ویزای کانادا: استارتاپ در کانادا راه بیندازید و اقامت دائم بگیرید!

به گزارش مهسان بلاگ، دولت کانادا از کسانی که صاحب ایده های ناب برای راه اندازی کار باشند، حمایت می نماید.

ویزای کانادا: استارتاپ در کانادا راه بیندازید و اقامت دائم بگیرید!

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای 5 ساله کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

این حمایت ها در قالب ویزای استارتاپ، تسهیلات برای رشد و توسعه کسب وکار و در نهایت هم اعطای اقامت دائم و شهفرایندی کانادا است. شما هم اگر می خواهید از این امکانات بهره مند شوید، کافی است استارتاپ در کانادا راه بیندازید. اما چگونه؟

ابتدا بیایید کمی در کانادا قدم بزنیم!

رویکرد کشور کانادا به مهاجر پذیری، مسئله جدیدی نیست! کانادا سرزمین فرصت هاست و بازار کار بسیار خوبی دارد. از طرف دیگر جمعیت این کشور در مقایسه با مساحت آن کم است و برای پیش برد امور کشور، به نیروی کار بیشتری احتیاج دارند.

دولت این کشور هم ضمن حمایت از کسب وکارهای فعال، مدام به دنبال جذب نیروهای مجرب خارجی از کشورهای مختلف است تا به این فرایند رشد اقتصادی و اجتماعی سرعت بدهد. به همین خاطر، دولت کانادا برای جذب افراد متخصص در حوزه های مختلف، تسهیلات فراوانی عرضه می نماید. خود شما هم اگر در زمینه مشخصی، مهارت و تجربه دارید، مطمئن باشید کشور کانادا از توانایی ها و استعدادهایتان استقبال می نماید.

دولت کانادا برای جذب مهاجران نخبه و کاربلد به این کشور، برنامه های مختلفی دارد که هرکدام برای قشر خاصی مناسب است. یکی از این برنامه ها، ویزای استارتاپ کانادا است.اگر واجد شرایط این ویزا باشید، می توانید به کانادا بروید، در آنجا استارتاپ راه بیندازید و از یاری های اقتصادی بخش های دولتی و خصوصی بهره ببرید و کسب وکارتان را توسعه دهید.

اما چه کسانی در این برنامه پذیرفته می شوند؟

  • متقاضی راه اندازی استارتاپ در کانادا باید ایده بکر و خوبی داشته باشد؛ دولت کانادا ایده هایی را که در حوزه فناوری هستند، بیشتر قبول می نماید.
  • در قدم بعدی، متقاضی باید حمایت یکی از سرمایه گذارهای حقیقی، حقوقی، خصوصی یا دولتی کانادا را برای سرمایه گذاری اقتصادی یا حمایت و تاییدیه آنها را روی پروژه خود جلب کند.
  • البته متقاضی باید تمکن اقتصادی مناسبی هم داشته باشد، تا بتواند حداقل از پس هزینه های زندگی خود و خانواده اش در کانادا بربیاید.

اگر شرایط بالا را دارید، یا توان به دست آوردن آن ها را در خود می بینید، پس راه زیادی تا راه اندازی استارتاپ در کانادا و چه بسا دریافت اقامت دائم کانادا در پیش ندارید. بیایید قدم به قدم جلو برویم:

قدم اول: طرح خود را برای استارتاپ در کانادا آماده کنید

ایده هایی که برای استارتاپ در کانادا پذیرفته می شوند، باید در شرایط اجتماعی و فرهنگی این کشور قابل اجرا باشند؛ بکر و جدید باشند و نمونه بهتری در کانادا نداشته باشند.

توصیه مهم تر آن که قبلا نمونه ای از آن محصول فیزیکی یا غیرفیزیکی را ساخته باشید و آن را همراه درخواست ویزای استارتاپ ارائه دهید.

اما با توجه به اینکه صدها استارتاپ در روز آغاز به فعالیت در سرتاسر دنیا می نمایند، چگونه باید بهترین ایده استارتاپ را انتخاب کنیم؟ دولت کانادا به کدام استارتاپ ها بیشتر علاقه دارد؟ در ادامه فهرستی از پرطرف دارترین حوزه های راه اندازی استارتاپ در دنیا اشاره می کنیم:

  • استارتاپ در حوزه تجارت الکترونیک
  • استارتاپ در حوزه هوش مصنوعی
  • استارتاپ در حوزه فناوری اقتصادی
  • استارتاپ در حوزه رمز ارزها
  • استارتاپ در حوزه فناوری آموزشی
  • استارتاپ در حوزه خدمات بهداشتی
  • استارتاپ در حوزه حمل ونقل

البته موارد بالا، فقط نمونه هایی از حوزه های رایج استارتاپ هستند. اما بیشترین طرح هایی که برای استارتاپ در کانادا پذیرفته می شوند، برپایه ایده هایی در حوزه فناوری های نوین هستند؛ مانند خدماتی که در قالب وب سایت ارائه می شوند، یا اپلیکیشن موبایلی که خدمت خاصی دارد و طرح هایی مانند این موارد.

با وجود اینکه همین امروز هم هزاران استارتاپ پیروز در کانادا هستند که مراحل رشد و توسعه خود را پشت سر گذاشته و به ثبات درآمدی رسیده اند. برای یافتن استارتاپ های فعال در کانادا و الهام دریافت از شرایط قبلی و فعلی آن ها، می توانید استارتاپ های کانادایی را در گوگل جست وجو کنید.

برای نمونه، چند جوان در سال 2017 شرکتی به نام سیلک اند اسنو (Silk & Snow) را در شهر تورنتوی کانادا پایه گذاری کردند. کار اصلی این شرکت، فراوری و عرضه کالاهای خواب، به ویژه تشک های خوش خواب به صورت خرده فروشی و فروش اینترنتی است. جالب اینکه سیلک اند اسنو توانست طی تنها دو سال، 3375درصد رشد کند!

قدم دوم: حمایت سرمایه گذارهای کانادایی را جلب کنید

برای راه اندازی استارتاپ در کانادا لازم نیست خودتان سرمایه گذاری کنید، بلکه بخش های مختلف خصوصی یا دولتی در کانادا هستند که طرح شما برای راه اندازی کسب وکار را آنالیز نموده و در صورت موافقت، روی آن سرمایه گذاری می نمایند. برای نمونه:

  • سرمایه گذاران فرشته، که به طور معمول افراد حقیقی با سرمایه های کلان هستند، و روی ایده های استارتاپی سرمایه گذاری می نمایند.
  • شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر، که به طور معمول شرکت های بزرگی هستند که از استارتاپ ها حمایت اقتصادی می نمایند.
  • شتاب دهنده ها یا مراکز رشد، که کسب وکارهای نوپا را از مراحل اولیه شکل گیری تحت حمایت خود قرار می دهند.

پس اگر طرح خوبی دارید، با یکی از سرمایه گذارهای مورد تایید دولت کانادا تماس گرفته، ایده خود را برای استارتاپ در کانادا ارائه داده و نامه حمایت بگیرید. نامه حمایت سرمایه گذار، یکی از مهم ترین مدارک پفراینده ویزای استارتاپ کاناداست.

اهمیت نامه حمایتی به این خاطر است که فرد، شرکت یا سازمان موردنظر، حمایت اقتصادی از استارتاپ شما در کانادا را تأیید می نماید؛ و اداره مهاجرت این کشور اطمینان پیدا می نماید که شما کسب وکارتان را نیمه کاره رها نمی کنید.

البته سرمایه گذاری حقیقی یا حقوقی مربوطه، تعهدنامه ای هم از طرف خودش برای اداره مهاجرت کانادا ارسال می نماید. این اداره هر دو نامه را در کنار سایر مدارک شما آنالیز نموده و درباره پفراینده درخواست ویزای استارتاپ تصمیم نهایی خود را اعلام می نماید.

قدم سوم: بقیه مدارک ویزای استارتاپ را آماده کنید

در قدم سوم باید مدارک مختلفی را آماده کنید که اداره مهاجرت کانادا اعلام نموده است. مهم ترین آن ها، مدارکی است که تمکن اقتصادی شما برای زندگی در کانادا را اثبات نمایند. البته برای راه اندازی استارتاپ در کانادا احتیاجی به سرمایه گذاری شخصی ندارید، اما باید ثابت کنید که می توانید از پس هزینه های زندگی در این کشور بر بیایید.

بعد هم باید مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی ارائه کنید؛ یعنی ثابت کنید توانایی برقراری ارتباط به یکی از این دو زبان رسمی کانادا را دارید. انتخاب زبان انگلیسی یا فرانسوی، به استان مورد نظر برای راه اندازی کسب وکار در کانادا هم بستگی دارد.

دریافت ویزای استارتاپ کانادا مراحل مختلفی مانند بیومتریک، انگشت نگاری، دریافت تاییدیه پزشکی و مدارک اثبات سوء پیشینه هم دارد که باید همه آن ها را با پیروزیت پشت سر بگذارید تا بتوانید ویزا گرفته و استارتاپ در کانادا را راه بیندازید. طی همه این مراحل حدود 12 تا 16 ماه زمان می برد.

اگر اطلاعات بیشتری درباره ویزای استارتاپ و راه اندازی کسب وکار در کانادا می خواهید، به صفحه ویزای استارتاپ کانادا در وب سایت پیشرو مراجعه کنید. این وب سایت، متعلق به شرکت معتبر و نام دار پروگرسیو، سال هاست که در زمینه مهاجرت به کانادا فعالیت می نماید و تا امروز به متقاضیان زیادی برای راه اندازی استارتاپ در کانادا و دریافت اقامت دائم یاری نموده است.

کافی است فرم ارزیابی اولیه برنامه استارت آپ را در وب سایت پیشرو، شرکت پروگرسیو تکمیل کنید. کارشناس های خبره این شرکت، اطلاعات شما را آنالیز نموده و اگر امکان راه اندازی استارتاپ در کانادا را داشته باشید، با شما تماس می گیرند تا فرایندهای اداری را برایتان شرح بدهند.

اگرهم کارشناس های مجرب پروگرسیو شرایط شما را مناسب ویزای استارتاپ ندانند، بهترین برنامه مهاجرتی با توجه به امکانات و شرایط شما را پیشنهاد می دهند. پروگرسیو از لحظه ای که تصمیم بگیرید تا زمان راه اندازی استارتاپ در کانادا در کنار شماست و راستا مهاجرت را برایتان آسان و آسان تر می نماید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 87279

به "ویزای کانادا: استارتاپ در کانادا راه بیندازید و اقامت دائم بگیرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای کانادا: استارتاپ در کانادا راه بیندازید و اقامت دائم بگیرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید