5 کار که هواوی در سال 2021 باید انجام دهد

به گزارش مهسان بلاگ، در سال 2020 به غیر از مسائل مربوط به بحران کرونا، هواوی باید با اثرات تحریم های آمریکا هم دست و پنجه نرم می کرد. در این سال، هواوی به ناچار آنر را به فروش گذاشت و همچنین تجهیزات 5G این شرکت بخش بزرگی از مشتریان خود را از دست دادند. با وجود این مسائل، هواوی از گوشی های پرچم دار P40 و میت 40 رونمایی کرد و پیروز به ساخت تراشه 5 نانومتری کایرین 9000 شد. در ادامه به 5 کاری می پردازیم که امیدواریم هواوی در سال 2021 قادر به عملی کردن آن ها باشد.

5 کار که هواوی در سال 2021 باید انجام دهد

1. بازگشت اپلیکیشن های گوگل

اول از همه باید به مهم ترین مشکل گوشی های هواوی اشاره کنیم. اگرچه این موضوع از کنترل هواوی خارج است، اما به هر نحو که شده این شرکت باید در سال 2021 اپلیکیشن های گوگل را به گوشی های خود بازگرداند. با وجود تمام کوشش ها و سرمایه گذاری های هواوی برای توسعه سرویس های موبایل خود، این سرویس ها همچنان حرف زیادی برای گفتن ندارند.

گوشی های P40 پرو و میت 40 پرو از نظر سخت افزاری فوق العاده هستند. با این حال افرادی که به استفاده از سرویس های گوگل مانند گوگل مپ عادت دارند، حین استفاده از این گوشی ها به مشکل برمی خورند. ضمناً باید خاطرنشان کنیم رابط کاربری EMUI 11 همچنان مبتنی بر اندروید 10 است. این یعنی کاربران نمی توانند از بعضی ویژگی های جدید و امکانات امنیتی اندروید 11 بهره ببرند.

این احتمال وجود دارد که با تغییر دولت آمریکا، هواوی شاید دوباره بتواند به سرویس های گوگل دسترسی پیدا کند. روی هم رفته بدون دسترسی به سرویس های گوگل، آمار فروش گوشی های این شرکت در بازارهای خارج از چین به فرایند نزولی خود ادامه خواهند داد.

2. گوشی مبتنی بر سیستم عامل هارمونی

حتی اگر هواوی اجازه استفاده از سرویس های گوگل را دریافت کند، احتمالا این شرکت هیچ وقت به طور کامل به سرویس های غربی اتکا نخواهد کرد. هر اتفاقی که در زمینه ارتباط هواوی با آمریکا رخ دهد، این شرکت به توسعه سیستم عامل هارمونی ادامه می دهد. با توجه به اینکه دومین نسخه بتا توسعه دهندگان این سیستم عامل عرضه شده، در آینده نزدیک نخستین گوشی مبتنی بر آن معرفی خواهد شد.

باید ببینیم آیا هواوی در سال 2021 از یک گوشی صرفاً مبتنی بر این سیستم عامل رونمایی می نماید یا نه؛ زیرا بعضی گزارش ها خبر از این می دهند که سیستم عامل موردنظر برای بعضی گوشی های فعلی ارائه می گردد و کاربران در صورت تمایل می توانند آن را نصب نمایند. باید ببینیم هواوی در صورت داشتن کنترل کامل بر روی نرم افزار و سخت افزار گوشی های خود، از این مزیت مهم چگونه بهره می برد. به نظر می رسد در صورت عرضه چنین گوشی هوشمندی، حداقل در ابتدا مختص به بازار چین خواهد بود.

در نهایت معین نیست که آیا هواوی می تواند سیستم عامل هارمونی را به رقیب قدری برای اندروید تبدیل کند یا نه. در بسیاری از بازارها، سرویس های گوگل اهمیت بسیار زیادی دارند و باید ببینیم این سیستم عامل در برابر اندروید چه حرفی برای گفتن دارد.

3. عرضه گوشی های تاشو برای عموم کاربران

با توجه به اینکه هواوی از نظر نرم افزاری شرایط مناسبی ندارد، سخت افزارهای عالی و منحصربه فرد می توانند تا حدی این شرکت را در سرخط خبرها نگه دارند. این شرکت مدت ها پیش از اولین گوشی تاشو خود به نام هواوی میت ایکس رونمایی کرد و جانشین آن به نام میت ایکس اس بخشی از مسائل نسل قبلی را برطرف کرد.

اما در سال 2020 خبری از گوشی تاشو هواوی نبود و امیدواریم هواوی در سال 2021 بتواند جدیدترین گوشی تاشو خود را رونمایی کند. اما حتی اگر چنین کاری را انجام دهد، احتمالا یک پرچم دار تمام عیار بسیار گران قیمت خواهد بود که یعنی اغلب مشتریان به آن دسترسی نخواهند داشت.

طبق گزارش ها، فروش پایین میت ایکس اس حدود 60 میلیون دلار به این شرکت ضرر زده است. کاملا روشن است که برای افزایش فروش این گوشی ها، شرکت ها باید قیمت آن ها را کاهش دهند و این یعنی در صورتی که قیمت این گوشی ها به زیر هزار دلار برسد، مطمئناً مورد استقبال بسیار بیشتری قرار می گیرند. اما متأسفانه گفته می گردد گوشی های تاشو مقرون به صرفه هواوی در سال 2022 راهی بازار خواهند شد و این یعنی در امسال میلادی هم احتمالا این خواسته از جانب هواوی عملی نخواهد شد.

4. افزایش دوربین های فوق العاده

هواوی یکی از شرکت هایی است که طی سال های گذشته در زمینه دوربین های موبایل پیروزیت های مهمی را کسب نموده است. پرچم داران 2020 این شرکت هم از این قاعده مستثنا نبودند و توانستند از نظر عکاسی توجهات زیادی را جلب نمایند. هواوی در سال 2021 هم مطمئناً قادر به بهبود کیفیت دوربین های خود خواهد بود و باید ببینیم با انجام چه کارهایی این هدف را عملی می نماید.

از دیگر نقاط قوت پرچم داران هواوی می توانیم به زوم های دوربرد باکیفیت اشاره کنیم که به لطف بهره گیری از دوربین پریسکوپی امکان پذیر شده اند. با توجه به اینکه مشکل زوم های دوربرد تا حد زیادی برطرف شده، شرکت ها باید بر روی کیفیت یکپارچه بین دوربین های مختلف تمرکز نمایند. این یعنی برای دوربین های زوم و اولترا واید سنسورهای بهتر و عظیم تری مورد استفاده قرار بگیرد تا در شرایط نوری مختلف قادر به ثبت عکس های جذاب تری باشند.

همچنین نباید موضوع پردازش عکس ها را از قلم بیندازیم. شرکت های مختلف در این زمینه قابلیت های نرم افزاری جذابی را ارائه می نمایند و هواوی هم باید بتواند نسبت به رقبا ویژگی های نرم افزاری جذاب تری را در زمینه عکاسی ارائه کند.

5. به روزرسانی سخت افزار ساعت هوشمند

بازار ساعت های هوشمند در سال 2020 شرایط ایدئالی نداشت اما هواوی پیروز شد برای این بازار محصولات مناسبی را عرضه کند. ساعت های هوشمند هواوی از نظر عمر باتری، طراحی و ویژگی های مختلف حرف زیادی برای گفتن دارند.

با این حال، ساعت هایی مانند هواوی واچ فیت و هواوی واچ GT2 پرو مبتنی بر سخت افزارهای قدیمی هستند. به همین خاطر نسل جدید این گجت ها باید در این زمینه به روزرسانی شوند. این ساعت ها به دلیل داشتن قطعات قدیمی، نسبت به نسل قبلی خود مزیت محسوسی ندارند.

در کنار این موضوع، هواوی باید به نرم افزار ساعت های هوشمند خود هم بیشتر توجه کند. پشتیبانی بهتر از اپلیکیشن های ثالث و امکان فعال کردن ویژگی های پیشرفته هنگام اتصال به گوشی های غیر هواوی از جمله ویژگی های موردانتظار کاربران محسوب می شوند. اما با توجه به اینکه هواوی می خواهد بخش های مختلف اکوسیستم خود را یکپارچه تر کند، احتمالا شاهد عملی کردن این خواسته ها نخواهیم بود.

روی هم رفته همان طور که گفتیم، بخش عظیمی از این خواسته ها از کنترل هواوی خارج است. اگرچه این شرکت به عرضه گوشی های مبتنی بر سخت افزارهای جذاب ادامه خواهد داد، ولی به نظر می رسد سهم بازار گوشی های هواوی در سال 2021 با افت قابل توجهی روبرو می گردد. به نظر شما این شرکت در سال 2021 باید به چه کارهایی را انجام دهد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

  • محصولات برنده و بازنده هواوی و آنر در سال 2020

منبع: Android Authority

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 74386

به "5 کار که هواوی در سال 2021 باید انجام دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کار که هواوی در سال 2021 باید انجام دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید