حمیداوی: 15 باشگاه لیگ فزونی خواستار تعطیلی مسابقات هستند، لیگ هم تعطیل گردد از سهمیه آسیا نمی گذرم!

به گزارش مهسان بلاگ، مالک باشگاه شهر خودروی مشهد مدعی شد 15 باشگاه لیگ رجحان خواستار تعطیلی مسابقات شده اند.

حمیداوی: 15 باشگاه لیگ فزونی خواستار تعطیلی مسابقات هستند، لیگ هم تعطیل گردد از سهمیه آسیا نمی گذرم!

به گزارش خبرنگاران، فرهاد حمیداوی با حضور در برنامه ورزش و مردم، با تمجید از طرفداران تیم فوتبال شهر خودرو گفت: اتفاق خیلی خوبی که در استان خراسان رخ داده همدلی و همزبانی طرفداران محترم است. این نشاطی که در جامعه رخ داده و اتحادی که در یک سال و نیم اخیر در استان رخ داده است، خدا را شکر باعث شده تا تیم شهر خودرو نتیجه بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش آیا باشگاهداری خصوصی در ایران صرفه اقتصادی دارد؟، توضیح داد: صد درصد اول عشق است. من فکر می کنم دو گروه وارد عرصه فوتبال می شوند. فوتبال در همه جهان یک صنعت و پول ساز است، به جز ایران. مشکل اول هم در کشور ما بحث زیرساخت هاست. آقای درودگر یک جایی گفتند نیم درصد بودجه به ورزش تعلق می گیرد. به نظرم این میزان کفاف ورزش حرفه ای را نمی دهد. شما می دانید تیم های دولتی فقط زیان ده هستند. من هم اگر مدیران این باشگاه ها باشم زیان ده خواهم بود، چون راهی برای درآمدزایی نیست.

مالک باشگاه شهر خودرو خاطر نشان کرد: شاید تا امروز ما فقط 500 عدد لباس فروخته باشیم. فقط در حرف می گوییم از تیم های خصوصی حمایت می کنیم. تیم شهر خودرو نماینده خراسان است، اما تا به امروز هیچ حمایتی از تیم شهر خودرو نشده است. تنها شهردار مشهد از ما حمایت نموده است.

وی درباره درخواست های مالکان باشگاه های خصوصی از مسئولان استانی اظهار داشت: باید فکر کنیم فوتبال یک کارخانه است که برای کارخانه باید زمین داشته باشیم. اگر یک بار برای همه باشگاه ها امکاناتی ایجاد کنیم تا همه تیم های یک استان به صورت مشترک استفاده نمایند، دیگر احتیاجی نیست نزد امام آدینه یا استاندار برویم. ما در خراسان برای زمین تمرین هم مشکل داریم. قدمت استقلال و پرسپولیس بیش از 50 سال است، اما آنها زمین تمرین ندارند و زمین ها با تعویض وزیر تغییر می نماید.

مالک باشگاه شهر خودرو با تمجید از سه باشگاه لیگ رجحان اظهار داشت: سپاهان، ذوب آهن و فولاد، باشگاه های نیمه دولتی هستند که نگاهی حرفه ای داشته اند و در فوتبال ما دارای ساختار هستند. سایر باشگاه های ما در سخت افزار و نرم افزار هم مشکل دارند. نساجی و گل گهر سیرجان، امکانات لازم را ندارند و در تهران تمرین می نمایند. سال جاری افتخاری برای مشهد آوردیم و نماینده خراسان آسیایی شد. پیش تر تیم های ابومسلم و پیغام نتوانسته بودند به این صندلی برسند.

حمیداوی در این باره که چرا به جای جذب بازیکنان شناخته شده، زمین تمرینی برای شهر خودرو ایجاد نکرد، گفت: ما از مهدی رحمتی و سروش رفیعی استفاده کردیم که تجربه آسیایی داشتند و بازیکن اسمی نیاوردیم تا همه بگویند شهر خودرو بازیکن سرشناس می آورد. ما در ایران نماینده خراسان و در لیگ قهرمانان آسیا نماینده ایران هستیم. رحمتی پنالتی السیلیه را گرفت تا به دور نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردیم. وجود این بازیکنان باتجربه، نعمت و احتیاج ما بود.

وی با اشاره به قول عملی نشده مدیران استان خراسان رضوی توضیح داد: روز اولی که برای انتقال امتیاز قرارداد امضا کردیم، از استاندار وقت قول گرفتم تا 20 هکتار زمین برای احداث کمپ به ما بدهند تا مسئله ای از این بابت نداشته باشیم. بودجه ما مطابق برنامه بوده و تا امروز، این زمین را نگرفته ایم. شهر خودرو توانسته حدود 30 درصد از مخارج خود را به صورت درآمدزایی برگرداند. این اتفاق برای سایر باشگاه ها نیفتاده است.

مالک باشگاه شهر خودرو به مسائل سایر باشگاه های خصوصی اشاره نمود و گفت: دو ماه پیش مدیرعامل باشگاهی که قدمت آن به بیش از 40 سال پیش برمی گردد، می گفت در هیئت مدیره باشگاه، این موضوع را مطرح کردیم که از سه سال بعد، 40 درصد هزینه های ما تأمین گردد. شهر خودرو تنها باشگاهی است که 75 درصد مبلغ قراردادهای بازیکنانش را پرداخت نموده است، اما می گویند حمیداوی نمی خواهد پول بدهد و می گوید ادامه لیگ برگزار نگردد.

حمیداوی درباره نامه منتشرشده 4 باشگاه لیگ رجحان خطاب به وزارت ورزش در راستای عدم برگزاری مسابقات لیگ برتر, گفت: نمی دانم چرا فقط از چهار باشگاه یاد می گردد؟ ما الان 15 باشگاه هستیم که مخالف برگزاری مسابقات هستیم.

حمیداوی در ادامه با اشاره به صحبت های علی نژاد، معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش توضیح داد: علی نژاد به پروتکل ها اشاره نمود. آیا ما می توانیم این پروتکل ها را رعایت کنیم؟ همه به بوندس لیگا و لالیگا اشاره می نمایند. آیا ما امکانات لالیگا را داریم؟ آیا بهترین باشگاه ما این امکانات را دارد؟ من اشاره نمودم اگر فوتبالیستی کرونا بگیرد فوتبالش تمام می گردد، اما علیه من حرف هایی زده شد، اما چند روز پیش دکتر یکی از تیم ها اظهار داشت در آخرین تحقیقات اعلام شده اگر ورزشکار حرفه ای کرونا بگیرد، ورزش او تمام می گردد. واقعیت این است ما برای جابه جایی تیم ها و غیره مشکل داریم و نمی توانیم پروتکل ها را اشاره کنیم.

وی در خصوص اینکه گفته می گردد دلیل درخواست باشگاه های خصوصی کم کردن قرارداد بازیکنان است، گفت: من همین جا اعلام می کنم، اگر بازیکنی در تیم ما 75 درصد قراردادش را نگرفته باشد، من این هفته تسویه می کنم. خدا شاهد است من بازیکنان تیمم را مثل پسرم دوست دارم. من می بینم ما شرایط برگزاری مسابقات را نداریم. ما از روز اول دو پیشنهاد را داشتیم، گفتیم یا از ابتدای شهریور ماه لیگ جدید را برگزار نمایند یا از همان تاریخ لیگ جدید را با همین جدول کنونی پیش ببرند. تا چند وقت پیش می گفتند گرما دشمن کروناست، ولی خوزستان را ببینید، قرنطینه شده است. ما فعلاً روبه روی کرونا دست مان بالاست و تحقیقات کامل نشده است. من گفتم شاید تا اول شهریور اتفاق خوبی بیفتد. بهاروند دوست و برادرم است، ولی قبول کنیم امکانات لازم را نداریم. به نظرم باید مسئولان تمام باشگاه ها را جمع نمایند تا یک تصمیمی گرفته گردد.

مالک باشگاه شهر خودرو درباره اینکه آیا سازمان لیگ تا به امروز هیچ نظری از باشگاه ها نگرفته است، گفت: این گله من بوده است از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال. متأسفانه وقتی حرف حق می زنم آقایان ناراحت می شوند. من به هیچ عنوان از سهمیه آسیا نمی گذرم. من گفتم برای سلامتی بازیکنان یک تصمیمی بگیرم. در فضای مجازی گفتند حمیداوی از سهمیه آسیا گذشت، اما من سال گذشته زندگی ام را گذاشتم برای آسیا و این فصل اصلاً از این موضوع نمی گذرم. من نماینده خراسان هستم و هر کاری برای تیمم می کنم. این وظیفه من است.

حمیداوی در ادامه با اشاره به صحبت های افشین پیروانی اظهار داشت: من چند وقت پیش گفتم همه مدیران جمع شوند و یک قهرمان تعیین گردد. من خودم به همین خاطر محکوم هستم. من ترجیح می دهم تیم رقیب من قهرمان گردد تا اینکه یک نفر کرونا بگیرد. از شما سؤال دارم، مشهد خط قرمز است، گل گهر شش کرونایی دارد، خوزستان خط قرمز است. ما یا باید مثل جام جهانی در یک شهر بازی کنیم و یا تصمیم دیگری بگیریم. باشگاه های ما توان اقتصادی پرداخت این همه هزینه را دارند؟ شما شرایط پارس جنوبی را می دانید. باشگاه ها وظیفه دارند تا انتها لیگ بازی ها را ادامه دهند، اما آیا وظیفه دارند این همه هزینه را پرداخت نمایند. من به شخصه با قهرمانی هیچ تیمی مسئله ای ندارم. من برای سهمیه آسیا هم گفتم با اینکه 9 بازی باقی مانده است، قرعه کشی کنیم. الان هم در برنامه زنده اعلام می کنم من هیچ مسئله ای با قهرمانی پرسپولیس ندارم.

حمیداوی در ادامه راجع به اظهارنظر افشین پیروانی که پرسپولیس دوست ندارد, بدون برگزاری بازی ها جام قهرمانی بگیرد, عنوان نمود: ما هم خیلی خوشحالیم که پرسپولیس می خواهد در زمین قهرمان گردد، اما یک سؤال از پیروانی دارم. پرسپولیس با گل گهر, صنعت نفت یا فولاد کجا می خواهد بازی کند؟ الان پنج شش تیم امکان بازی در شهر خودشان را ندارند.

وی در ادامه خطاب به پیروانی, اظهار داشت: بهتر است شرایط بازی کردن را بفرمایید تا ماهم آگاه باشیم با نفت آبادان, فولاد و گل گهر کجا باید بازی کنیم؟ پروتکلی برای بازی ها اعلام شده اما اگر قرار باشد ما در مشهد بازی نکنیم, هزینه های جابه جایی در شهر دیگر را چه کسی می دهد؟ به نظر من کسی که پروتکل ها را گذاشته است, باید هزینه های جابه جایی باشگاه ها را هم بدهد. من به فوتبال عشق دارم، ولی برایم فوتبال یک صنعت است.

حمیداوی یادآور شد: چرا از حقایق فرار می کنیم؟ پول اتفاق اولی است که در فوتبال است. در پرسپولیس می گویند که شنبه پول یحیی گل محمدی پرداخت می گردد. یا تقویم ما فقط شنبه دارد یا تقویم پرسپولیس شنبه ندارد. پیروانی می گوید با عشق فوتبال را انجام دهیم, آقای پیروانی من از شما می خواهم الان با عشق برای ما بلیت هواپیما بگیرید تا به تهران بیاییم!

مالک باشگاه شهرخودرو مشهد در پایان گفت: پیشنهاد آخر من این است, یک شهر که از لحاظ سلامت شرایط خوبی دارد, انتخاب گردد تا بازی ها آنجا برگزار گردد. همه بازی ها می تواند در شهری مثل اصفهان یا شیراز در 45 روز برگزار گردد.

tani-buy.ir: مجله تانی بای، مقالات اقتصادی و کسب و کار

bigkurosh.ir: مجله کوروش بزرگ، وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 50326

به "حمیداوی: 15 باشگاه لیگ فزونی خواستار تعطیلی مسابقات هستند، لیگ هم تعطیل گردد از سهمیه آسیا نمی گذرم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمیداوی: 15 باشگاه لیگ فزونی خواستار تعطیلی مسابقات هستند، لیگ هم تعطیل گردد از سهمیه آسیا نمی گذرم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید