آشنایی کامل با قطار 6 تخته کویر

به گزارش مهسان بلاگ، ناوگان حمل و نقل ریلی کشور در چند سال اخیر پیشرفت شگفتی داشته و با ورود شرکت های خصوصی به این بخش شاهد رقابت خوبی میان آن ها هستیم. قطارهای لوکسی در حال خدمت رسانی هستند که دست کمی از هتل های پنج ستاره ندارند و با توجه به گسترش زیادشان بخصوص در مسیرهای بین شهرهای بزرگ کشور انتخاب قطار مناسب ممکن است کمی گیج کننده باشد. در این مطلب با خبرنگاران همراه شوید تا قطار کویر یکی از قطارهای درجه یک و 6 تخت خوابی ناوگان جوپار را به شما معرفی کنیم. در ادامه به آنالیز مسیرهای حرکت، کلاس، امکانات و خدمات این قطار خواهیم پرداخت.

آشنایی کامل با قطار 6 تخته کویر

شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار

شرکت جوپار فعالیت رسمی خود را از سال 1381 شروع نموده است. در همان ابتدا نام شرکت توجه افراد را جلب می نماید. جالب است بدانید که جوپار نام شهری در استان کرمان است. این شهر با کرمان 25 کیلومتر فاصله داشته و 4٬135 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است.

ناوگان جوپار فعالیتش را با 22 واگن درجه یک اکسپرس خواب 6 تخته شروع کرد. سال 1388، 84 واگن دیگر به قطار 3 ستاره جوپار اضافه شد و از آن موقع تبدیل به یکی از بزرگ ترین شرکت های مسافری ریلی کشور شده است. اخیرا هم جوپار 45 واگن آلمانی خریده و قصد توسعه 40 درصدی ظرفیتش را دارد. با این تفاسیر آن ها می توانند در سال حدود 2 میلیون نفر با جا به جا نمایند.

معرفی قطار 6 تخته کویر

در حال حاضر شرکت جوپار دو قطار مسافربری به نام های قطار کویر و قطار اتوبوسی ماهان (برای آشنایی با قطار ماهان به مطلب مخصوصش در مجله مراجعه کنید) دارد. قطار شش تخته کویر در هر سالنش 10 کوپه دارد و همان طور که از نامش معین است 6 تخت داخل هر کوپه قرار داده شده است. این قطار از نظر کلاس رفاهی دارای 3 ستاره است. 3 تخت آن در سمت راست و سه تای دیگر سمت چپ قرار داده شده اند برای خوابیدن روی تخت های بالایی می توانید از نردبان وسط کوپه بهره ببرید.

امکانات قطار شش تخته کویر

سیستم تهویه هوای داخل قطار بسیار مطبوع بوده و در روزهای گرم تابستان یا سرمای زمستان مسئله ای از نظر دمای هوا نخواهید داشد. برای ایمنی مسافران دو کپسول co2، پودری و چکش ایمنی در هر سالن گذاشته شده است. هر واگن سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی سیار دارد که بر روی نمایشگر وضعیت اشغال بودن یا نبودن آن نشان داده می گردد. ضمناً اگر در زمان وعده های اصلی غذا در قطار هستید و حوصله بردن غذا را ندارید می توانید برای نوش جان کردن وعده های مختلف به رستوران یا نیم رستوران ها مراجعه نموده و غذای دلخواهتان را سفارش دهید.

در صورتی که از خانه خوراکی می برید امکان گرم یا سرد نگهداشتن آن در داخل قطار برایتان فراهم شده است. کسانی که عادت به نوشیدن مرتب چای دارند هم می توانند از سماور داخل نیم کوپه مهماندار استفاده نمایند. همچنین برای موارد لازم سیستم پیجینگ مرکزی هم داخل قطار کویر تعبیه شده است.

تهجیزات و امکانات داخل کوپه قطار کویر

برای آسایش هر چه بیشتر مسافران قطار کویر جوپار در داخل واگن ها هم امکانی برایشان در نظر گرفته اند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قابلیت پخش انتخابی موسیقی و اذان
  • پریز برق
  • لوازم خواب
  • آب آشامیدنی بسته بندی
  • بسته پذیرایی شامل آبمیوه بسته بندی کوچک به همراه کیک یا بیسکوییت

جهتها و برنامه حرکت قطار 3 ستاره کویر

جهت تهران به مشهد و بالعکس بیشترین مسافر را در کشور دارد و قطار کویر هم مانند دیگر قطارهای لوکس ایران در این جهت تردد دارد. (اگر با ناوگان ریلی کشور آشنایی ندارید برای کسب اطلاعات کامل مطلب راهنمای انتخاب قطار مناسب برای سفر را بخوانید)

در حال حاضر جهتهای حرکت قطار کویر به توضیح زیر است:

  • تهران به مشهد و بالعکس
  • تهران به کرمان و بالعکس
  • تهران به زاهدان و بالعکس
  • کرمان به مشهد و بالعکس
  • تهران به بندرعباس و بالعکس

قطار تهران مشهد هر روز در سه ساعت مختلف حرکت دارد. قطار تهران به کرمان و بندرعباس نیز هر روز به ترتیب ساعت 20 و 13:15 دقیقه حرکت می نماید. اگر می خواهید قطار تهران- کرمان- زاهدان را سوار شوید بدانید که یک روز در میان ساعت 11:30 از تهران و ساعت 14:50 از زاهدان راهی می گردد. کرمان به مشهد و بالعکس هم ساعت 17:45 و 15 یک روز در میان قابل خریداری است. برای خرید بلیط قطار و اطلاع از قیمت ها به این صفحه بروید.

تفاوت قطار کویر با قطار میلاد

قطار میلاد یکی دیگر از قطارهای 6 تخته کشور است که از نظر امکانات و خدمات رقیب قطار 6 تخته کویر محسوب می گردد. این قطار متعلق به شرکت رجاست و داخل هر کوپه سیستم تصویری قرار داده اند. هنگام خرید بلیط قطارهای رجا امکان سفارش غذا نیز وجود دارد. البته جهتهای حرکت آن متفاوت است و بین تهران، تبریز، اصفهان و مشهد حرکت دارد. این قطار در کلاس 1 جا گرفته است. از دیگر قطارهای 6 تخته رجا می توان به قطار پارسی، زاگرس و 6 تخته تبدیلی اشاره نمود.

در این مطلب قطار کویر شرکت جوپار را معرفی کردیم و امکانات و خدماتش را گفتیم. پس از آن به آنالیز جهتها و برنامه حرکت قطارها پرداختیم. بیاد داشته باشید که این جهتها ممکن است هر زمان دچار تغییر شوند، به همین خاطر برای کسب اطلاعات دقیق به وبسایت ما مراجعه کنید یا با شماره 8540 تماس بگیرید.

بیاد داشته باشید که بلیط قطارها (مخصوصا در روزهای تعطیل) به سرعت فروش می روند و به همین خاطر بهتر است از چند روز قبل آن را خریداری کنید یا بلیط رفت و برگشت بگیرید تا از هزینه هایتان کاسته گردد. در صورتی که تجربه سوار شدن در قطار کویر یا قطار اتوبوسی ماهان را دارید در ادامه آن را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

سوالات متداول

آیا قطار 6 تخته کویر تندرو است؟

خیر قطار کویر با سرعت معمولی حرکت می نماید، اگر دنبال قطار سریع السیر هستید قطار اتوبوسی ماهان می تواند انتخاب خوبی باشد.

آیا داخل قطار کویر امنیت کافی برای خانم هایی که تنها سفر می نمایند وجود دارد؟

بله، قطعا همه مسافران به حقوق یکدیگر احترام می گذارند اما در هنگان خرید بلیط می توانید گزینه کوپه مخصوص خانم ها یا کوپه دربستی را انتخاب کنید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

آیا بلیط قطار را از راه آهن تهران هم می توان تهیه کرد؟

بله امکان خرید بلیط در راه آهن هم وجود دارد اما ممکن است بلیط در ساعت و تاریخ مورد نظر تمام شده باشد، به همین خاطر خرید آنلاین آسان ترین و مطمئن ترین گزینه است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 19164

به "آشنایی کامل با قطار 6 تخته کویر" امتیاز دهید

4 کاربر به "آشنایی کامل با قطار 6 تخته کویر" امتیاز داده اند | 2.3 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی کامل با قطار 6 تخته کویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید