یک گروه تئاتری به رییس جمهور نامه نوشت

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، پس از حمایت هنرمندان کانادایی آمریکایی، رابرت گرینوود و دانا لوبک از فعالیت های هسته ای ایران و اعتراض به رویکرد خصمانه کنگره آمریکا در جهت تحریم ایران، گروه تئا تر زندگی ضمن تقدیم نامه این هنرمندان و سناتور آمریکایی به رئیس جمهور، از حسن روحانی رییس جمهور ایران خواست تا در سالی که به نام همدلی و هم زبانی دولت و ملت نام گرفته است از فعالیت های بخش خصوصی تئا تر حمایت کند.

یک گروه تئاتری به رییس جمهور نامه نوشت

رابرت گرینوود و دانا لوبک هنرمندان کانادایی آمریکایی که آبان ماه امسال به دعوت گروه تئا تر زندگی در ایران کارگاه آموزشی برگزار کردند پس از ترک ایران طی نامه ای به مجلس سنای آمریکا اقدامات غیر انسانی این کنگره علیه ایران را محکوم کردند.

کمپانی کانادایی آمریکایی سان ارگوس به دعوت گروه تئا تر زندگی به مدیریت جعفر مهیاری و با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی ایران در مدت سه هفته، چند کلاس آموزشی در تهران، گیلان و اصفهان برگزار کرد. این کارگاه ها با حضور رابرت گرینوود کارگردان تئا تر و مدیر کمپانی و همکار او دانا لوبک بازیگر و کارگردان و طراح حرکت این کمپانی برگزار و با استقبال روبرو شد. این دو هنرمند طی حضور خود در ایران نمایش شکسپیر را هم در مجموعه تئا تر شهر روی صحنه بردند.

گرینوود و لوبک که در این مدت تحت تاثیر فرهنگ غنی ایران قرار گرفته بودند پس از بازگشت به کشورشان در نامه ای به مجلس سنا آمریکا و کلی آیات، سناتور جمهوریخواه از ایالت نیو همپشایر (زادگاه گرینوود) نگرانی های خود را نسبت به مانع تراشی های جمهوری خواستار در روند مذاکرات هسته ای با ایران ابراز کردند.

سان ارگوس طی نامه ای سرگشاده اش از طرف این کمپانی به کنگره آمریکا در مورد تحریم های ایران ضمن تاکید بر امنیت و آرامش در ایران و ستایش از متانت و معصومیت مردمان این سرزمین، از سناتورهای آمریکایی خواستند تا نگاه شان را نسبت به این کشور تغییر دهند و به تبع آن تحریم های ایجاد شده را باطل کنند.

گرینوود طی نامه ای دیگر به کلی آیات 46 ساله سناتور جمهوریخواه که یکی از جوان ترین کنندگان کنگره آمریکاست، از مانع تراشی جمهوری خواستار در قبال مذاکره با ایران ابراز ناراحتی کرده بود. مدیر کمپانی سان ارگوس در نامه خود نوشته است: اکنون به هیچ وجه وقت ایجاد اخلال در مذاکرات با ایران نیست. او در بخش دیگر نامه آورد است: دیپلماسی دقیقا همان چیزی است که جهان به آن نیاز دارد.

این سناتور آمریکایی نیز پنج مارس در نامه ای طولانی به گرینوود ضمن تکرار ادعاهای همیشگی نسبت به ایران از ضرورت رسیدن به یک راه حل درمورد این موضوع سخن گفته است. این کننده کنگره نیز در پاسخ ضمن احترام به نظر این دو هنرمند اظهار امیدواری کرده در جهت رفع این مشکل بزرگ اقدام سنجیده صورت خواهد گرفت.

جعفر مهیاری مدیر گروه تئا تر زندگی نیز طی نامه ای به رئیس جمهور حسن روحانی و تقدیم مکاتبات این هنرمندان کانادایی با کنگره آمریکا در سالی که به نام همدلی و هم زبانی دولت و ملت نام گرفته است و از سوی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی نیز سال 94 به سال توجه به تئا تر تلقی شده، خواستار توجه بیشتر به فعالیت های بخش خصوصی در عرصه تئا تر شد.

در این نامه آمده است: گروه تئا تر زندگی به عنوان یک شرکت خصوصی، با بیش از یک دهه فعالیت هنری در زمینه تولید آثار نمایشی برای گروه های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در ایران، فعالیت های بین المللی خود را از سال 2010 میلادی با اجرای نمایش های گوناگون در جشنواره های بین المللی در آسیا، اروپا و آفریقا آغاز کرد. در راستای گسترش فعالیت های برون مرزی و ترویج فرهنگ و هنر ایران به سایر کشور ها و همچنین بهره گیری از تجارب شرکت های حرفه ای در این زمینه و به منظور تعامل فرهنگی و حرفه ای، این گروه اقدام به برگزاری پروژه ای تحت عنوان اولین کارگاه های بین المللی گروه تئا تر زندگی در ایران کرد و با اداره کل هنرهای نمایشی ایران جهت همکاری در این پروژه به توافق رسید و در پی آن اقدامات اولیه آغاز شد و میهمان هایی از کانادا (با ملیت کانادایی و امریکایی) از شرکت (SunErgos) یکی از قدیمی ترین گروه های هنری فعال در کشور کانادا و امریکا برای حضور در ایران و برگزاری مستمر کلاس های هنری دعوت به عمل آمد.

پس از چندین ماه مذاکره و همچنین رفع نگرانی های آن ها در مورد تبلیغات منفی جهانی علیه ایران، سرانجام در آبان و آذرماه 93 در ایران حضور یافتند. در طی این مدت آن ها کلاس های آموزشی را در استان های تهران، اصفهان و گیلان برگزار کرده و نمایش شکسپیر را در مجموعه تئا تر شهر اجرا کردند. در مدت حضور آن ها بازدید از مکان های فرهنگی (تاریخی، مذهبی) ایران، برخورد مستقیم با مردم کوچه بازار، همچنین دیدار و مصاحبه با مسئولین مربوطه نیز در دستور کار گروه تئا تر زندگی قرار داشت. بنابراین با هدف نشان دادن فرهنگ واقعی ایرانی و اسلامی و ارائه صمیمیت و نگاه انسان محبت آمیز و ضد جنگ ایرانی، تغییری عمیق در آن ها پدید آمد.

اکنون پس از گذشت 4 ماه از خروج آن ها، در حالی که اداره کل هنرهای نمایشی ایران عضو کوچکی در زیر مجموعه شما نسبت به تعهدات خود در مقابل گروه، در مورد پروژه اجرا شده، بی توجه نشان می دهد، شرکت Sun Ergos ما را از ارسال نامه سرگشاده اش به کنگره آمریکا در مورد تحریم ها و همچنین پاسخ کنگره مطلع ساختند. آن ها طی نامه ای ضمن تاکید بر وجود امنیت و آرامش در ایران، و ستایش از متانت و معصومیت مردمان این سرزمین، از آن ها خواستند تا نگاه شان را نسبت به این کشور تغییر داده و نسبت به رفع تحریم های تحمیل شده به مردم ایران، همکاری های لازم را انجام دهند.

کننده کنگره خانم Kelly A. Ayotte نیز در پاسخ ضمن احترام به نظر آن ها، نگرانی های خود را اعلام و اظهار امیدواری اش را در جهت رفع این مشکل بزرگ خاطرنشان کرد. در سرانجام با نهایت احترام اعلام می کنم که یک گروه هنری می تواند تریبونی در جهت رفع نگرانی های بی منطق جامعه جهانی و معرفی واقعی ملت ایران همراه با فرهنگ عمیق و صادقانه اش باشد و نیز اعتراض خود را نسبت به برخی از مسئولانی که نه تنها از حمایت شان در مورد برگزاری چنین رویدادهای مهمی دریغ می کنند، بلکه عدم پایبندی به تعهداتشان مانع از برگزاری مجدد چنین همکاری های مهم هنری که می تواند تاثیرات مثبت فرهنگی و سیاسی بر مردم ایران و جهان داشته باشد اعلام می کنم.

امید است با درایت دولت تدبیر و امید راه حلهایی در جهت حمایت بیشتر از بخش خصوصی تئا تر به عمل آید تا فرهنگ غنی ایران را به جهانیان باز شناسانیم.

روبرت گرینوود هنرمند و کارگردان کمپانی سان ارگوس است که در کشورهای هنگ گنگ، لهستان، کرواسی، بلژیک، سنگاپور، اسلوواکی، انگلیس، اسکاتلند، ولز، کانادا و امریکا اجراهای مختلفی داشته است. این هنرمند به عنوان کارگردان، نویسنده و طراح حرکت برای کمپانی سان ارگوس تاکنون 45 نمایش تولید کرده است و همچنین در بیش از 30 فستیوال بین المللی نیز به عنوان اجراکننده و مدرس تئا تر حضور داشته است.

دانا لوبک بازیگر، کارگردان و طراح حرکت که به عنوان بازیگر در بیش از 200 نمایش حضور داشته است؛ در 45 سال گذشته در 80 نمایش به عنوان نقش اصلی بازیگری کرده است. او در کشورهای ایتالیا، فرانسه، انگلیس، اسکاتلند، آمریکا و کانادا به عنوان معلم حرکت برای بزرگسالان و بچه ها و نوجوانان تدریس کرده است. او همچنین در بیش از 40 فستیوال به عنوان بازیگر، کارگردان و معلم حضور داشته است و از مهم ترین شاگردهای او می توان به اِد هریس اشاره کرد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18939

به "یک گروه تئاتری به رییس جمهور نامه نوشت" امتیاز دهید

1 کاربر به "یک گروه تئاتری به رییس جمهور نامه نوشت" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک گروه تئاتری به رییس جمهور نامه نوشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید