انتخابات شورایاری ها با مجوز دولت برگزار گشت، بیشترین مشارکت در انتخابات برای محله گلشن با 8387 رأی

به گزارش مهسان بلاگ، اعطا درباره انتخابات شورایاری ها و میزان مشارکت محله های شهر تهران توضیحاتی داد.

انتخابات شورایاری ها با مجوز دولت برگزار گشت، بیشترین مشارکت در انتخابات برای محله گلشن با 8387 رأی

به گزارش خبرنگار ، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران درخصوص انتخابات شورایاری ها گفت: محله گلشن با 8387 رأی بیشترین مشارکت را در انتخابات داشت و همچنین نعمت آباد با 6113 رأی در رتبه دوم و شکوفه با 5666 رأی در رتبه سوم قرار دارند.

او اضافه نمود: 3119 نفر عضو اصلی انتخاب شدند که 507 نفر زنان و 2612 نفر مردان هستند.

اعطا ادمه داد: بودجه مصوب برای این انتخابات 6 میلیارد تومان بود که باید بر اساس آن عمل می شد، اما در مجموع گزارش های مالی را دریافت خواهیم کرد.

او با بیان اینکه تاکنون هیچ گزارشی از تخلف ساماندهی شده دریافت نکردیم، اضافه نمود: اگر دیوان بخواهد بر اساس آنچه که سازمان بازرسی اعلام کرده است، انتخابات را ابطال کند، باید منتظر رأی صادره باشیم و اکنون مبنای ما مصوبه ای است که در شورا تصویب شده است و ما با تکیه بر مجوزی که از دولت گرفتیم، آن را برگزار کردیم.

اعطا در خصوص سوالی در خصوص سیاسی شدن انتخابات گفت: اساسا ستاد هماهنگی شورایاری ها به این موضوع ورود نمی کند، اگرچه ممکن است گروه هایی فعال شده باشند و این طور هم بوده، اما به لحاظ مداخله در ائتلافات و بررسی اینکه چه گرایش های سیاسی داشته اند، ورود نمی کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه بخشی از اطلاعات انتخابات شورا یاری ها هنوز احصا نشده است، شرح داد: علت این است که بررسی ها همچنان ادامه دارد و جلسات هیئت نظارت در حال برگزاری است.

او تأکید کرد: اگر بعد از انتها رأی گیری اعتراضی از منطقه ای دریافت نشود و هیچ نظر منفی از طرف هیئت نظارت نداشته باشیم، بنا بر تأیید خواهیم گذاشت و در صورتی که اعتراضی وجود داشته باشد، موضوع در هیئت نظارت مرکزی بررسی می شود و در نهایت نیمه مرداد ماه نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در این دوره سازمان بازرسی کشور ایراداتی به برگزاری انتخابات شورایاری ها وارد کرد، گفت: این انتخابات در گذشته هم از سوی سازمان بازرسی مورد اشکال بود و اکنون این اشکال با جدیت بیشتری مطرح شده است.

اعطا شرح داد: در این دوره دولت و معاونت حقوقی رئیس جمهور همکاری کردند و در جلساتی که با حضور وزارت کشور، سازمان بازرسی و شورا در معاونت حقوقی ریاست جمهوری برگزار گشت، تصمیم به برگزاری انتخابات گرفته شد.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به تعداد کاندیداها و تفکیک مناطق اضافه نمود: در مناطق 21، 22، 3، 13، 16 تعداد کاندیداها زیر 400 نفر بوده است و در مناطق 10، 11، 12، 17، 18، 7 و 8 تعداد کاندیداها بین 400 تا 500 نفر بود و در مناطق 6، 14 و 20 بین 500 تا 600 نفر و در مناطق 1، 2، 4، 5 و 15 بالای 600 نفر بوده است.

او با بیان اینکه از بین 352 محله تهران در 4 محله این انتخابات برگزار نشد، شرح داد: انتخابات شورایاری در محلات زینبیه، قصر فیروزه، فرودگاه و مسکرآباد به خاطر به حد نصاب نرسیدن برگزار نشد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در مجموع 11 هزار و 970 کاندیدا داشتیم که 20 درصد آن ها زنان بودند، گفت: 509 هزار و 161 نفر رای دادند که از این میزان 39 درصد زنان بودند و بیشترین داوطلبان در منطقه 4 با 1192 رأی بودند.

اعطا با بیان اینکه 4 هزار و 833 نفر از داوطلبان بین 30 تا 40 سال سن داشتند، گفت: 2 نفر از کاندیداها بالای 1500 رأی داشتند که یکی در منطقه 19 با 1170 رأی و دیگری در مشیریه با 1667 رأی بود.

او با بیان اینکه 3 هزار و 119 نفر به عنوان عضو اصلی انتخاب شدند، گفت: 507 نفر از منتخبان را زنان و 2 هزار و 612 نفر را مردان تشکیل می دهند، به این معنا که سهم زنان 16 درصد و سهم مردان 84 درصد شده است و در نهایت 1342 نفر هم به عنوان علی البدل شناخته شده اند.

اعطا با بیان اینکه میانگین سن منتخبان 43 سال است، شرح داد: پایین ترین سن عضو منتخب 22 سال و بالاترین آن ها 74 سال است و بیشترین کاندیداها 33 سال سن داشتند.

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص وجود تخلفات در انتخابات شورایاری ها گفت: در هر انتخاباتی ممکن است تخلف رخ دهد، اما تا کنون هیچ گزارشی از تخلف ساماندهی شده نداریم و بیشتر تخلفات مربوط به برخی از داوطلبان بود که یا شبهه دارد و یا طبق آیین نامه رأی ندادند.

او در خصوص افرادی که از محلی به محلی دیگر رفتند و رأی دادند.

اعطا شرح داد: ما برای جلوگیری از این وضعیت ابزار مناسب نداریم، ضمن اینکه آیین نامه هم در این مورد سکوت کرده، اما به دلیل اینکه این اتفاق با روح انتخابات شورایاری های محلی سازگار نیست، موارد را به صورت موردی بررسی می کنیم.

او در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت حسابرسی از شهرداری تهران گفت: حسابرسی مهمترین ابزار نظارتی شوراست و این نشان می دهد که شاید در سال های اخیر نسبت به حسابرسی توجه کافی نشده است.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در گزارشات بررسی شده کمیته بودجه شورا نسبت به تمامی بندها نظر داده شده است، اضافه نمود: در مواردی که تخلف محرز شود، آن را به مرجع قضایی ارجاع می دهیم.

اعطا در پاسخ به سوالی در خصوص میزان شفافیت حقوق پرسنل شهرداری تهران که در سامانه شفافیت منتشر شده است، گفت: در این مورد باید از طریق شهرداری و معاونت منابع انسانی همکاری بیشتری صورت گیرد تا اطلاعات را با دقت قابل قبولی بر روی سامانه قرار دهند.

سخنگوی شورای شهر تهران شرح داد: مواردی که روی سامانه شفافیت قرار گرفته از سامانه جامع منابع انسانی شهرداری تهران گرفته شده و در واقع منبع اصلی آنجاست که اگر این اطلاعات در آنجا دقیق نباشد، در سایت شفافیت هم دقیق نخواهد بود، لذا باید در منبع اصلی دقیق شود.

اعطا به موضوع مجوز برج باغ برای 62 پرونده پرداخت و گفت: شورا در این موارد بر خلاف میل خود اجازه برج باغ صادر کرد، زیرا آن ها حقوق کسب شده ای داشتند که باید این روند طی می شد، اما اکنون موضوع به هیئت تطبیق رفته و اکنون از کنترل ما خارج است.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه از شهرداری درخواست کردیم که این مسئله را حل کنیم و اگر می تواند آن را با تهاتر ملک به انتها برساند، شرح داد: شورای عالی شهرسازی مصوبه جدیدی را هم ابلاغ کرده که این مصوبه بر اساس همان پیشنهاد خانه باغ شورای شهر است که می تواند مشکل این افراد را حل نماید.

او در خصوص ایرادات وارد شده از سازمان بازرسی برای انتخابات شورایاری ها گفت: اگر دیوان عدالت بخواهد بر اساس آنچه که سازمان بازرسی اعلام کرده انتخابات را ابطال کند، باید ببینیم که رأی صادره چطور خواهد بود، اما در حال حاضر مبنای ما مصوبه ای است که در شورای شهر به تصویب رسیده است که بر اساس آن انتخابات را برگزار کردیم و هر زمان هم که دیوان رأی صادر کند، بر اساس آن عمل می کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه به موضوع ادغام معاونت های شهرداری تهران پرداخت و گفت: اینکه این موضوع به چه ترتیبی باید انجام شود، در شورا مورد بحث قرار می گیرد، اما هنوز مطمئن نیستم که شهرداری برای ادغام کدام معاونت ها پیشنهاد شورا را می پذیرد.

اعطا با بیان اینکه در حوزه طراحی های شهری 4 معاونت کار موازی انجام می دهند، گفت: اگر این معاونت ها ادغام شوند، اما زیر مجموعه هایشان هیچ اصلاحی نداشته باشند، عملا هیچ گونه اتفاق جدیدی رخ نداده است، لذا باید در زیرمجموعه های آن ها هم اصلاح انجام شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به تماس های تلفنی که با سامانه 137 و 1888 انجام می شود، گفت: در بهار سال 98 ما نسبت به سال گذشته شکایات بیشتری داشتیم که بیشتر آن ها مربوط به سد معبر، نظافت، تخلفات شهرسازی و لکه گیری آسفالت بود و کمترین تماس های مربوط به مسائل فرهنگی و اجتماعی می شد و در نهایت 5 موضوع مهم تر مربوط به رفع سد معبر، آلودگی صوتی، نظافت معابر و لایروبی بود.

او در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه انتخابات شورایاری ها کاری نمایشی بوده است، اضافه نمود: در گذشته عملکرد های مناسب در این حوزه کم نبود، اما می خواهیم که شورایاری ها بتوانند برای محلات تصمیم گیری کنند و اگر قرار است در مدیریت شهری تصمیمی برای یک محله گرفته شود، در آن تصمیم باید اهالی محل حضور داشته باشند و تصمیم گیری ها از بالا به پایین نباشد.

اعطا در ادامه به موضوع تاکسی های اینترتی پرداخت و گفت: این موضوع در شورای ترافیک تهران در حال بررسی است و به زودی نحوه تصمیم گیری و تعامل تاکسی های اینترنتی با شهرداری اعلام خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به توقف مصوبه تعارض منافع در دیوان عدالت شرح داد: تنها ماده 7 این مصوبه مربوط به استفاده کارکنان شهرداری مجوز پروانه نظام مهندسی است که متوقف شده است، اما بر اساس آمارها تعدادی از مهندسان شهرداری توانسته اند از پروانه خود امکان نظارت بگیرند که به طور متوسط هر مهندس در سال، 2 هزار و 500 تا 2 هزار و 700 متر امکان نظارت دارد.

او در نهایت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که چرا شهرداری بخشی از محله نازی آباد را علی رغم قدمت طولانی آن به نام علی آباد شمالی نامگذاری کرده است که به هویت محله نازی آباد آسیب می زند، شرح داد: شورا به نامگذاری معابر و کوچه ها ورود می کند و در خصوص نامگذاری محلات نقشی ندارد.

اعطا در انتها در خصوص وضعیت گزارش کمی برنامه پنج ساله سوم گفت: این موضوع در کمیته های شورا در حال بررسی است و پس از بررسی در کمسیون ها و کمیته ها به کمیسیون تلفیق می رود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 13370

به "انتخابات شورایاری ها با مجوز دولت برگزار گشت، بیشترین مشارکت در انتخابات برای محله گلشن با 8387 رأی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات شورایاری ها با مجوز دولت برگزار گشت، بیشترین مشارکت در انتخابات برای محله گلشن با 8387 رأی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید