آمریکا و ژاپن برای مقابله با کمبود تراشه سرمایه گذاری می نمایند

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، چاک شومر رهبر نمایندگان حزب دموکرات سنای آمریکا لایحه ای جدید برای تأیید بودجه ای 52 میلیارد دلاری برای گسترش فراوری و تحقیقات در حوزه نیمه رسانا طی 5 سال آینده را ارائه کرد.

آمریکا و ژاپن برای مقابله با کمبود تراشه سرمایه گذاری می نمایند

این پیشنهاد بودجه اضطراری بخشی از یک لایحه 1400 صفحه ای اصلاح شده است که هفته جاری در سنا آنالیز می گردد. طبق گزارش های پیشین لایحه اصلاحی به اختصاص بودجه ای 120 میلیارد دلاری برای گسترش تحقیقات فناوری در آمریکا و رقابت با چین است.

شومر در این باره گفت: فراوری کنندگان آمریکایی به دلیل کمبود تراشه به شدت آسیب دیده اند. ما نمی توانیم برای تأمین تراشه به شرکت های خارجی متکی باشیم. این لایحه خودکفایی ما را در این بخش تضمین می نماید.

پیشنهاد قانونی مذکور شامل بودجه ای 49.5 میلیارد دلاری برای تأمین سرمایه تهیه تراشه است که در قانون اختیارات دفاع ملی (National Defense Authorization Act) ذکر شده اما برای دستیابی به بودجه آن باید فرایندی جداگانه طی گردد.

جوبایدن رئیس جمهور آمریکا نیز خواستار سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری جهت ارتقا فراوری و تحقیق نیمه رسانا در این کشور شده است.

از سوی دیگر روزنامه نیکی در گزارشی اشاره می نماید ژاپن نیز سعی دارد با افزایش بودجه، فراوری محلی نیمه رسانا و باتری را در داخل افزایش دهد. درهمین راستا طرحی ارائه شده که احتمالاً در اوایل ماه ژوئن نهایی می گردد. دولت ژاپن نیز خواستار سرمایه گذاری وسیع برای توسعه باتری خودروهای برقی است.

این طرح نشان دهنده نگرانی مقامات درباره کمبود جهانی تراشه است که به اختلال در صنعت خودروسازی ژاپن منجر شده و تهدیدی برای اقتصاد کشور به حساب می آید. طبق استراتژی رشد مذکور، دولت این کشور آسیایی خواستار سرمایه گذاری 200 میلیارد ین (1.84 میلیارد دلار) برای پشتیبانی از صنعت تراشه سازی داخلی و یاری به بهبود بازده بخش نیمه رسانا است.

همچنین این طرح روی ترویج سرمایه گذاری مانند دعوت از فراوری کنندگان آمریکایی برای سرمایه گذاری در ژاپن (جهت قدرتمندتر کردن زنجیره ذخایر) تمرکز می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 89450

به "آمریکا و ژاپن برای مقابله با کمبود تراشه سرمایه گذاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و ژاپن برای مقابله با کمبود تراشه سرمایه گذاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید