اولین گوشی هوشمند جهان با دوربین سلفی مخفی

به گزارش مهسان بلاگ، شرکت زد تی ای(ZTE) ساعاتی پیش به شکل رسمی اظهار داشت که اولین گوشی هوشمند جهان را که دارای دوربین سلفی مخفی زیر نمایشگر خواهد بود، در تاریخ اول سپتامبر(11 شهریور) روانه بازار خواهد نمود.

اولین گوشی هوشمند جهان با دوربین سلفی مخفی

به نظر می رسد رقابت داغ برای عرضه اولین گوشی هوشمند با دوربین زیر نمایشگر با برنده شدن شرکت ZTE به انتها رسیده است، چرا که این شرکت به تازگی اعلام نموده است که اولین گوشی هوشمند دارای دوربین سلفی زیر نمایشگر موسوم به Axon 20 5G را به فراوری انبوه رسانده و اول سپتامبر آن را عرضه خواهد نمود.

پیش بینی می شود Axon 20 5G دارای صفحه نمایش 6.92 اینچی اولد با رزولوشن +FHD باشد، اما برخلاف همه گوشی هایی که تا به امروز دیده ایم در آن خبری از اشغال فضای نمایشگر توسط نوار دوربین سلفی، ناچ قطره ای یا پانچ هول نیست و دوربین پاپ آپ نیز وجود ندارد و با یک نمایشگر کامل و یک دست روبرو خواهیم بود.

تا به امروز اغلب گوشی های تمام صفحه از دوربین های اصطلاحا پاپ آپ(pop up) بهره برده اند که در آنها دوربین سلفی برای عکسبرداری و فیلمبرداری از بالا یا کنار گوشی بیرون می آید و پس از اتمام کار دوباره به جای خود باز می شود.

شرکت ZTE خاطرنشان می نماید که همه بازیگران اصلی صنعت فراوری تلفن همراه هوشمند در حال کار بر روی دوربین های زیر نمایشگر هستند، اما ظاهرا این شرکت اولین شرکتی است که آن را به بازار معرفی می نماید.

شرکت ZTE مشخصات دیگری را از این گوشی فاش ننموده است، اما یک افشای اطلاعات نشان داد که این گوشی می تواند دارای دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی و دوربین اصلی چهارگانه 64 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید یا دید عریض هشت مگاپیکسلی، حسگر تشخیص عمق دو مگاپیکسلی و لنز ماکرو دو مگاپیکسلی باشد.

دیگر مشخصات شایعه شده نیز شامل صفحه نمایش 6.92 اینچی اولد، بدنه ساخته شده از شیشه و فلز، سیستم برون تراشه ای دارای حداکثر سرعت 2.4 گیگاهرتز، تا 12 گیگابایت رم و باتری 4120 میلی آمپر ساعتی است.

بنابراین گوشی Axon 20 5G در تاریخ اول سپتامبر سال 2020 به بازار عرضه خواهد شد.

فناوری دوربین زیر نمایشگر به احتمال بسیار زیاد با استقبال زیادی روبرو خواهد شد و از آنجا که بسیاری از شرکت ها در حال کار بر روی آن هستند، به زودی شاهد فراوری گوشی های هوشمند زیادی با این فناوری خواهیم بود.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 58576

به "اولین گوشی هوشمند جهان با دوربین سلفی مخفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گوشی هوشمند جهان با دوربین سلفی مخفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید