3 اصل مهم برای افزایش فروش شما چیست؟

به گزارش مهسان بلاگ، برای رقابت در بازار فروش چه اصولی به شما یاری خواهد نمود؟

با توجه به رقابت شدید در بازارها شما احتیاج به داشتن یک برگ برنده دارید. برگ برنده شما می توتند آشنایی با اصول اولیه و حیاتی بازار گردانی باشد که می تواند در این فضای رقابتی با گرفتن تصمیمات درست فاصله خود را با سایر رقبا افزایش دهید. پس برای آشنایی با این اصول، خبرنگاران را همراهی کنید.

3 اصل مهم برای افزایش فروش شما چیست؟

برای تبدیل شدن به یک فروشنده حرفه ای باید زمان و انرژی خود را روی شناخت 3 حوزه محصول، بازار و استراتژی فروش متمرکز کنید. انجام این کارها احتیاجمند زمان گذاشتن و تمرین بسیار هستند اما اگر همه آن ها باهم رعایت شوند شما را تبدیل به یک متخصص فروش عالی خواهند کرد.

1- شناخت محصول

شما باید محصول خود را دقیق و کامل مطالعه کنید. باید دقیقا بدانید که این محصول چه مزایایی برای مشتری دارد و کدام یک از مسائل او را حل خواهد نمود. اگر می خواهید یک محصول پیچیده مانند نرم افزار مربوط به علوم زیستی را به فروش برسانید باید چند ماه زمان بگذارید و تمام جنبه های محصول را به دقت آنالیز کنید. شما باید به طور پیوسته در حال یادگرفتن باشید تا بتوانید برای رفع هرکدام از احتیاجهای مشتری یکی از قابلیت های محصول را به او پیشنهاد دهید. درواقع دانش شما باید به اندازه ای درباره محصول قوی باشد که اگر مشتری در آینده به چیزی احتیاج پیدا کرد شما به او شرح دهید که محصول شما چگونه این احتیاج او را رفع خواهد نمود. شما بعلاوه باید شناخت کاملی از محصولات رقیب داشته باشید. احتیاجی نیست تا جزئیات کامل آن ها را بدانید فقط کافی است که یک ارزیابی در خصوص کارکرد آن ها داشته باشید. اینکه بدانید محصول شما در برابر محصول آن ها چه مزایا و کاستی هایی دارد برای شما امتیاز مثبت به همراه خواهد داشت.

2- شناخت بازار

بازار شما کاملا تحت تاثیر مشتری ها واقع شده است. شما باید تا جای ممکن سعی کنید که دنیای آن ها را بشناسید. به عنوان مثال تصور کنید که نرم افزار شما برای یاری به مدیریت کارها در آزمایشگاه طراحی شده است اما شما هیچ پیش زمینه ای از کارکردن در آزمایشگاه ندارید. بنابراین باید بازار مرتبط با داروسازی و صنایع تحقیقات علمی را به خوبی بشناسید تا بتوانید با مشتری ها راحت تر ارتباط برقرار کنید. نداشتن اطلاعات کافی درباره اصطلاحات علمی که مشتری شما در حین صحبت به کار می برد تاثیر خوبی روی طرف مقابل ندارد. گوگل در این زمینه می تواند یاری بسیار بزرگی به شما باشد. علاوه بر شناخت بازار و دانستن اصطلاحات تخصصی آن شما باید به گرایش ها نیز توجه کنید. گرایش ها به شما نشان می دهد که روی چه موضوعاتی باید بیشتر تمرکز کنید. اگر توانستید گرایش ها را شناسایی نموده و احتیاجهای آن ها را پیش بینی کنید آن گاه فروش محصول شما به موفقیت خواهد رسید. زیرا در این صورت شما برای رفع احتیاجهای نو راه حل مناسبی را در اختیار دارید.

برترین راه برای شناخت بازار، جستجوی اینترنتی نیست. شما باید با افرادی که در بازار هستند صحبت کنید. درواقع باید از مشتری ها در خصوص انتظاراتشان سوال کنید. نمایشگاه ها محل خوبی برای مصاحبه با دیگران و دانستن نظرشان در رابطه با آینده محصولات هستند.

3- شناخت استراتژی فروش

استراتژی فروش نحوه بازی کردن شما در بازار رقابتی را معین می نماید. تنها نکته ای که باید بدانید این است که یک استراتژی فروش برای همه جواب نمی دهد و هر شخصی باید از یک روش منحصربه فرد برای فروش محصول یا خدمات خود استفاده کند. یکی از راه های آن داشتن ارتباط قوی با مشتری ها و شناخت کامل احتیاجهای آن ها قبل از اقدام به فروش است. این کار مستلزم انجام کارهای پیچیده و داشتن اطلاعات و جزئیات کامل است. شما بعلاوه باید نقاط ضعف خود را بشناسید و آن ها را رفع کنید. به عنوان مثال اگر احساس می کنید که سریع صحبت می کنید، صدای خود را ضبط کنید و از همکارانتان بخواهید که در خصوص آن نظر بدهند. سپس روی این نقطه ضعف خود کار کنید و آن را رفع کنید. انجام این کار درست به اندازه تقویت نقاط قوت، مهم و لازم است. سعی کنید با خواندن کتاب یا مطالب آموزشی موجود در اینترنت اطلاعات خود را بالا ببرید و استراتژی متفاوت و البته متناسب با شخصیت خود را پیدا کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 105990

به "3 اصل مهم برای افزایش فروش شما چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 اصل مهم برای افزایش فروش شما چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید