شروع ساخت تونل تازه در تهران از سال جاری ، این تونل کجاست؟ ، نخستین شهرک الگو در منطقه 19 احداث خواهد شد

به گزارش مهسان بلاگ، شهردار تهران درباره ساخت تونل شهید متوسلیان (با سه خروجی در مسیر اتوبان صیاد تا بزرگراه آزادگان) شرح داد.

شروع ساخت تونل تازه در تهران از سال جاری ، این تونل کجاست؟ ، نخستین شهرک الگو در منطقه 19 احداث خواهد شد

به گزارش خبرنگاران، اولین گردهمایی شهرداران نواحی تهران صبح امروز - چهارشنبه 6اردیبهشت 1402- با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران در ایوان شمس برگزار گردید.

زاکانی در ابتدای این گردهمایی گفت: 20 ماه از مسئولیت مان در شهرداری می گذرد. این بازه زمانی برای ما امکانی فراهم کرد که بتوانیم قضاوتی از عملکرد خود داشته باشیم. مهم است جمع حاضر بدانند در چه شرایطی هستیم و چه انتظاراتی از کارکرد کلان شهرداری از ما وجود دارد.

او اضافه نمود: در این 20 ماه توفیقاتی داشتیم، به عنوان مثال همان روزهای اول توانستیم از تنش مالی که دو سال و نیم در شهرداری وجود داشت، خارج شویم؛ سال 1400 بودجه ما 99 درصد محقق شد و سال 1401 با وجود همه چالش هایی که کشور و به تبع آن شهر تهران با آن روبرو بود با 143 منبع بودجه ریزی نزدیک به 72 هزار میلیارد تومان محقق شد.

شهردار مرکز تاکید نمود: امسال اقتضائاتی وجود دارد در شهر که پیش بینی می گردد با تکیه بر آن 300 درصد بودجه را محقق کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه ما افقی ده ساله داریم؛ به طوری که باید تا سال 1410 همه اجزای تهران متحول گردد، اضافه نمود: تهران کلان شهر الگوی دنیا اسلام یک شعار نیست بلکه یک منظره است زیرا اکنون تهران شرایط مناسبی برای الگو بودن ندارد.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال قبل توانستیم تا خرداد ماه دو و نیم همت عایدی برای شهرداری کسب کنیم. امسال بحمدالله در همین ماه نخست 4.5 همت عایدی داشته ایم با این وجود در مدیریت شهر تنها تکیه بر منابع بودجه نداریم و در پی مشارکت با مجموعه های مختلف هستیم به عنوان مثال امروز 400 همت پروژه مشارکتی تعریف نموده ایم.

پرداخت 2600 میلیارد تومان از طلب پیمانکاران

او اضافه نمود: شهرداری تهران 70 همت بدهی داشته است. سال قبل 10 همت از این رقم را تسویه کردیم و 2600 میلیارد تومان از طلب پیمانکاران را پرداخت کردیم، بعلاوه هدفگذاری نموده ایم امسال نیمی از بدهی های شهر را بدهیم.

شهردار تهران پیرامون کوشش های انجام شده در حوزه نوسازی تهران هم گفت: سال قبل 68 درصد نوسازی در بافت فرسوده تهران داشتیم. بعلاوه روند صدور پروانه های ساخت نیز بعد از گذشت سالها با صدور 10هزار و 400 پروانه صعودی شد. این اتفاق در حالی صورت پذیرفت که ابتدای سال گذشته بعضی از زیرساخت های ما برای صدور پروانه آسیب دید.

زاکانی تاکید نمود: در حل مسائل شهر تهران نگاه تک وجهی نداریم و سعی داریم به تمامی مسائل مرتبط با تهران ورود کنیم. به عنوان مثال با استفاده از اهرم کمیسیون ماده 5 بعضی از پرونده های چند ده ساله شهر تهران را بستیم. در کمیسیون پرونده های کن، نفرآباد، اسلام آباد و … مورد آنالیز نهاده شد و فرآیند اصلاحی آن در مسیر ابلاغ است.

شهردار تهران اضافه نمود: تمامی پروژه های شهری اکنون فعال است و کارهای بزرگ تری نیز در راه هست. در همین رابطه، نیمه اردیبهشت پیش مقدمه طرح تونل شهید متوسلیان (با سه خروجی در مسیر اتوبان صیاد تا بزرگراه آزادگان)آماده می گردد و در همین امسال عملیات اجرایی آن شروع می گردد.

احداث نخستین شهرک الگو در منطقه 19

زاکانی پیرامون ساخت شهرک های الگو در تهران نیز گفت: با برگزاری مسابقه و جمع بندی نهایی نخستین شهرک الگو در منطقه 19 با مساحت 12.9 هکتار ساخته می گردد. جذابیت ساخت این شهرک باعث شد دستگاه های دیگر نیز پای کار بیایند. به عنوان مثال بناست وزارت راه نیز در منطقه 21 در مساحت 60 هکتار شهرک سازی کند و یا در منطقه 4 بانک سپه در زمینی به وسعت 25 هکتار این کار را انجام دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109301

به "شروع ساخت تونل تازه در تهران از سال جاری ، این تونل کجاست؟ ، نخستین شهرک الگو در منطقه 19 احداث خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ساخت تونل تازه در تهران از سال جاری ، این تونل کجاست؟ ، نخستین شهرک الگو در منطقه 19 احداث خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید