استودیوی Halo جایگزین شرکت 343 می گردد؛ ساخت چند هیلو تازه بر پایه آنریل انجین

به گزارش مهسان بلاگ، بیش از 10 سال است که شرکت 343 به صورت انحصاری روی ساخت بازی های هیلو (Halo) کار می نماید. این شرکت تمام تمرکز خود را در این چند سال روی ساخت این مجموعه گذاشته و تمام کوشش خود را نموده است تا به برترین نحو بازی های هیلو را طراحی کند. مخصوصاً اینکه پر کردن جای پای شرکت بانجی (Bungie) کار بسیار دشواری بود و 343 تا حدی هم خوب عمل کرد.

استودیوی Halo جایگزین شرکت 343 می گردد؛ ساخت چند هیلو تازه بر پایه آنریل انجین

حال شرکت ایکس باکس (Xbox Game Studios) اعلام نموده که نام شرکت 343 به شرکت استودیوی هیلو (Halo Studios) تغییر خواهد نمود. این باعث می گردد که این شرکت به صورت انحصاری روی مجموعه هیلو کار نموده و تمام تمرکز خود را روی این مجموعه بگذارد. در کنار این خبر اعلام شد که تمامی پروژه های آینده بازی هیلو بر پایه موتور آنریل انجین 5 (Unreal Engine 5) ساخته خواهد شد و این شرکت چندین بازی در دست ساخت دارد.

رئیس استودیوی هیلو پیر هینتز (Pierre Hintze) در مصاحبه اخیر خود گفت:

تغییر موتور انیمیشن سازی بازی هیلو نیز به نوبه خود بسیار جالب است. به علت اینکه این شرکت برای مدت ها است که مجموعه هیلو را بر پایه موتور انحصاری خود یعنی Slipspace طراحی نموده و حال تصمیم گرفته که با آنریل انجین 5 کار بکند. بحث اصلی اینجاست که آنریل انجین 5 یک موتور آماده است و حفظ و نگه داری از آن بر عهده شرکت اپیک است. این در صورتی است که Split Slice به وسیله خود شرکت 343 اداره می شد و احتیاج به چندین نفر از کارمندان داشت تا به آن توجه بکنند.

طبق چیزی که رئیس استودیوی هیلو گفته احتیاجهای جهانی امروزی گیمینگ تغییر نموده است. در گذشته بیشتر افراد انتظار چندانی از شرکت سازنده پس از عرضه بازی نداشتند ولی این درصورتی است که در جهانی امروزی مخاطبان تشنه محتوای نو بوده و به طور دائم انتظار دارند که یک بازی توسعه پیدا بکند. به همین علت این شرکت مجبور بود تا یک تیم را برای ساخت بازی و یک تیم را برای توسعه آن بگذارد. حال با تمرکز کامل روی مجموعه هیلو، شرکت برنامه ریزی بهتری در آینده دارد.

استفاده از موتور نو تمرکز شرکت را روی محتوای بیشتر می نماید

زمانی که وظیفه مدیریت موتور انیمیشن سازی از شرکت برداشته گردد، این شرکت می تواند روی محتوا تمرکز نموده و حتی چند بازی را به صورت همزمان بسازد. از طرفی این روند نو با درخواست هواداران و گیمرها از محتوای نو همخوانی داشته و باعث می گردد که یک استراتژی قوی و محکم برای آینده مجموعه هیلو و استودیوی هیلو باشد.

بسیاری از عناصر موتور انیمیشن سازی Slipspace نزدیک به 25 سال سن دارند. حتی با وجود اینکه این موتور به طور دائم توسعه پیدا نموده است، پایه و اساس آن قدیمی بوده و همین موضوع باعث شده که ارتقاء آن کار دشواری باشد. از طرفی شرکت اپیک با طراحی های نو و حتی از نو ساختن یک موتور انیمیشن سازی توانسته به مواردی دسترسی پیدا کند که در موتور Slipspace ممکن نبود یا اینکه استفاده از آن ها در این موتور هزینه بسیار زیادی برای شرکت سازنده داشت.

چیزی که موتور انیمیشن سازی آنریل انجین 5 در آن پیشرفت نموده است، سیستم های نورپردازی یعنی Nanite و Lumen است. این موارد باعث می شوند که طراحی جهان با استفاده از موتور انیمیشن سازی آنریل انجین 5 بسیار راحت شده و شرکت سازنده بتواند یک جهانی زیبا و با جزئیات طراحی بکند. از طرفی این جهان چنان کیفیتی داشته باشد که کاربران به راحتی با آن درگیر بشوند.

در رویداد گذشته هیلو شرکت سازنده از یک پروژه به نام Project Foundry رونمایی کرد. این پروژه در اصل نشان می دهد که مجموعه هیلو چه پتانسیلی دارد و می تواند به چه چیزی در آینده تبدیل بگردد. در اصل این پروژه یک بازی نو یا یک محتوای تازه نیست بلکه تنها یک نمونه است که نشان می دهد هیلو تا چه می تواند پیشرفت بکند.

در گذشته شرکت 343 یا استودیوی هیلوی نو اعتقادی به یک نمونه تکنولوژیکال نداشت. به علت اینکه این نمونه ها بسیار خطرناک هستند و ممکن است انتظارات بیش از حد در مخاطبان ایجاد بکند. با این حال این بار فرق می نماید و شرکت سازنده تصمیم دارد تا نشان بدهد روند نو هیلو چگونه خواهد بود. به علت اینکه به این روند نو اعتماد داشته و می داند که پیروز عمل می نماید.

آینده مجموعه هیلو

شرکت سازنده هیلو هنوز برنامه معینی برای آینده این مجموعه اعلام ننموده است. با این حال طبق چیزی که معین شده قرار نیست که ما شاهد یک بازی باشیم و به زودی از چندین بازی در جهانی هیلو رونمایی خواهد شد. در کنار این موارد بازی هیلو اینفینیت همچنان تحت پشتیبانی شرکت سازنده است و قرار نیست این شرکت از این بازی محبوب ناامید بگردد.

در کنار همه این موارد شرکت هیلو بیان کرد که به زودی برنامه های بیشتر خود را برای این شرکت اعلام خواهد نمود. این شرکت قرار است بیشتر روی پروژه های خود تمرکز داشته باشد و مجموعه هیلو را به دوران اوج خود باز گرداند. استودیوی هیلو راه دشواری را در پیش دارد ولی در این چند ساله مسیر درستی را در پیش داشته و با توجه به تغییراتی که در این مدت داشته است، قرار است این مجموعه را دوباره به دوران اوج خود باز گرداند.

منبع: Gematsu

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مهر 1403 بروزرسانی: 20 مهر 1403 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109402

به "استودیوی Halo جایگزین شرکت 343 می گردد؛ ساخت چند هیلو تازه بر پایه آنریل انجین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استودیوی Halo جایگزین شرکت 343 می گردد؛ ساخت چند هیلو تازه بر پایه آنریل انجین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید