افزایش وابستگی نیروهای افغانستان به نیروهای آمریکایی

به گزارش مهسان بلاگ، اداره بازرسی آمریکا در امور بازسازی افغانستان گزارش داد که در سال گذشته میلادی وابستگی نیروهای افغان برای انجام عملیات های نظامی به نیروهای آمریکایی افزایش یافته بود.

افزایش وابستگی نیروهای افغانستان به نیروهای آمریکایی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، شمار نیروهای امنیتی و دفاعی افغان با افزایش نسبی به 273 هزار نیروی پلیس و ارتش رسیده است اما حملات طالبان افزایش یافته و عملیات نیروهای افغان نیز کاهش یافته است.

براساس گزارش تازه اداره بازرسی آمریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به سیگار، عملیات زمینی نیروهای افغان در 3 ماه سرانجامی سال 2019 از هر زمان دیگری در طی این سال کمتر بود و تنها 31 درصد از مجموع 534 عملیات نیروهای افغان بدون کمک نیروهای آمریکایی صورت گرفت.

این در حالی است که در سال 2018 میلادی نیروهای افغان 55 درصد از عملیات های خود را بدون حمایت نیروهای آمریکایی انجام داده بودند.

گروه طالبان اما در سال گذشته میلادی 29 هزار و 83 حمله انجام داد و در نتیجه این حملات 23 نظامی آمریکایی کشته و 192 نظامی دیگر نیز زخمی شدند. این بالاترین شمار تلفات نیروهای آمریکایی از سال 2015 و سرانجام عملیات نظامی آمریکا علیه طالبان است.

سیگار افزایش حملات طالبان را از این نظر قابل توجه می داند که در ابتدای سال گذشته میلادی بنظر می رسید حملات این گروه در جریان مذاکرات صلح با آمریکا کاهش یافته باشد.

این در حالی است که گزارش هایی از کاهش و یا خروج احتمالی نظامیان آمریکایی از افغانستان وجود دارد و رئیس جمهور افغانستان نیز در دیدار با فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا گفته بود که نیروهای افغان توانایی دفاع از این کشور را دارند.

.

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 34025

به "افزایش وابستگی نیروهای افغانستان به نیروهای آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش وابستگی نیروهای افغانستان به نیروهای آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید