آینده نگران کننده برای مسافران هواپیما ، تلاطم بیشتر می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، مسافرانی که در آینده با هواپیما سفر می نمایند، ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند.

آینده نگران کننده برای مسافران هواپیما ، تلاطم بیشتر می گردد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سی ان ان، دانشمندان دانشگاه ردینگ اعلام نموده اند که تلاطم شدید حین پرواز ممکن است در دهه های آینده دو یا سه برابر گردد.

پل ویلیامز، استاد این دانشگاه گفت: ما بعضی شبیه سازی های رایانه ای را انجام دادیم و متوجه شدیم که تلاطم شدید می تواند در دهه های آینده دو یا سه برابر گردد.

پروفسور ویلیامز اضافه کرد که نه تنها فرکانس، بلکه طول تلاطم ها نیز در آینده افزایش خواهد یافت.

او گفت: معمولا در پروازهای اقیانوس اطلس، ممکن است انتظار 10 دقیقه آشفتگی داشته باشید. من فکر می کنم که در چند دهه آینده این ممکن است به 20 دقیقه یا نیم ساعت هم افزایش یابد و متاسفانه علامت بستن کمربند ایمنی بسیار بیشتر روشن خواهد شد.

گفتنی است که انواع مختلفی از تلاطم وجود دارد که فرد هنگام سوار شدن به هواپیما با آن روبرو می گردد: تلاطم خفیف، میانه و شدید.

پروفسور ویلیامز در شرح تفاوت بین این سه، گفت: تلاطم سبک کمی فشار به کمربند ایمنی شما وارد می نماید، اما خدمات غذا می تواند ادامه یابد. تلاطم میانه، کشش قطعی کمربند ایمنی و هر چیزی که محکم نشده باشد از جا کنده خواهد شد و راه رفتن سخت است؛ معمولا به مهمانداران هواپیما دستور داده می گردد که روی صندلی خود بنشینند، اما بدترین نوع، تلاطم شدید است. این تلاطم قوی تر از گرانش بوده و بنابراین می تواند شما را به صندلی خود بچسباند و اگر کمربند ایمنی را نبسته باشید، احتمال از روی صندلی پرتاب خواهید شد. این نوعی تلاطم است که باعث می گردد به عنوان مثال، جراحات جدی و شکستن استخوان ها را در پی داشته باشد.

علاوه بر این، نوع چهارم تلاطم به نام تلاطم هوای شفاف وجود دارد که بدون هیچ نشانه بصری مانند طوفان یا ابر به هواپیما برخورد می نماید. اغلب خلبانان اجتناب از چنین آشفتگی هایی را سخت می دانند. به گفته ویلیامز، تلاطم هوای صاف بین سال های 2050 تا 2080 به اندازه قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

بر اساس داده ها، بیش از 65 هزار هواپیما تنها در ایالات متحده از تلاطم میانه رنج می برند؛ در حالی که 5500 فروند نیز از تلاطم شدید چنین حسی دارند. هواپیماها برای مقاومت در برابر چنین آشفتگی هایی ساخته شده اند، اما افزایش فرکانس ممکن است مهندسان هواپیما را مجبور کند که یکپارچگی ساختاری آنها را اصلاح نمایند.

بیشتر بخوانید:

  • ایرباس A380؛ از طلوع تا غروب | یک شرکت همچنان خواستار این غول پرنده است

با این حال، مسافران نگران ممکن است بخواهند کمربند ایمنی خود را برای بخش عمده سفر ببندند تا از آسیب ناشی از تلاطم جلوگیری نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109197

به "آینده نگران کننده برای مسافران هواپیما ، تلاطم بیشتر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده نگران کننده برای مسافران هواپیما ، تلاطم بیشتر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید