اقتصاد انگلیس در بدترین شرایط 41 سال اخیر

به گزارش مهسان بلاگ، رشد مالی سه ماهه نخست سال جاری انگلیس به کمترین رقم از سال 1979 رسید.

اقتصاد انگلیس در بدترین شرایط 41 سال اخیر

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، مرکز آمار انگلیس در گزارشی گفت که رشد مالی این کشور در سه ماه نخست سال جاری برای نخستین بار از سال 1979 به منفی 2.2 درصد رسیده است. رشد مالی در بسیاری از بخش های مهم مالی این کشور در حال حاضر در سطح صفر درصدی یا منفی قرار گرفته است. این رقم که 0.2 درصد کمتر از پیش بینی قبلی بود بیش از همه تحت تاثیر رشد ناامیدکننده منفی 6.9 درصدی ماه مارس قرار گرفته است؛ یعنی همان ماهی که دولت آغاز به اعمال قرنطینه سراسری و تعطیلی کسب و کارها کرد.

بوریس جانسون- نخست وزیر انگلیس - در واکنش به ثبت ضعیف ترین رشد مالی فصلی چهار دهه اخیر کشورش گفته است که انگلیس احتیاج به یک توافق ملی جدید برای احیای اقتصاد دارد. جانسون اضافه کرد: باید به خودمان بیاییم و سریع عمل کنیم. مردم نگران شغل و درآمد خود هستند.

دولت انگلیس از اختصاص یک بسته پنج میلیارد پوندی برای گسترش ساخت و ساز در این کشور به ویژه در بخش مسکن اطلاع داد. به گفته جانسون، انگلیس در حوزه ساخت مسکن در سال قبل عملکرد ضعیف تری از سایر کشورهای اروپایی نظیر آلمان، فرانسه یا هلند داشته است.

متوسط رشد مالی انگلیس در بازه زمانی 1997 تا 2019 معادل 0.51 درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سپتامبر 1999 با دو درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به نوامبر 2008 با منفی 0.2 درصد بوده است.

پیش از این، سازمان توسعه و همکاری مالی با بیان اینکه انگلیس یکی از بدترین شرایط ها را در بین کشورهای توسعه یافته دنیا دارد پیش بینی نموده بود رشد مالی سال جاری این کشور به منفی 11 درصد برسد که در سناریوی بدبینانه و شیوع موج دوم همه گیری این رقم ممکن است تا منفی 14 درصد نیز به ثبت برسد. گروه ای آیتم کلاب نیز پیش بینی نموده بود اقتصاد انگلیس سال جاری هشت درصد کوچک گردد و دست کم سه سال تا بازگشت میزان فعالیت های مالی به سطوح پیش از بحران زمان لازم باشد.

مجله دیتاپد: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

تفطن: تفطن: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

مجله آراد: مجله آراد: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 54778

به "اقتصاد انگلیس در بدترین شرایط 41 سال اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد انگلیس در بدترین شرایط 41 سال اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید