آیا شما هم می خواهید در جلسات کاری رویتان حساب باز نمایند؟

به گزارش مهسان بلاگ، در کمترین زمان بیشترین تاثیر را بر مدیران بگذارید!

در بیشتر شرکت ها بصورت ماهیانه جلساتی برگزار می گردد که در آن به موضوعاتی از قبیل رفع کردن مسائل و ارائه راه چاره ها می پردازند. با توجه به حضور بیشتر مدیران و رهبران در جلسات، کارمندان با آمادکی کامل حضور می یابند و سعی بر این دارند تا خود را فردی باهوش و توانمند نشان دهند. با این 10 نکته شما می توانید برترین عملکرد را برای بهتر دیده شدن در جلسات کاری داشته باشید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

آیا شما هم می خواهید در جلسات کاری رویتان حساب باز نمایند؟

1- از نمودار دایره ای بهره ببرید

برای فهم بهتر صحبت های خود بهتر است از نمودار بهره ببرید. نمودارهای دایره ای فهم ساده ای دارند و دید خوبی از موضوع به مخاطب می دهند. برای انتخاب مقدار دایره های نمودار خیلی به خودتان سخت نگیرید؛ زیرا در هر صورت همکارانتان در خصوص کوچکی یا بزرگ بودن آن با شما بحث خواهند کرد.

2- از آمار کسری بهره ببرید

اگر در طی جلسه شخصی گفت حدود 25 درصد کاربران روی این دکمه کلیک می نمایند، شما سریعا بگویید یعنی از هر 4 نفر 1 نفر این کار را انجام می دهد. با گفتن این حرف همه سرهایشان را به نشانه تأیید تکان خواهند داد و تحت تأثیر توجه و مهارت های ریاضی شما قرار خواهند گرفت.

3- از دیگران بخواهید بر موضوع اصلی تمرکز نمایند

هر زمانی که احساس کردید صحبت ها از راستا اصلی خارج شده اند، با صدای بلند و رسا از همکارانتان بپرسید: دوستان، ما دور هم جمع شده ایم که چه مسئله ای را حل کنیم؟ این حرف، هم باعث برگشتن جلسه به راستا اصلی می گردد و هم شما را به عنوان یک فرد باهوش مورد توجه قرار خواهد داد.

4- یادداشت برداری کنید

همواره یک دفترچه یادداشت همراه خودتان داشته باشید. استفاده نکردن از تکنولوژی در طی جلسه مورد توجه و احترام دیگران قرار خواهد گرفت؛ بنابراین از هر جمله ای که می شنوید، مهم ترین کلمه آن را یادداشت کنید و سرتان را به نشانه تأیید تکان بدهید.

5- آخرین حرف های سخنران را تأیید کنید

زمانی که شخصی در حال صحبت کردن است، به دقت به حرف های او گوش دهید و مهم ترین کلمات و جملات را از آن ها استخراج کنید؛ سپس با گفتن اجازه بدهید من تکرار کنم، عین جملات او را تکرار کنید. جملات خود را آهسته بیان کنید تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

6- بپرسید آیا این روش مقیاس پذیر است؟

هیچ کس پاسخ این سؤال را به درستی نمی داند. اما با پرسیدن آن می توانید صحبت های جلسه را به سمت یک جمع بندی نهایی راهنمایی کنید.

7- قدم بزنید

اوضاع و شرایط جلسه را در نظر بگیرید. اگر امکانش وجود داشت، از جایتان بلند شوید و قدم بزنید. به دیوار تکیه بدهید و نفس عمیق بکشید. با این کار همه اعضای شرکت نماینده در جلسه با خود فکر می نمایند که شما ایده ای در سر دارید.

8- از سخنران بخواهید یک اسلاید به عقب برگردد

از شخصی که در حال ارائه دادن است، بخواهید که به اسلاید قبلی پاورپوینت بازگردد و درباره موضوعی بیشتر شرح دهد. این کار نشان می دهد که شما به صحبت های او اهمیت می دهید. اگر نکته قابل توجهی برای بحث کردن در اسلایدها پیدا نکردید، خیلی ساده از او بخواهید که در خصوص اعداد بیشتر شرح بدهد.

9- برای یک تلفن مهم از جلسه خارج شوید

برای گرفتن یک تماس مهم از جلسه خارج شوید. بیرون رفتن از یک جلسه مهم کاری برای برقراری تماس یا جواب دادن به شخص تماس گیرنده به دیگران نشان می دهد که شما آدم مهمی هستید و سرتان حسابی شلوغ است.

10- در خصوص خودتان شوخی کنید

مردم عاشق این هستند که یک نفر در خصوص وضعیتی که دارد، شوخی کند. به عنوان مثال اگر احتیاج بود در خصوص مسئله ای با وکیل صحبت کنید، بگویید می توانیم با وکیل طلاق من در خصوص این موضوع صحبت کنیم. مردم به این شوخی ها می خندند و برای صداقت شما ارزش قائل می شوند.

منبع: الی گشت
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 106914

به "آیا شما هم می خواهید در جلسات کاری رویتان حساب باز نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا شما هم می خواهید در جلسات کاری رویتان حساب باز نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید