اسلامشهر در حسرت بیمارستان، نوسان قیمتها کار ساخت را عقب انداخت

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران - گروه استان ها: کمبود زیرساخت های بهداشتی و درمانی در اسلامشهر، سبب نارضایتی و گلایه مندی اهالی این شهرستان 700 هزار نفری شده است، جالب است، بدانید، اسلامشهر، شهرستانی است، که با 700 هزار نفر جمعیت تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی دارد.

اسلامشهر در حسرت بیمارستان، نوسان قیمتها کار ساخت را عقب انداخت

علی اقبالی یکی از شهروندان اسلامشهری ضمن گلایه مندی از نداشتن سونوگرافی در بیمارستان این شهرستان به خبرنگاران گفت: از صبح زود باید به بیمارستان مراجعه نموده و نوبت بگیریم، تا ساعت 10 و یا 11 بخواهد نوبتمان گردد.

محمد علوی، دیگر شهروند اسلامشهری نیز در این خصوص گفت: تنها بیمارستان اسلامشهر به ویژه بعد از ظهرها بسیار شلوغ است و به راحتی پذیرش نمی گردد، حتی اگر بیماری با حال نامساعد به این بیمارستان بیاید، پذیرش نشده و باید به تهران مراجعه کند.

برای کمبود تخت بیمارستانی در اسلامشهر، 10 سال پیش عملیات ساخت بیمارستان 400 تختخوابی این شهرستان شروع شد، اما عملیات اجرایی آن علی رغم هزینه 50 میلیارد تومانی از حد سفت کاری فراتر نرفته و تنها نیمی از اقدامات فیزیکی در آن اجرا شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر در مورد ساخت این بیمارستان به خبرنگاران گفت: 120 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره برداری این بیمارستان احتیاج است، که این اعتبار تأمین شده است.

محمدرضا سلمانی نوسان قیمت را اصلی ترین مشکل ساخت این بیمارستان دانست و گفت: هر روز که تکمیل و بهره برداری از این بیمارستان به تأخیر می افتد با مشکل نوسان قیمت ها در زمینه تجهیزات روبه رو می شویم و نگرانی ها در این مورد بیشتر می گردد.

خاتمه سال 98؛ زمان تکمیل بیمارستان اسلامشهر

فرماندار اسلامشهر در این خصوص به خبرنگاران گفت: هزینه های بیمارستان می بایست، توسط مسئولین بهداشتی لیست و ارائه گردد، تا به وسیله بودجه های اعلام شده سازمان مدیریت پیگیری کنیم، تا عملیات ساخت بیمارستان متوقف نگردد و در نهایت تا خاتمه سال 98 شاهد افتتاح آن باشیم.

مسعود مرسلپور گفت: ساخت این بیمارستان در کنار مترو اسلامشهر و تصفیه خانه دوم این شهرستان از پروژه های اولویت دار اسلامشهر است، که پیگیری های لازم در این خصوص در حال اجرا است.

وی اضافه نمود: در حال حاضر کارگاه عملیاتی ساخت بیمارستان که غیرفعال بود، مجددا فعال شده و به کار خود ادامه می دهد و تنها مشکل موجود بروز اختلاف بین وزارت بهداشت و پیمانکار به دلیل افزایش قیمت های اخیر در کشور است.

فرماندار اسلامشهر گفت: اگر این اختلاف حل نگردد، پیگیری خواهیم کرد و پیمانکار جدیدی برای ادامه فعالیت در بیمارستان 400 تختخوابی انتخاب خواهد شد.

وی که تجربه تکمیل بیمارستان های نیمه کاره را پیش از این در قرچک داشته است، در پاسخ به این سوال که چه زمانی بیمارستان اسلامشهر تکمیل می گردد، گفت: این بیمارستان تا خاتمه سال 98 تکمیل و راه اندازی خواهد شد، البته اگر اختلافات پیمانکار با وزارت بهداشت پیش نمی آمد، بخش هایی از بیمارستان پیش از خاتمه سال 98 راه اندازی می شد، اما در شرایط کنونی خاتمه سال 98 زمان تکمیل قطعی بیمارستان خواهد بود.

تغییر مجری ساخت بیمارستان از وزارت راه به وزارت بهداشت

رییس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی در سفر اخیر خود به اسلامشهر در تبادل نظر با خبرنگاران دلیل تعویق چندین ساله ساخت این بیمارستان را تغییر مجری آن از وزارت راه و شهرسازی به وزارت بهداشت و درمان دانست و اضافه نمود: با پیگیری هایی که انجام شد، این تغییر دستگاه مجری انجام شد.

محمدرضا عارف اضافه نمود: دیگر مسئله ای از لحاظ قانونی وجود ندارد و می بایست، مسئولین اجرایی مقدمات ادامه فرآیند ساخت این بیمارستان را فراهم نمایند و به سرعت عملیات آن به خاتمه برسد، تا در خاتمه سال 98 شاهد بهره برداری از این بیمارستان و ارائه خدمات در خور به مردم باشیم.

در صورت راه اندازی این بیمارستان 400 تختخوابی، از مراجعه 400 هزار نفر از اهالی جنوب غربی استان تهران به بیمارستان های شهر تهران ممانعت به عمل خواهد آمد و علاوه بر تاثیرات مثبت در هزینه مردم این شهرستان و کاهش تراکم بیمارستان های تهران شاهد کاهش ترافیک در تهران نیز خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5531

به "اسلامشهر در حسرت بیمارستان، نوسان قیمتها کار ساخت را عقب انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامشهر در حسرت بیمارستان، نوسان قیمتها کار ساخت را عقب انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید