انتظارات اتحادیه اروپا از ترکیه

به گزارش مهسان بلاگ، سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که درهای اتحادیه اروپا به روی ترکیه باز است اما نباید اجازه داد که لولاهای این در٬ زنگ بزنند.

انتظارات اتحادیه اروپا از ترکیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آناتولی٬ مارگاریتیس شیناس سخنگوی ارشد کمیسیون اتحادیه اروپا در خصوص مساله عضویت ترکیه در این اتحادیه گفت: مواضع کمیسیون ما در خصوص ترکیه روشن است و به درخواست مجلس اروپا برای تعلیق مذاکرات عضویت اتحادیه پاسخ مثبت ندادیم. برای تعلیق مذاکرات٬ ضروری است تمام کشورهای عضو اتحادیه در این مورد هم نظر باشند و در حال حاضر چنین شرایطی در میان نیست و مذاکره با ترکیه ادامه دارد. درهای اتحادیه به روی ترکیه باز است. اما لولاهای این در باید به درستی عمل نمایند. نباید اجازه داد این لولاها زنگ بزنند. برای جلوگیری از زنگ زدگی لولاهای این در، چه چیزی ضروری است؟ اصلاحات٬ حاکمیت حقوق و توسعه دموکراسی ضروری است.

مارگاریتیس شیناس در ادامه اضافه کرد: انتخابات محلی به انتها رسید و در چهار سال و نیم پیش رو ترکیه انتخابات ندارد و در یک دوران طولانی مدت ثبات است و باید چنین چیزی را به چشم فرصت نگاه کرد.

شیناش همچنین خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا در حوزه های مبارزه با ترور٬ تبادل اطلاعات٬ مهاجرت٬ ترانزیت٬ تجارت و انرژی روابط خوبی با ترکیه دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8069

به "انتظارات اتحادیه اروپا از ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتظارات اتحادیه اروپا از ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید