اردوغان سریع ترین راه چاره بحران سوریه را اعلام نمود

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران آنلاین:رئیس جمهور ترکیه گفت: عملیات ترکیه زمانی پایان می یابد که منطقه امن از منبج تا مرزهای مشترک با عراق تکمیل شده باشد.

اردوغان سریع ترین راه چاره بحران سوریه را اعلام نمود

به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه چهارشنبه 24 مهر در اظهاراتی در برابر فراکسیون حزبش در مجلس این کشور گفت: آنکارا به ائتلاف بین المللی پیشنهاد دیر الزور را عنوان نمود اما آنها ترجیح دادند با تشکیلات و گروه های کرد همکاری نمایند. نمی دانم دلیل حضور نیروهای آمریکایی در سوریه چیست در حالی که نیروهای روسیه با دعوت دمشق به این کشور آمدند.

رئیس جمهور ترکیه توضیح داد: ما دو راه بیشتر نداشتیم یا قبول سناریوهای غرب یا سکوت در برابر مجرمان و تروریست ها در ارتکاب اقدامات شان علیه ما.

او تاکید نمود: کشورهایی هستند که از نگرانی خود درباره آسیب به غیرنظامیان صحبت می نمایند اما از اقدامات ما در نجات جان غیرنظامیان در ادلب و عفرین غافل هستند.

رئیس جمهور ترکیه اظهار کرد: رهبران غربی به جای این که به ما کشته شدن نیروهایمان در تجاوزات تروریست ها را تسلیت بگویند با ما تماس می گیرند و می گویند عملیات را متوقف کنید. بعضی رهبران قصد دارند کنار ما قرار بگیرند اما ما به آنها اعتمادی نداریم.

او خطاب به اتحادیه عرب و غرب گفت: اگر کمی اخلاق و وجدان داشته باشید به شما می گویم که دنیا تغییر خواهد نمود. شما به دلیل یاری تان به تروریست ها از سوی آنها متحمل دردهایی خواهید شد. هرگز موضع ما را درک نخواهید کرد مگر این که با تجاوزات تروریست هایی که از آنها حمایت کردید روبه رو شوید. هرگز از عملیات کنونی تا زمانی که پیروزی محقق گردد عقب نشینی نمی کنیم.

اردوغان خطاب به اتحادیه عرب اضافه نمود: پذیرای چه تعداد سوری بودید؟ شما کسانی بودید که سوریه را از اتحادیه عرب بیرون کردید و الان به خاطر آزردن ترکیه به دنبال بازگرداندن آن به این نهاد هستید.

رئیس جمهور ترکیه اضافه نمود: زمانی که در برج های مستحکم و محافظت شده خود با تروریست ها روبه رو شوید و آتش درگیری مقابل چشمان شما شعله ور گردد چه خواهید کرد. زمانی که تروریست ها با شما می جنگند ما در کنار شما خواهیم بود از این رو شما هم نباید در رویارویی ما با تروریسم مداخله کنید.

او اعلام کرد: آمریکا، فرانسه و آلمان بیش از 30 هزار کامیون سلاح برای تروریست های کرد فرستادند کسانی که ما را به قتل غیرنظامیان متهم می نمایند همان کسانی هستند که میلیون ها تن را کشتند مثل فرانسه و غیره، هیچ کس نمی تواند ترکیه را به هدف دریافت عمدی غیرنظامیان متهم کند در حالی که ما طبق نقشه پیش می رویم. تروریست ها در کلیساها و مساجد در شمال سوریه کمین می گیرند تا سربازان ترکیه را بکشند. ما توانستیم تعداد زیادی از مقرهای تروریستی در شمال سوریه را نابود کنیم.

به گفته اردوغان، ترکیه پیروز به پاکسازی 1200 کیلومتر مربع از خاک سوریه از وجود تروریست ها شد. وی با بیان اینکه ما هیچ تبعیض نژادی را دنبال نمی کنیم مدعی شد: ما خاک سوریه را اشغال نمی کنیم بلکه اقدام به پاکسازی بعضی مناطق سوریه از وجود تروریست ها می کنیم.

رئیس جمهور ترکیه اظهار کرد، هر چه بگویید و بکنید ما عملیات شمال سوریه را متوقف نخواهیم کرد. بعضی از رهبران می خواهند بین ما و تروریست ها واسطه شوند اما ما رد می کنیم و نمی خواهیم با آنها مذاکره کنیم.

اردوغان تاکید نمود: ترکیه مسئولیت تروریست ها در منطقه امن را برعهده خواهد گرفت اما تروریست ها بازداشتی های داعش را آزاد می نمایند.

رئیس جمهور ترکیه مدعی شد: ما از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه حمایت می کنیم و نمی خواهیم بر خاک این کشور مستولی شویم.

او اعلام کرد: بعد از سرانجام عملیات ما خاک سوریه را به مسؤولان آن برمی گردانیم. ما می خواهیم مساحتی به عمق بین 30 تا 33 کیلومتر را پاکسازی نموده و منطقه امنی به مساحتی بیش از 4400 کیلومتر مربع ایجاد کنیم. احتیاج به یاری اقتصادی به منظور اجرای پروژه هایمان برای منطقه امن داریم و بعد از پاکسازی از وجود تروریست ها این طرح ها را آغاز می کنیم.

اردوغان اظهار کرد: عملیات ما به طور کامل به وجود تروریست ها سرانجام خواهد داد و این به نفع کشورهای منطقه هم هست، عملیات ما زمانی سرانجام می یابد که تروریست ها سلاح هایشان را تحویل دهند و از منطقه امن خارج شوند. هیچ تهدیدی عملیات ما را متوقف نخواهد نمود. ما قبل از آغاز عملیات مان تصمیم در این باره را به روسیه، آمریکا و اتحادیه اروپا اطلاع دادیم.

او اعلام کرد: به کشورهایی که ما را به تحریم تهدید می نمایند می گوییم مقابل اندک، کم را از دست می دهید و مقابل زیاد، زیاد. ما هرگز تسلیم تهدیدات کشورهای استعمارگر نمی شویم و زخم هایی که سعی می نمایند در اقتصاد ترکیه باز نمایند روی خود شما اثر خواهد گذاشت این تهدیدات شایسته آمریکا که خود را ابرقدرت دنیا می داند، نیست.

اردوغان تاکید نمود: بعضی از رهبران به منظور توقف عملیات چشمه صلح با ما تماس می گیرند اما امکان اعتماد به آنها نیست.

او اظهار کرد: سریع ترین راهکار برای مساله سوریه این است که شبه نظامیان تا امشب سلاح هایشان را تحویل دهند و مراکزشان را در مناطقی که ما به عنوان منطقه امن تعریف نموده ایم، تخریب نمایند. هرگز با تروریست ها پای یک میز نمی نشینیم.

رئیس جمهور ترکیه اظهار کرد، اگر می خواهید صحنه های کشتار غیرنظامیان را ببینید به افغانستان، راخین، قره باغ و بوسنی نگاه کنید.

او تاکید نمود: امکان ندارد هیچ قدرت و نیرویی قبل از رسیدن به اهدافش حمله در سوریه را متوقف کند.

اردوغان همچنین گفت که با مایک پنس، معاون ترامپ و پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که قرار است به ترکیه سفر نمایند، دیدار نخواهد نمود. او گفت: من نمی خواهم با آنها حرف بزنم. آنها با همتایان خود صحبت نمایند. وقتی ترامپ اینجا آمد با او حرف می زنم.

با این حال سایت اینترنتی النشره و سایت روزنامه هاآرتص به نقل از فخرالدین آلتون، مدیر ارتباطات رئیس جمهور ترکیه گزارش دادند، اردوغان با مایک پنس در آنکارا دیدار خواهد داشت.

او اضافه نمود: اردوغان امروز پذیرای هیات آمریکایی نخواهد بود اما پنج شنبه 25 مهر با این تیم به ریاست مایک پنس دیدار خواهد داشت.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 22446

به "اردوغان سریع ترین راه چاره بحران سوریه را اعلام نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان سریع ترین راه چاره بحران سوریه را اعلام نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید