اقدام آمریکا علیه لوکاشنکو و پاسخ پوتین؛درگیری تازه واشنگتن و مسکو

به گزارش مهسان بلاگ، ایسنا نوشت: سخنگوی کاخ سفید اعلام نمود، این کشور میخواهد تا توافق 2019 خدمات هوایی آمریکا-بلاروس را درباره تنظیم برنامه های رفت و آمدهای هوایی در خطوط دو کشور و در پی فرود اجباری هواپیمای رایان ایر در مینسک، به حالت تعلیق دربیاورد.

اقدام آمریکا علیه لوکاشنکو و پاسخ پوتین؛درگیری تازه واشنگتن و مسکو

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: آمریکا این برنامه را به حالت تعلیق در می آورد. بعلاوه دولت واشنگتن در ارتباط با اتحادیه اروپا و سایر شرکا در حال آنالیز یکسری تحریم های هدفمند علیه مقام های کلیدی بلاروسی در پی فرود اجباری این هواپیمای مسافربری در مینسک است.

وی اضافه کرد: آمریکا در حال آنالیز و تهیه یک فهرست از تحریم ها علیه اعضای کلیدی رژیم الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در ارتباط با نقض های در جریان حقوق بشری و فساد است.

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: سوم ژوئن امسال میلادی آمریکا بار دیگر تحریم هایی کامل را علیه 9 شرکت دولتی بلاروسی وضع می نماید. در نتیجه این تحریم ها شهروندان آمریکایی دیگر نمی توانند با این شرکت ها تبادلات اقتصادی داشته باشند.

تحریم های آمریکا علیه مقام های بلاروسی در پی فرود اجباری خط هوایی رایان ایر و دستگیری رومن پروتاسویچ، خبرنگار مخالف دولت بلاروس وضع می گردد.

سخنگوی کاخ سفید بعلاوه در بیانیه ای از لوکاشنکو خواست تا اجازه دهد تحقیقات معتبر بین المللی درباره این فرود اجباری که در 23 مه صورت گرفت، انجام گردد.

در همین حال، دولت آمریکا روز آدینه به خطوط هوایی مسافربری توصیه کرد که وقتی دارند از فراز حریم هوایی بلاروس پرواز می نمایند احتیاط لازم را به خرج دهند؛ توصیه اداره هوانوردی فدرال آمریکا برای هواپیماهای باری نیست.

این اظهارات از سوی مقام های آمریکایی در حالی مطرح شده که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به همتای بلاروسی خود حمایت و پشتیبانی در بحبوحه بن بست به وجود آمده لوکاشنکو با غرب را پیشنهاد نموده است.

پوتین در جریان ملاقات با لوکاشنکو در شهر سوچی واقع در جنوب روسیه از وی استقبال گرمی داشت و پیشنهاد یاری و پشتیبانی به وی ارائه داد.

رئیس جمهوری روسیه به رویداد مشاله 2013 اشاره نمود که طی آن هواپیمای اوو مورالس، رئیس جمهوری سابق بولیوی را در اتریش مجبور به فرود کردند چون آمریکا در پی ادوارد اسنودن، افشاگر اطلاعاتی آمریکا بود و ادامه داد: آنها یک بار هواپیمای رئیس جمهوری بولیوی را مجبور به فرود کردند، او را پیاده کردند و چیزی پیدا نکردند و ساکت شدند.

لوکاشنکو به پوتین گفت که به وی اسناد محرمانه ای درباره این فرود می دهد تا به وی یاری کند بفهمد اصل قضیه چه بوده است.

310 310

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

باتسک: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 91946

به "اقدام آمریکا علیه لوکاشنکو و پاسخ پوتین؛درگیری تازه واشنگتن و مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام آمریکا علیه لوکاشنکو و پاسخ پوتین؛درگیری تازه واشنگتن و مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید