15 مجسمه ساز ایرانی و خارجی در سمپوزیوم مجسمه سازی شرکت می کنند

به گزارش مهسان بلاگ، بهبود بهی زاده در گفتگو با خبرنگاران در مورد برگزاری نخستین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی در جزیره کیش بیان داشت: نخستین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی از تاریخ نوزدهم بهمن ماه لغایت یازدهم اسفند سال جاری با حضور 15 نفر از مجسمه سازان ایرانی و خارجی در منطقه کلبه هور سواحل مرجانی جزیره کیش در خلیج همیشه فارس با شکوه خاصی برگزار می شود.

15 مجسمه ساز ایرانی و خارجی در سمپوزیوم مجسمه سازی شرکت می کنند

بهی زاده گفت: در شورای انتخاب آثار نخستین سمپوزیوم بین المللی کیش پس از بررسی 93 اثر از 77 هنرمند ایرانی، شهریار رضایی، حمید رضا صادق زاده، هدایت صحرایی، صفورا فدایی و پس از بررسی 32 طرح پیشنهادی هنرمندان خارجی، 10 مجسمه ساز خارجی به این سمپوزیوم راه یافتند.

بهی زاده اضافه نمود: سمپوزیوم در بخش اصلی بنا به رأی هیئت داوران سه اثر برگزیده انتخاب خواهد کرد که در مراسم پایانی معرفی و به نفر اول 7 هزار دلار، نفر دوم 5 هزار دلار و نفر سوم 3 هزار و 500 دلار همراه با دیپلم افتخار اهدا می شود.

وی اظهارداشت: این سمپوزیوم به منظور معرفی توسعه ایده ها و اجرای آثار خلاق با هدف توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری در جزیره زیبای کیش برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه وسرمایه گذاری کیش به جذابیت ها و نمایش فرآیند خلق آثار مجسمه سازی اشاره کرد و اعلام نمود: تأثیر خلق آثار مستقیم بر ارتقای سواد بصری جامعه و جذب توریست فرهنگی داخلی و خارجی خواهد داشت و همچنین شرایط بازدید از فعالیت هنرمندان مجسمه ساز در حین خلق آثار نیز فراهم شده است تا شهروندان و گروه های علاقمند به طور مستقیم از مراحل اجرای آثار دیدن کنند.

بهی زاده در سرانجام شرح داد: همزمان با برگزاری نخستین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی، نمایشگاهی از مجسمه ها با موضوع طبیعت در کیش برگزار می شود و تصویر آثار راه یافته به نمایشگاه، در کاتالوگ سمپوزیوم چاپ خواهد شد که به همراه گواهی شرکت در نمایشگاه و مبلغ 3 میلیون ریال به هنرمندان منتخب اهدا خواهد شد.

جزیره کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت همراه با سواحل مرجانی و طبیعتی بکر و کم نظیر در خلیج همیشه فارس سالیانه پذیرای بیش از یک میلیون و هشتصد هزار توریست داخلی و خارجی است.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 46644

به "15 مجسمه ساز ایرانی و خارجی در سمپوزیوم مجسمه سازی شرکت می کنند" امتیاز دهید

1 کاربر به "15 مجسمه ساز ایرانی و خارجی در سمپوزیوم مجسمه سازی شرکت می کنند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 مجسمه ساز ایرانی و خارجی در سمپوزیوم مجسمه سازی شرکت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید