اتاق ایران از انجام پروژه پژوهشی CACCI برای برطرف موانع تجاری، حمایت می نماید

به گزارش مهسان بلاگ، شورای کنفدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعت آسیا- اقیانوسیه(CACCI) تصمیم گرفت تا پژوهشی در مورد آزادسازی تجارت، با تمرکز بر مسائل مختلفی ازجمله نظام تجارت جهانی به عنوان نظامی عمومی،ناکارآمدی نظام تجارت و WTO و علل بروز و اهمیت این ناکارآمدی و اقدامات لازم انجام دهد. به همین منظور این شورا کمیته ای راهبردی باهدف پیشبرد موفقیت­ آمیز طرح پژوهشی مذکور ایجاد نموده و از پدرام سلطانی، نایب رئیس CACCI با توجه به تجارب ارزنده و همچنین حضور مؤثر او در برنامه های مختلف بین المللی و منطقه ای، جهت عضویت در کمیته یادشده دعوت به عمل آورده است.

اتاق ایران از انجام پروژه پژوهشی CACCI برای برطرف موانع تجاری، حمایت می نماید

سلطانی در اولین نشست مجازی این کمیته که با حضور دیگر اعضای آن شامل نمایندگان ، استرالیا، ترکیه، ژاپن، فیلیپین، گرجستان و مسئولان CACCI برگزار گردید، بیان کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران (ICCIMA) از انجام پروژه پژوهشی CACCI به عنوان یکی از ابزارهای کوشش برای برطرف موانع تجاری، حمایت می­ کند.

به اعتقاد او، مشارکت ایران، به عنوان عضو CACCI، در انجام این پژوهش، به بخش تجارت کشور امکان می­ دهد تا مسائلش را به وسیله انتشار نتایج پژوهش، بدون سیاسی جلوه دادن موضوع، منعکس کند.

او در این نشست اظهار کرد: CACCI می­ تواند ضمن تماس و هماهنگی با ICC، اتاق بازرگانی و صنعت دبی و سایر سازمان ­های تجاری منطقه ­ای مشابه، که علاقه مند به تجارت بین ­المللی و سرمایه­ گذاری باشند، از حمایت آن ها برای تأمین مالی و توسعه پروژه تحقیقاتی بهره ­مند گردد.

سلطانی همچنین اضافه نمود: ایران به دلیل تحریم­ های بین ­المللی و فشارهای آمریکا هنوز عضو WTO نیست و درواقع هنوز هیچ مقام ناظری ندارد.

کوشش برای جذب حمایت مالی از سوی اعضای CACCI و سازمان­ های بین­المللی علاوه بر بودجه تخصیص داده شده از سوی CACCI ، ضرورت مشارکت محلی تمامی کشورهای عضو از دیگر مواردی بود که در این نشست آنالیز شد.

همچنین از سوی دیگر اعضای این کمیته تأکید شد: به منظور اجرای مناسب و به موقع این پژوهش، ضروری است منافع همه کشورهای عضو CACCI در نظر گرفته گردد تا جامعه تجاری فرصتی برای دستیابی به نتایج موفقیت ­آمیز اصلاحات WTO به وسیله کوشش مشترک اعضاء کسب کند.

طبق گفته حاضران در نشست، همه­ گیری بیماری کووید-19 منجر به بروز گسترده بیکاری در فضای بازار جهانی و کند شدن فعالیت ­های مالی شده است و هم­زمان با این امر، کشورها در حال دست وپنجه نرم کردن با مسائل عمده تجاری هستند. بااین وجود، انتظار می­ رود منطقه آسیا و اقیانوسیه همچنان در فرایند رشد مالی سریع باشد. به همین دلیل، کشورهای آسیایی باید به وسیله قوانین پایدار و قابل پیش­ بینی حاکم بر تجارت و سرمایه ­گذاری بین ­المللی، نقش پیشرو را در حل اختلافات تجاری و انجام آن به ساده ترین شکل ممکن، بر عهده گیرند.

به اعتقاد اعضای کمیته راهبردی پژوهش کنفدراسیون اتاق ­های بازرگانی و صنعت آسیا - اقیانوسیه، این پروژه نه تنها در زمان کنونی که کشورهای عضو CACCI بانظم جدید جهانی روبه رو هستند قابلیت اجرایی دارد، بلکه همیشه به عنوان یک مدافع جدی در بخش تجارت، برای رسیدگی به مسائل تجاری و سرمایه ­گذاری فعال خواهد بود.

asemaneto.ir: آسمان تو: خرید بلیط پرواز، تور های لحظه آخری مسافرتی

asiaro.ir: تور آسیایی ارزان | تور ترکیبی آسیایی | تور ترکیبی جنوب شرق آسیا

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 77620

به "اتاق ایران از انجام پروژه پژوهشی CACCI برای برطرف موانع تجاری، حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق ایران از انجام پروژه پژوهشی CACCI برای برطرف موانع تجاری، حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید