آمار کرونا در ایران 23 مرداد ، آمار قربانیان از 19 هزار نفر گذشت

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز(23 مرداد 1399) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 625 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 246 نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید19 در کشور به 336 هزار و 324 نفر رسید.

آمار کرونا در ایران 23 مرداد ، آمار قربانیان از 19 هزار نفر گذشت

وی اضافه کرد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 174 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 19 هزار و 162 نفر رسید.

لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون 292 هزار و 58 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی با بیان اینکه 3971 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، گفت: تا کنون دو میلیون و 788 هزار و 27 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

لاری اضافه کرد: استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در شرایط قرمز قرار دارند همچنین استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در شرایط هشدار هستند.

لاری با بیان اینکه در مجموع در کل کشور طی هفته گذشته تعداد شهرستان های قرمز کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر 139 شهرستان در شرایط قرمز بیماری و 99 شهرستان در شرایط هشدار بیماری قرار دارند.

وی ادامه داد: تعداد موارد بستری روزانه در کشور طی یک ماه گذشته تا 25 درصد کاهش یافته است. مطمئنا مهمترین عامل در کاهش تدریجی شیوع بیماری در کشور، رعایت بیشتر و جدی تر پروتکل های بهداشتی و استفاده همگانی تر از ماسک از سوی مردم است البته اعلام این فرایند کاهشی به هیچ وجه نباید موجب ساده انگاری شرایط و تغییر رفتار ما در برابر ویروس شود چراکه سرایت پذیری کرونا چندین برابر افزایش یافته است بنابراین برای غلبه بر کرونا میزان رعایت پروتکل ها نیز باید چندین برابر افزایش یابد.

لاری اضافه کرد: از 6 تا 14 مرداد ماه سال جاری بیش از 221 هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی و کارگاهی در سراسر کشور اجرا شده است. بیشتری میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور مربوط به ادارات و سازمان های دولتی و کمترین میزان در نانوایی ها گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: میزان استفاده مردم از ماسک در مراکز و اماکن عمومی 74.2 درصد و در وسایل نقلیه عمومی 73.8 درصد گزارش شده است همچنین میزان استفاده از ماسک از سوی شاغلان ادارات و بانک های کشور 88.4 درصد و در شاغلان صنوف و صنایع 75.8 درصد بوده است.

لاری تاکید کرد: در اردیبهشت ماه شاهد کاهش چشمگیر ابتلا و بستری در اغلب استان های کشور بودیم اما متاسفانه کم توجهی به دستورالعمل های بهداشتی منجر به خیز مجدد بیماری در کشور شد. از قلم نیاندازید که هر تغییر رفتاری در برابر این ویروس یک تا دو هفته بعد اثرش را در تعداد موارد بستری و چهار تا شش هفته بعد در تعداد موارد مرگ و میر نشان می دهد. باید از تجربه گذشته درس بگیریم و اصول سه گانه بهداشتی شامل شست وشوی مکرر دست ها، استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی را جدی بگیریم تا شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

منبع: ایسنا

تور روسیه: تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 58256

به "آمار کرونا در ایران 23 مرداد ، آمار قربانیان از 19 هزار نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار کرونا در ایران 23 مرداد ، آمار قربانیان از 19 هزار نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید