انتظار اصلی فعالان مالی چیست؟

به گزارش مهسان بلاگ، عباس آرگون، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: برای آنکه بتوانیم فراوری را در اقتصاد ایران رونق بدهیم، احتیاج به جذب سرمایه گذاران جدید چه از داخل و چه از خارج داریم و سرمایه گذاران پیش از هرچیز برای ورود به اقتصاد احتیاج به اطمینان از آینده دارند و وقتی تصویر دقیقی از این آینده وجود نداشته باشد، شرایط سخت می گردد.

انتظار اصلی فعالان مالی چیست؟

وی با بیان اینکه در سال های اخیر کمتر سرمایه گذاری توانسته تصویر دقیقی از حوزه کاری خود و آینده پیش روی فعالیتش به دست بیاورد، اعلام کرد: متاسفانه ما از سویی با مسائل مربوط به تحریم، اف ای تی اف و ارتباط اقتصاد ایران با فضای بین المللی رو به رو بودیم و در سال های مختلف، شرایط مختلفی بر حضور کشور در این عرصه حکم فرما بوده است. از سوی دیگر در داخل نیز بعضی نهادهای تصمیم گیر با مقررات و دستورالعمل های مختلف و بعضا متضاد شرایط را تغییر داده اند تا جایی که معلوم نیست وقتی یک سرمایه گذاری شروع می گردد، در نهایت به چه سرنوشتی دچار خواهد شد.

عضو اتاق تهران با تاکید بر اینکه بهبود شرایط فراوری احتیاج به رفع کردن این نااطمینانی ها دارد، گفت: وقتی مقدمات فراوری فراهم گردد، سرمایه گذاران می توانند نسبت فراوری و توزیع محصول خود در بازارهای داخلی و خارجی اقدام نمایند که این موضوع درکنار تامین احتیاجهای مردم، می تواند به افزایش آمار صادرات غیرنفتی و ارزآوری برای کشور منجر گردد.

آرگون با بیان اینکه میدان دادن به بخش خصوصی باید دیگر اولویت مهم اقتصاد ایران باشد، شرح داد: در سال های گذشته، هر بار که به بخش خصوصی میدان داده شده، فعالان این بخش توانسته اند از خود عملکرد قابل دفاعی برجای بگذارند. از این رو اگر بنا بر بهبود شرایط فراوری است، باید کوشش کرد که با کنار زدن بخش های دولتی و شبه دولتی، بخش خصوصی واقعی امکان حرکت پیدا کند.

او اضافه نمود: ما در سال های گذشته با مسائل مختلفی روبرو بوده ایم که از دستورالعمل های ارزی بانک مرکزی گرفته تا محدودیت هایی که در حوزه مالیات، تامین اجتماعی و تامین مواد اولیه هریک به نوبه خود فراوری را سخت نموده اند. باید کوشش کنیم که سیاست های فشار مالیاتی بر فراوری کاهش یافته و به کارهای غیرمولد وارد گردد و از سوی دیگر عمل به نام گذاری سال تنها در حالت شعار و سمینار و سربرگ های دولتی باقی نماند و تمام دستگاه ها طوری عمل نمایند که در واقعیت زندگی مردم خود را نشان دهد. اقتصاد احتیاج به آمار و گزارش ندارد و اگر طرحی پیروز باشد، خود را در زندگی مردم و شرایط فعالان مالی نشان خواهد داد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 81644

به "انتظار اصلی فعالان مالی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتظار اصلی فعالان مالی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید