اولین کارت گرافیک دنیا با لگو بازسازی شد

به گزارش مهسان بلاگ، با اینکه قطعات سخت افزاری امروزی از هر نظر نسبت به گذشته تفاوت فاحشی داشته اند، اما هنوز حتی دیدن تصاویر قطعات قدیمی که می تواند خاطرات زیادی را برایمان زنده کند بسیار لذت بخش است. بحث ما بر سر سخت افزارهای دهه 90 میلادی است. زمانی که با وجود ساده بودن قطعات، از کار با آنها ذوق زده میشدیم. حسی که شاید امروز با بهترین قطعات برایمان تداعی نمی گردد. اگر از کاربران قدیمی کامپیوتر باشید، احتمالا GeForce 256 را به یاد دارید. محصولی که انویدیا آن را به عنوان اولین کارت گرافیک دنیا معرفی کرد. اکنون فرصت تجدید ملاقات با این قطعه نوستالژیک را این بار در فرم لگو داریم.

اولین کارت گرافیک دنیا با لگو بازسازی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بازسازی اولین کارت گرافیک دنیا با قطعات لگو

اکتبر سال 1999 بود که انویدیا اولین کارت گرافیک خود با برند GeForce را معرفی و روانه بازار کرد. در آن موقع انویدیا مدعی شد که این محصول، اولین GPU دنیا است. شتاب دهندگان بازی های سه بعدی قبل از این کارت گرافیک در بازار وجود داشتند اما در بخش واحد پردازشگر گرافیکی، ادعای انویدیا صادق بود. انویدیا این کارت گرافیک انقلابی را به عنوان یک پردازنده تک تراشه با تبدیل یکپارچه، سرعت بالا و موتورهای رندرینگ که قادر به پردازش حداقل 10 میلیون چند ضلعی در ثانیه بودند معرفی کرد.

حال کاربری خوش ذوق در توییتر با نام کاربری @Bhaal-Spawn در پروژه ای جذاب اقدام به بازسازی قطعات سخت افزاری قدیمی با تکه های لگو نموده است. این کاربر در ماه مارس گذشته کارت شتاب دهنده 3Dfx Voodoo 3D را با لگو ساخته بود. او گفته است که یادش نیست چرا آغاز به بازسازی این قطعات با لگو نموده اما به عقیده وی کار سرگرم کننده ای است. به گفته این هنرمند، از زمان انجام بازی Sim City در سال 1990، پی سی گیمینگ همیشه برای او الهام بخش بوده است.

اما اشاره ای به مشخصات و میزان توانایی کارت گرافیک انویدیا نیز خالی از لطف نیست. این کارت گرافیک بر پایه معماری 220 نانومتری ساخته شد. این در حالیست که کارت گرافیک های مدرن از معماری 14 تا 7 نانومتری برخوردارند. همچنین اولین کارت گرافیک (GPU) دنیا توانی معادل 50 گیگافلاپس داشت. اگر این قدرت را با قدرت پردازشی RTX 2080 Ti با توان 14.2 ترافلاپس مقایسه کنیم، متوجه پیشرفت فوق العاده صنعت کارت گرافیک می شویم. مشخصا در طول 20 سال، فناوری راه زیادی را طی نموده است. در خصوص پروژه بعدی، @Bhaal-Spawn به درخواست کاربران احتمالا یک مادربرد را با قطعات لگو بازسازی خواهد نمود.

منبع : سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 47890

به "اولین کارت گرافیک دنیا با لگو بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین کارت گرافیک دنیا با لگو بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید