آشنایی با روستاهای زیبا در کانادا

به گزارش مهسان بلاگ، کانادا دارای روستاهای زیبا و آرامی است که مکانی عالی برای فرار از شلوغی زندگی شهری هستند. روستاهای زیبا در کانادا از نظر اندازه و زیبایی متفاوت هستند. برخی از آنها روستاهای کوچک و آرام هستند که جمعیتی کمتر از 100 نفر دارند. برخی دیگر روستاهای بزرگتر هستند که دارای امکانات بیشتری مانند رستوران ها، فروشگاه ها و جاذبه های گردشگری هستند.

آشنایی با روستاهای زیبا در کانادا

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

1- فرلیگسبورگ | Frelighsburg

روستای فرلیگسبورگ در کبک واقع شده و یکی از زیباترین دهکده های کانادا به شمار می رود. فضای دل انگیز و طبیعت زیبایی که این روستا دارد و موقعیت بسیار خوبش در کوهپایه کوه پیناکل (Pinnacle) و در کنار روخانه پایک، آن را بسیار معروف نموده است. فرلیگسبورگ در نزدیکی مرز ورمانت واقع شده و زمانی شکل گرفت که در قرن 18، لویالیست های آمریکایی به آنجا آمدند.

بعضی از ساختمان های موجود در این روستا، از همان زمان، به خاطر نوع مصالحی که در آن ها استفاده شده یعنی چوب و آجر، باقی مانده اند. از برجسته ترین جاذبه های روستای فرلیسگبورگ می توان به کلیسایی از قرن 20 اشاره نمود و یک آسیاب بادی که قدمت آن به سال 1839 برمی گردد. در اطراف این دهکده زمین هایی با درختان زیبای سیب دیده می گردد.

2- ویکتوریا بای دِ سی | Victoria-by-the Sea

این روستا در سواحل تنگه نوتامبرلند (Northumberland Strait)، در میان شارلوت تاون و سامرساید واقع شده است. قدمت روستای ویکتوریا بای دِ سی به قرن 19 برمی گردد، جایی با خانه های ویکتوریایی رنگارنگ، فانوس های دریایی کوچک و مردمی محلی که بسیار دوست داشتنی هستند. صنایع دستی این روستا بسیار معروف هستند که می توانید برای سوغاتی شمع های دستی و ظروف سفالی را از اینجا تهیه کنید.

3- مریکویلد | Merrickville

یکی دیگر از روستاهای کانادا به مریکویلد معروف است که از طرف سازمانی به نام Communities in Bloom به زیباترین روستای کانادا ملقب شد. در اینجا می توانید کلیساهای زیبایی از دوران گوتیک، خانه های تاریخی سنگی و دوران ویکتوریا را مشاهده کنید. بسیاری از این ساختمان های قدیمی در حال حاضر فروشگاه هایی شدند که کارهای هنری و صنایع دستی را به نمایش گذاشته و برای فروش می آورند. یکی از تفریحاتی که در این روستا می توانید انجام دهد، قایق سواری کانو و کایاک است.

4- واترتون | Waterton

دهکده کوهستانی دنج و کوچک واترتون از روستاهای کانادا است که در میان پارک ملی واترتون لیکس قرار گرفته است. این پارک ملی حدودا 18 هزار متر مربع است که یکی از بهترین طبیعت گردی های کشور کانادا را می توانید اینجا داشته باشید. زمانی که به این روستا نزدیک می شوید، هتل تاریخی شاهزاده ولز چشم اندازی جذاب را برای شما نمایش می گذارد و کوه هایی که در پشت آن قرار گرفته اند، بسیار حیرت انگیزند.

5- تادوساک | Tadoussac

از شهر کبک تنها با 3 ساعت رانندگی می توانید به یکی از زیباترین روستاهای کانادا به نام تاسوداک برسید که محل بسیار معروفی برای دیدن نهنگ است. نهنگ ها در پاییز در سفرشان به سمت اقیانوس اطلس از این روستا می گذرند که تماشایشان بسیار تجربه متفاوتی خواهد بود. تورهای زیادی برای دیدن این موجود زیبا برگزار می شوند که البته اگر خوش شانس باشید از ساحل هم می توانید آن ها را تماشا کنید.

6- الورا | Elora

از دیگر روستاهای کانادا می توان به الورا اشاره نمود که در 20 کیلومتری شمال غرب گولف و در تنگه الورا قرار گرفته است، جایی که صخره های آهکی 25 متری زیبایی وجود دارد که از آن ها رودخانه های گرند و ایروین دیده می گردد. از تفریحات محبوب این روستا می توان به کایاک سواری، کمپینگ و طبیعت گردی اشاره نمود. ساختمان های سنگی و جالب الورا به قرن 19 برگشته و فضایی جالب را پدید آورده اند. بعضی از آن ها کاربری خود را به خاطر رونق گردشگری این منطقه به استودیو، رستوران و فروشگاه تغییر داده اند.

7- هریسون هات اسپرینگز | Harrison Hot Springs

این روستای کوچک در شرق ونکوور و در کنار دریاچه هریسون واقع شده است. سواحل شگفت انگیز شنی و کوه هایی که در پس زمینه دیده می شوند، حس بسیار خوبی را به شما خواهند داد. در بخش دوم نام این روستا هات اسپرینگز به معنای چشمه آب گرم است که دلیل آن هم دو چشمه ای است که در اینجا وجود دارد.

8- نورث هتلی | North Hatley

یکی دیگر از روستاهای کانادا که در میان دهکده های زیبای کبک واقع شده، نورث هتلی است که در کنار دریاچه ماساویپی قرار گرفته و اطرافش با کوه های زیای محاصره شده است. می توان گفت که این روستا شبیه به یک آمفی تئاتر طبیعی است. در اواخر قرن 19، این روستا یکی از محبوب ترین سکونتگاه ها برای ثروتمندان آمریکایی تبدیل شد که در نتیجه آن می توانید ساختمان های لوکس و مجللی در آن ببینید. البته خانه های تاریخی زیادی هم در اینجا دیده می گردد که بیشتر آن ها به هتل، گالری هنری و بوتیک تبدیل شده اند.

9- بلو راکس | Blue Rocks

بلو راکس در جنوب سواحل نووا اسکاتیا و در فاصله 5 دقیقه ای از لووننبورگ، ثبت شده در میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. مناظر رومانتیک این روستا الهام بخش هنرمندان زیادی نظیر نقاش ویلیام ای دگارت بوده است. بیشتر مردم محلی زندگی خود را ماهیگیری می گذرانند. صخره های بی نظیری که در اطراف بلو راکس دیده می گردد و نمای چشمگیری از اقیانوس را به نمایش می گذارند.

10- ممرام کوک | Memramcook

برای اینکه به این روستا بروید کمتر از 20 دقیقه از شهرهای Moncton و Dieppe زمان احتیاج دارید. یکی از بهترین منطقه هایی که فرهنگ آکادیا در آن زنده است، این روستاست که زبان آن ها فرانسویس است. بنای یادبود این روستا، تاریخ جالب مردم آکادیا را به نمایش می گذارد و در اینجا می توانید از مناظر طبیعی زیبا لذت برده و یا به طبیعت گردی و دوچرخه سواری بپردازید.

سخن آخر

روستاهای زیبا در کانادا مکانی عالی برای استراحت و آرامش هستند. آنها همچنین فرصتی عالی برای تجربه فرهنگ و تاریخ کانادا ارائه می دهند. 

این روستاها هر کدام زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند. بانف برای طبیعت دوستان و کوهنوردان مکانی عالی است. فرلیگسبورگ برای دوستداران تاریخ و فرهنگ مکانی عالی است. مریکویلد برای دوستداران معماری و هنر مکانی عالی است. تادوساک برای دوستداران طبیعت و دریا مکانی عالی است. الورا برای دوستداران پیاده روی و کایاک سواری مکانی عالی است.

در اینجا چند دلیل برای بازدید از روستاهای زیبا در کانادا آورده شده است:

  • برای لذت بردن از مناظر طبیعی زیبا: بسیاری از روستاهای کانادا در مناطقی با مناظر طبیعی خیره کننده واقع شده اند. این روستاها مکانی عالی برای پیاده روی، کمپینگ، ماهیگیری و سایر فعالیت های فضای باز هستند.
  • برای تجربه فرهنگ و تاریخ کانادا: روستاهای کانادا اغلب تاریخ و فرهنگ غنی دارند. بازدید از این روستاها می تواند راهی عالی برای یادگیری در مورد گذشته و حال کانادا باشد.
  • برای استراحت و آرامش: روستاهای کانادا مکانی عالی برای فرار از شلوغی زندگی شهری هستند. آنها مکانی آرام و دنج برای استراحت و تجدید قوای شما هستند.

در اینجا چند نکته برای بازدید از روستاهای زیبا کانادا آورده شده است:

    • فصل را در نظر بگیرید. برخی از روستاها در زمستان بسته هستند.
    • در مورد فعالیت های موجود تحقیق کنید. بسیاری از روستاها فرصت های پیاده روی، کایاک سواری، ماهیگیری و سایر فعالیت های فضای باز را ارائه می دهند.
    • آماده باشید برای فرار از شلوغی باشید. روستاهای کانادا معمولاً آرام و آرام هستند.

در اینجا چند نمونه از فعالیت هایی که می توانید در روستاهای کانادا انجام دهید آورده شده است:

  • پیاده روی و کوهنوردی در طبیعت
  • ماهیگیری و قایقرانی
  • بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی
  • خرید در فروشگاه های محلی
  • لذت بردن از غذاهای سنتی

اگر به دنبال مکانی زیبا و آرام برای بازدید در کانادا هستید، حتماً یکی از روستاهای زیبا این کشور را در نظر بگیرید.

انتشار: 9 مهر 1402 بروزرسانی: 13 مهر 1402 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 13529

به "آشنایی با روستاهای زیبا در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با روستاهای زیبا در کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با روستاهای زیبا در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید