آیا امارات واقعا از عدن خارج شده است؟

به گزارش مهسان بلاگ، یک مقام نظامی دولت مستعفی منصور هادی با ابراز تردید درباره خروج نیروهای اماراتی از عدن، گفت ابوظبی تلاش می کند تا جهان را در این مورد گمراه کند.

آیا امارات واقعا از عدن خارج شده است؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام نظامی دولت مستعفی منصور هادی در یمن درباره عقب نشینی نیروهای امارات عربی متحده از استان های جنوبی یمن ابراز تردید کرد.

به نوشته وبگاه خبری مأرب پرس، این منبع گفت: اماراتی ها با عقب نشینی صوری از عدن درصدد تغییر وضعیت مجدد خود در یمن و ایفای نقش جدیدی از طریق شبه نظامیان طرفدارشان هستند که از آنها طی چهار سال گذشته از تسلط بر استان عدن و برخی استان های جنوبی حمایت مالی و نظامی کرده است.

این مقام نظامی دولت منصور هادی اضافه کرد: نیروهای امارات عربی متحده درباره خروج از عدن و دیگر استان ها نظیر سقطری و حضرموت ترفند بزرگی برای مغالطه و گمراه کردن افکار عمومی بین المللی بکار گرفته اند. امارات عربی متحده به طور صوری در حال عقب نشینی است تا به افکار عمومی جهان اعلام کند که از یمن خارج شده است و متعاقباً خود را از عواقب آن فراری دهد.

وی گفت علیرغم این عقب نشینی صوری نیروهای اماراتی ، ابوظبی همچنان به استخدام شبه نظامیان وابسته از طریق به اصطلاح شورای انتقالی جنوبی و ارسال سلاح های مدرن از جمله موشک های حرارتی به آنها ادامه می دهد.

این منبع همچنین پیش بینی کرد که حمایت نظامی امارات از شبه نظامیان برای آماده سازی یک حمله نظامی به پادگان های نظامی دولت عبد ربه منصور هادی در استان های ابین و شبوه یا غیر آن در جنوب و شرق یمن انجام شود.

علاوه بر این، منابع محلی در عدن از ورود نیروهای نظامی جدید سعودی در اوایل صبح روز چهارشنبه به استان عدن برای تقویت حضور خود پس از عقب نشینی نیروهای اماراتی از دو هفته گذشته خبر دادند.

این منابع، ورود گروه جدیدی از سربازان سعودی با هواپیماهای ترابری نظامی عدن به فرودگاه بین المللی عدن و سپس به مقر نیروهای ائتلاف در منطقه البریقه استان عدن را تأیید کردند. پیش بینی می شود این نیروها در برخی از نهادهای مهم به ویژه فرودگاه بین المللی عدن و کاخ ریاست جمهوری در محله المعاشیق مستقر شوند و تعدادی هم در مقر ائتلاف و پایگاه نظامی العند در استان لحج در همجواری استان عدن مستقر شوند.

نیروهای سعودی و سودانی به همراه وسایل نقلیه و تجهیزات سنگین نظامی هفته گذشته از طریق بندر نفتی الزیت در منطقه البریقه به عدن وارد شدند و در مناطقی که نیروهای امارات قبل از اعلام عقب نشینی خود از عدن در آنجا مستقر بودند مستقر شدند.

روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی در این باره نوشته است: اعتقاد بر این است که نیروهای امارات بر اساس تفاهمات میان کشورهای ائتلاف عربی در یمن به رهبری عربستان سعودی و امارات از عدن عقب نشینی کردند که از جمله این تفاهمات تبادل نقش بین آنها در حضور نظامی میدانی در یمن به منظور خنثی کردن بحران بین دولت منصور هادی و شورای انتقالی جنوبی است که دو ماه پیش علیه دولت منصور هادی در استان عدن و دیگر استان های جنوبی این کشور با حمایت نظامی و مالی امارات شورش کردند و منصور هادی در همین خصوص به شورای امنیت، شکایت و ابوظبی را رسما به حمایت از شورشیان جنوب علیه دولت خود متهم کرد.

القدس العربی همچنین به نقل از یک مقام سیاسی یمن نوشت: دست نشانده های امارات اخیرا علیه دولت محلی وابسته به منصور هادی در استان تعز وارد عمل شده اند تا فضای سیاسی و امنیتی آنجا را متشنج کنند.

این منبع اضافه کرد: به رغم اینکه نیروهای اماراتی در استان تعز نیستند، اما امارات هزاران نفر از جوانان آنجا را در چارچوب شبه نظامیان بومی در تعز و به بهانه مقاومت برابر حوثی ها استخدام کرده است تا دولت محلی تعز را سرنگون کنند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 23778

به "آیا امارات واقعا از عدن خارج شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا امارات واقعا از عدن خارج شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید