آتن: بحران پناهندگانی بدتر از سال 2015 در انتظار یونان است

به گزارش مهسان بلاگ، دولت یونان شرایط هجوم پناهندگان به جزایر یونان در سال آینده را بدتر از سال 2015 ارزیابی کرده و از وقوع بحرانی جدی و فاجعه بار خبر داد.

آتن: بحران پناهندگانی بدتر از سال 2015 در انتظار یونان است

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، ماه هاست که شمار پناهندگانی که از طریق ترکیه به جزایر یونان می آیند افزایش پیدا کرده است. در سال آینده بر اساس اطلاعات دولت یونان شرایط بدتر هم می شود و هجوم پناهندگان به این جزایر شدت بیشتری پیدا می کند.

آتن برای سال 2020 انتظار هجوم حدود 100 هزار پناهنده به جزایر این کشور را دارد. مانوس لوگوتتیس، کمیسر دولت برای پذیرش اولیه پناهندگان این را در گفتگو با یک رسانه آلمانی پیش بینی کرده است.

وی تاکید کرد که این بحران جدی و فاجعه بار است. تنها در 6 ماه گذشته یونان حدود 45 هزار پناهنده جدید را پذیرفته است. این مقام دولتی در یونان از بحرانی سخن به میان می آورد که برای یونان بسیار بدتر از بحران سال 2015 است. در آن زمان پناهندگان به دیگر کشورهای اروپایی هم فرستاده می شدند اما این بار آن ها روی این جزایر باقی می مانند.

شرایط در اردوگاه های پذیرش و ثبت پناهندگان در جزایر یونان که ظرفیت آن کاملا پر شده است به صورت روزافزون از کنترل خارج شده و شرایط بر اساس گزارش های سازمان های حقوق بشری دراماتیک است. بر اساس اطلاعات وزارتخانه مسئول در یونان بیش از 41 هزار نفر در اردوگاه های این جزایر در انتظار به سر می برند. این بالاترین آمار از زمان اجرای توافق پناهندگان بین ترکیه و اتحادیه اروپا در ماه مارس سال 2016 است. در ماه آوریل در این جزایر تنها 14 هزار نفر اسکان داشتند.

لوگوتتیس همچنین گفت که دولت یونان در سال 2020 می خواهد حدود 10 هزار پناهنده را به ترکیه اخراج کند. برای این منظور باید 270 تصمیم گیرنده امور پناهندگی استخدام شوند. علاوه بر این مراکز پذیرش جدیدی برای پناهندگان در جزایر یونان ساخته خواهد شد.

بر اساس این گزارش آلمان در سال جاری میلادی نیروهای کم تری را به عنوان کمک برای ادارات پناهندگی یونان به جزایر این کشور اعزام کرده است.

یک روزنامه آلمانی اخیرا با استناد به یک گزارش محرمانه اتحادیه اروپا از اوضاع وخیم پناندگان در جزایر یونان خبر داد.

بر اساس این گزارش اردوگا ه های پذیرش پناهندگان در یونان به شدت پر شده است. در حالی که این اردوگاه ها تنها 8530 نفر ظرفیت دارند، اما بیش از 40هزار نفر در این اردوگاه ها زندگی می کنند. حدود 5200 پناهنده نوجوان بدون همراه هم در حال حاضر در این جزایر یونان اقامت دارند که بیشتر آنها در شرایط دراماتیکی به سر می برند. در میان این پناهندگان کمبود شدید غذا، دارو، لباس و پزشک وجود دارد.

این گزارش محرمانه اروپا همچنین به شرایط اردوگاه های پناهندگان در جزایر یونان پرداخت و نوشت: در مرکز پذیرش پناهندگان و شناسایی ( RIC ) در جزیره لروس یونان بیش از 2 ماه است که هیچ دکتری وجود ندارد و این مسئله شکستی برای فرآیند پناهندگی در این منطقه است.

کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان با توجه به شرایط فاجعه بار و دراماتیک پناهندگان در جزیره لیسبوس یونان از آلمان خواسته است پناهندگان بیشتری را بپذیرد.

هفته نامه اشپیگل هم روز پنج شنبه با همکاری یک گروه تحقیقاتی فیلمی را منتشر کرد که برای اولین بار اخراج های غیرقانونی پناهندگان موسوم به پوش بک ( Pushback ) در مرزهای بین ترکیه و یونان را نشان می داد که این مسئله انتقادهای فراوانی را از طرف سازمان های حقوق بشری و سیاستمداران به همراه داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 30291

به "آتن: بحران پناهندگانی بدتر از سال 2015 در انتظار یونان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتن: بحران پناهندگانی بدتر از سال 2015 در انتظار یونان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید