلاس یک شاخه آلبالو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک کاسه گیلاس یک شاخه آلبالو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید