7 ویژگی که گوشی های تاشو برای موفقیت احتیاج دارند

به گزارش مهسان بلاگ، گوشی های تاشو طی دو سال گذشته مورد توجه زیادی قرار گرفته اند و حالا بسیاری از شرکت ها می خواهند شانس خود را در این زمینه امتحان نمایند. اما یکی از سوالات مهم این است که چنین گوشی هایی چه زمانی فراگیر می شوند و آیا به زودی انواع و اقسام کاربران می توانند آن ها را بخرند؟ در ادامه به 7 ویژگی می پردازیم که گوشی های تاشو برای موفقیت و فراگیری به آن ها احتیاج دارند.

7 ویژگی که گوشی های تاشو برای موفقیت احتیاج دارند

1. کاهش قیمت

اول از همه باید به مهم ترین ویژگی یعنی قیمت اشاره کنیم. اگر فقط 5 سال پیش به افراد می گفتید که قیمت گوشی های هوشمند به زودی به بیش از 1000 یا حتی 2000 دلار می رسد، احتمالا با تمسخر آن ها روبرو می شدید. اما حالا که شرکت ها در حال ساخت گوشی های تاشو و گوشی های رول شونده هستند، تماشا چنین قیمت هایی دیگر چندان عجیب نیست.

اگرچه عملی کردن فناوری های نوآورانه بسیار هزینه بر است، اما خوشبختانه به مرور زمان قیمت انواع و اقسام قطعات و فناوری ها کاهش پیدا می نماید. یک گوشی 500 دلاری مربوط به 2021، در مقایسه با گوشی هم قیمت سال 2016 امکانات بسیار مجذوب نماینده تری را ارائه می دهد. اگر گوشی های تاشو فرایند مشابهی را در پیش بگیرند، خیلی زود همه گیر خواهند شد.

2. نمایشگر اصلی بهتر

نمایشگر تاشو یک فناوری تازه نفس محسوب می گردد و به همین دلیل همچنان جای پیشرفت و بهبود زیادی دارد. اگرچه نمایشگر بیرونی این نوع گوشی ها به علت بهره گیری از همان مواد استفاده شده برای گوشی های معمولی از دوام بالایی برخوردار هستند، اما نمایشگر داخلی آن ها همچنان ضعف های زیادی دارند. با توجه به ماهیت انعطاف پذیر این نوع نمایشگرها، چنین چالش های کاملا طبیعی به حساب می آیند.

شرکت های مختلفی برای افزایش دوام این نمایشگرها، راهکارهای مختلفی اتخاذ نموده اند ولی هیچ کدام از این روش ها هنوز به طور معناداری دوام را افزایش نداده اند. به همین دلیل به منظور همه گیری گوشی های تاشو، دیر یا زود باید دوام این نمایشگرها به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند تا کاربران نگران آسیب رساندن و ایجاد خط و خش روی آن ها نباشند.

3. از بین بردن چین خوردگی

یکی دیگر از مسائل گوشی های تاشو بحث چین خوردگی نمایشگر است. نمایشگرهای تاشو در نهایت باید از یک ناحیه باز و بسته شوند و در نتیجه در همان ناحیه چین خوردگی پدید می آید. با توجه به محل این چین خوردگی، هنگام کشیدن انگشت روی نواحی مختلف نمایشگر با چنین مسئله ای روبرو می شوید. البته در این میان مایکروسافت برای دور زدن این مشکل، گوشی تاشوی خود را با استفاده از دو نمایشگر جداگانه ساخته و به همین دلیل در آن دیگر شاهد چین خوردگی نیستیم.

4. حذف شکاف بین دو قسمت گوشی حین بسته بودن

زمانی که گوشی های تاشو بسته می شوند، معمولا بین دو قسمت گوشی یک شکاف باقی می ماند که این یعنی حتی در حالت بسته بودن، گرد و غبار و آب می تواند به نمایشگر نفوذ کند. اگرچه تازهترین گوشی های تاشوی سامسونگ همچنان چنین مسئله ای را دارند، ولی هواوی برای میت ایکس 2 توانسته تا حد زیادی این مشکل را رفع کند. به همین دلیل احتمالا در آینده نزدیک تمام گوشی های تاشو چنین مسئله ای نخواهند داشت.

5. مقاومت در برابر نفوذ گردوغبار

گوشی های گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 اولین گوشی های تاشو ضدآب محسوب می شوند. با این حال، نفوذ گردوغبار همچنان یک مشکل جدی برای این نوع گوشی ها به شمار میرود. همان طور که می دانید، گوشی های تاشو از چندین قطعه متحرک بهره می برند. به همین دلیل اگر ذره ای کوچک از غبار راهی داخل بدنه گردد، می تواند مسائل زیادی برای آن ایجاد کند. تا زمانی که این مشکل رفع نگردد، کاربران گوشی های تاشو بهتر است از بردن آن ها به ساحل و کویر خودداری نمایند.

6. بهبود عمر باتری

در گوشی های تاشو، لولا حجم قابل توجهی از بدنه را اشغال می نماید و به همین دلیل شرکت ها نمی توانند از باتری های بزرگ تر استفاده نمایند و در نهایت عمر باتری آن ها چندان عالی محسوب نمی گردد. از طرف دیگر، نمایشگر تاشو معمولا مقدار بزرگی دارد و هرچقدر مقدار نمایشگر بزرگ تر باشد، انرژی بیشتری را مصرف می نماید. ضمناً بسیاری از گوشی های تاشو از نمایشگر بیرونی نسبتا بزرگی هم بهره می برند. بنابراین شرکت های سازنده باید هرچه زودتر عمر باتری این نوع گوشی ها را افزایش دهند.

7. پشتیبانی بهتر از اپلیکیشن ها

در حال حاضر، فقط تعداد محدودی از اپلیکیشن ها از مزایای گوشی های تاشو استفاده می نمایند. توسعه دهندگان معمولا اپلیکیشن ها را برای عموم کاربران توسعه می دهند و در نتیجه کاربران محدود گوشی های تاشو مورد توجه قرار نمی گیرند. به همین دلیل معمولا اپلیکیشن ها در مدل های مختلف آیفون عملکرد بهتری دارند زیرا این گوشی ها در مقایسه با گوشی های اندرویدی یکپارچه تر هستند.

با وجود اینکه گوگل توسعه دهندگان را تشویق می نماید که به گوشی های تاشو توجه بیشتری نشان بدهند، اما تا زمانی که این نوع گوشی ها فراگیر نشوند، چنین اتفاقی رخ نمی دهد.

گوشی های تاشو فراگیر می شوند، اما نه در آینده نزدیک

در حال حاضر زمان مشخصی را برای فراگیری گوشی های تاشو نمی توانیم مطرح کنیم. فعلا شرکت ها باید مهم ترین مسائل این نوع گوشی ها را رفع نمایند. بعضی از این ضعف ها در آینده نزدیک رفع می شوند ولی برای بهبود بعضی از آن ها باید چند سالی منتظر بمانیم.

اگرچه بعضی افراد می گویند که تمام گوشی های تازه شکل و شمایل یکسانی دارند، اما در کل طی 10 سال گذشته پیشرفت های حیرت انگیزی در این حوزه عملی شده است. در رابطه با موفقیت و فراگیری گوشی های تاشو هنوز نمی توانیم با قاطعیت صحبت کنیم اما در کل شرکت های مختلف با نوآوری های مجذوب نماینده در حال به چالش کشیدن گوشی های معمولی و مرسوم هستند.

منبع: Make Use Of

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 98192

به "7 ویژگی که گوشی های تاشو برای موفقیت احتیاج دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ویژگی که گوشی های تاشو برای موفقیت احتیاج دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید