از سیب زمینی سرخ نموده و ناگت مرغ بترسید!

به گزارش مهسان بلاگ، سیب زمینی سرخ نموده و ناگت مرغ دو غذای فست فودی مهم اند که دارای مقادیر بالایی از اسیدهای چرب ترانس هستند و در کشورهای مختلف موجب بروز گرفتگی عروق می شوند.

از سیب زمینی سرخ نموده و ناگت مرغ بترسید!

از سیب زمینی سرخ نموده و ناگت مرغ بترسید!

سیب زمینی سرخ نموده و ناگت مرغ دو غذای فست فودی مهم اند که دارای مقادیر بالایی از اسیدهای چرب ترانس هستند و در کشورهای مختلف موجب بروز گرفتگی عروق می شوند.

محققانی که فست فودها را مورد آنالیز قرار داده اند، می گویند که مصرف روزانه 5 گرم یا بیشتر اسیدهای چرب ترانس، ریسک بیماری های قلبی را تا 25 درصد بالا می برد. به علاوه، احتمال بروز التهابات عروقی را بالا برده و موجب افزایش ضربان نامنظم قلب می گردد. استدر استین از بیمارستان دانشگاهی ژنتافت در کوپنهاگن دانمارک می گوید: به این علت است که به این چربی ها، چربی های کشنده می گویند. وقتی سیب زمینی سرخ نموده با مقادیر بالای این ناگت ها همراه گردد، بیش از 5 گرم اسید چرب ترانس به بدن می رسد و اثرات و عوارض شدت پیدا می نماید. استدر می گوید از آنجا که مصرف منظم این دسته از غذاها اجتناب ناپذیر است و ریسک بیماری های قلبی با خوردن آنها افزایش پیدا می نماید، تولیدکننده های این دسته از غذاها باید برای اصلاح روغن های مصرفی شان چاره ای بیندیشند. تنها نکته مثبت این اسید های چرب آن است که به راحتی می توان آنها را از روغن جدا کرد. شما وقتی وارد رستوران های بزرگی چون مک دونالد می شوید از غذاهایی عاری از این روغن ها استفاده خواهید کرد.

مطالعات آماری نشان داده با حذف این دسته از چربی ها می توان در سال 228 هزار حمله قلبی را در ایالات متحده کاهش داد. اما جالب است بدانید که این چربی ها به علت آنکه چند بار برای سرخ کردن استفاده می شوند و در دمای بالا این عمل به انجام می رسد، به طور شیمیایی دچار تخریب شده و اسیدهای چرب ترانس موجود از صفر درصد به 60 درصد می رسند. بنابراین با این روش سرخ کردن البته در مقایسه با تفت دادن اندازه این اسیدهای چرب به شدت افزایش پیدا نمی نماید. کاترین آدامز معاون تغذیه، ایمنی غذا و سیستم های کیفیت سراسری مک دونالد می گوید: این اسید های چرب یک مشکل جدی ما هستند. ما به طور دایم در حال کاهش اندازه اسیدهای چرب محصولاتمان هستیم زیرا این موضوع را حق مشتریانمان می دانیم و به این علت هر روز تست هایی را در جهت تخمین این ترکیبات زیانبار در محصولاتمان انجام می دهیم. استدر می افزاید: این سخت گیری ها در کشورهای غربی اروپا از اول ژانویه 2004 شروع شده و شاهد کاهش اندازه اسید های چرب ترانس در مواد غذایی بودیم به طوری که این دسته از اسید های چرب فقط 2درصد کل چربی را تشکیل می دهند. این موضوع در کمتر از 3ماه به شکل قانونی در دانمارک اجرا شده و هر روز شاهد اثرات مثبت آن هستیم.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 95992

به "از سیب زمینی سرخ نموده و ناگت مرغ بترسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سیب زمینی سرخ نموده و ناگت مرغ بترسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید