ارزآوری 2میلیون دلاری صادرات آبزیان برای استان مرکزی در امسال

به گزارش مهسان بلاگ، محسن شانقی در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: همچنین طی مدت مذکور در حوزه های دیگر صادرات از جمله پنجه مرغ به میزان 468 هزار کیلوگرم، خوراک دام به میزان 293 هزار کیلوگرم، خوراک مکمل طیور به میزان دو میلیون و 900 هزار کیلوگرم، گوشت مرغ تازه به میزان 48 هزار کیلوگرم و مرغ منجمد به میزان 316 هزار کیلوگرم از استان مرکزی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی از کشورهای اروپایی صادر شده است.

ارزآوری 2میلیون دلاری صادرات آبزیان برای استان مرکزی در امسال

وی در بخش دیگر سخنان خود اضافه کرد: ستاد پیشگیری و کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان مرکزی با هدف پایش شیوع این بیماری به طور مرتب جلسات خود را به وسیله مدیریت بحران استانداری پیگیری می نماید و خوشبختانه امسال هیچ گونه بروز بیماری آنفلوانزای پرندگان در استان مشاهده نشده است.

شانقی اعلام کرد: در این ارتباط پالایش تالاب میقان به طور ویژه با مشارکت محیط زیست اجرا شده و چهار هزار و 740 مورد بازدید و مراقبت های لازم از روستاها، مرغداری ها، کشتارگاه ها و زیستگاه های پرندگان مهاجر صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی توضیح داد: طی این مدت هفت هزار و 830 مورد نمونه برداری اجرا شده و 12 هزار مورد هم آزمایش صورت گرفته که همه نمونه ها از لحاظ بیماری آنفلوآنزا منفی بوده است.

شانقی اعلام کرد: در مورد بیماری تب برفکی که یکی از بیماری های شایع بین نشخوارکنندگان سبک و سنگین می باشد و حتی می تواند حیات وحش را نیز درگیر کند و جز بیماری هایی به شمار می رود که به دامداران خسارت سنگین وارد می نماید، باید گفت که خوشبختانه کانون های این بیماری در استان مرکزی، امسال نسبت به سال گذشته کاهش پیدا نموده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اعلام کرد: تا انتها امسال 70 هزار دوز واکسن رایگان برای دام سنگین و 70 هزار دوز واکسن رایگان نیز برای دام سبک تهیه شده است و واکسیناسیون دام در فاز سوم تا انتها امسال انجام می گردد.

وی در مورد سمپاشی با هدف مبارزه با کنه هم گفت: تاکنون حدود شش میلیون و 880 هزار مترمربع صندلی دام در ارتباط با مبارزه با کنه و 640 هزار راس دام سمپاشی شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: در حوزه بیماری های مشترک انسان و دام نیز طی 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 34 درصد کاهش ابتلاهای انسانی ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4233

به "ارزآوری 2میلیون دلاری صادرات آبزیان برای استان مرکزی در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزآوری 2میلیون دلاری صادرات آبزیان برای استان مرکزی در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید