اراده دولتمردان ایتالیایی برای گسترش روابط با تهران در دوره روحانی

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: معاون وزیر امور خارجه ایتالیا از خواست و اراده دولتمران ایتالیایی برای گسترش و توسعه هر چه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران اطلاع داد.

اراده دولتمردان ایتالیایی برای گسترش روابط با تهران در دوره روحانی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، لاپو پیستللی معاون وزیر امور خارجه ایتالیا که در راس یک هیات به کشورمان سفر کرده است روز گذشته با علی اصغر خاجی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه دیدار و ملاقات کرد.

در این ملاقات معاون وزیر خارجه ایتالیا با بیان اینکه حامل تبریکات مقامات ایتالیایی برای رئیس جمهور جدید کشورمان است، گفت: سفر وی بعنوان اولین مقام اروپایی در قالب روابط دوجانبه به ایران و بلافاصله اندکی پس از آغاز بکار دولت جدید حاکی از خواست و اراده دولتمردان ایتالیایی برای گسترش و توسعه هرچه بیشتر روابط با ایران است.

معاون وزارت امور خارجه ایتالیا همچنین با اشاره به ظرفیت های وسیع روابط ایران و اروپا آینده روابط فی مابین را روشن و درخشان ذکر کرد.

خاجی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه نیز با استقبال از تمایلات ایتالیا برای بسط و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت که تبیین مواضع کشورمان پیرامون مسائل بین المللی و منطقه ای توسط روحانی در سخنرانی وی در مراسم تحلیف فرصت های جدیدی را برای جهان بویژه اروپا جهت تعامل و توسعه روابط با ایران گشوده است که در صورت استفاده از این فرصت می توان نتایج مطلوبی را انتظار داشت.

معاون اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه تعمیق روابط تهران - رم را که مورد خواست مسئولین دو کشور است در راستای منافع دو کشور و تقویت صلح و ثبات بین المللی قلمداد و بر گسترش آن تاکید نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14422

به "اراده دولتمردان ایتالیایی برای گسترش روابط با تهران در دوره روحانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اراده دولتمردان ایتالیایی برای گسترش روابط با تهران در دوره روحانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید