ایستگاه قطار سائو بنتو با کاشی هایی شگفت انگیز

به گزارش مهسان بلاگ، یکی از لذت های بازدید از یک شهر تاریخی مانند پورتو آن است که می توانید به سادگی در خیابان ها قدم زده و با دیدنی های چشم نوازی رو به رو شوید. تأثیر بصری این موزه معماری زنده، هر طرف که سر بچرخانید به چشم می خورد. یکی از این دیدنی های مهم، ایستگاه قطار سائو بنتو (SÃO BENTO) خواهد بود. این ایستگاه قطار بر روی محوطه یک صومعه بندیکتی قدیمی ساخته شد که متعلق به قرن 16 بود و بعد از آن که سازه اصلی در آتش سوزی سال 1783 ویران شد، بنای جایگزین دیگر خیلی مورد اهمیت و توجه نبود. ساختمان صومعه در اواخر دهه 1900 به شرایط خرابی جدی رسید.

ایستگاه قطار سائو بنتو با کاشی هایی شگفت انگیز

با توسعه خطوط ریلی در شهر، تصمیم گرفته شد تا محوطه صومعه قدیمی را تبدیل به ایستگاه خط اصلی قطار پورتو نمایند و کار بر روی این سرانجامه در اواخر دهه 1900 شروع گشت. اولین سنگ بنا توسط شاه کارلوس اول برای تأکید بر حمایتش از پروژه گذاشته شد. طراحی ایستگاه را به یک معمار محلی به نام ژوزه مارکز دا سیلوا (Jose Marques da Silva) سپردند و او این کار را به سبک فرانسوی بوزار انجام داد. ساخت و ساز ایستگاه قطار سائو بنتو در سال 1916 بالاخره به سرانجام رسید. این مدت زمان علاوه بر عظیمی بنا به خاطر 20,000 تکه کاشی سنتی پرتغالی که برای تزئین فضای داخلی به کار رفته بودند، طولانی شد. این کاشی ها توسط ژرژ کولاسو (Jorge Colaço) که یکی از برجسته ترین نقاشان کاشی آن موقع بود ساخته شدند.

کاشی های آبی و سفید زیبا و متمایزی که ذکر کردیم، مجموعه ای از صحنه های زندگی روزمره پورتو طی تاریخ، پادشاه ژائوی اول (Joao I) و ملکه فیلیپا ایستاده در کنار کلیسای جامع در سال 1387، شاهزاده هنری دریانورد در حال فتح مراکش، بعضی جنگ های پورتو و غیره را به تصویر می کشند. با توجه به اینکه اکنون بیش از 100 سال از نصب کاشی های می گذرد، آن ها توانسته اند به خوبی از آزمایش زمان سر بلند بیرون بیایند. منظره این دیوار زیبا وقتی به ایستگاه وارد می شوید بسیار قابل توجه و نفس گیر است و مهم نیست که تا به حال چند بار آن را دیده باشید، زیرا این اثر هنری ارزش و تأثیر خود را از دست نمی دهد.

بسیاری از بازدیدنمایندگان این شهر شمالی پرتغال، برای سفرهای روزانه خود از ایستگاه سائو بنتو استفاده می نمایند اما این ایستگاه خود به تنهایی آن قدر ارزش دارد که برای دیدن زیبایی خودش به آن سر بزنید. اگر می خواهید به نقطه خاصی برای گشت و گذار بروید، پیشنهاد می کنیم زمان خود را طوری تنظیم کنید که به ساعت شلوغی نخورید زیرا در این ساعت به خاطر انبوه جمعیت حاضر در ایستگاه تماشای کاشی کاری بی بدیل آن غیر ممکن می گردد. همچنین توصیه می کنیم یک عکس نزدیک از بعضی کاشی ها تهیه کنید و بعداً آن ها را به صورت عکس یا پوستر تزئینی چاپ کنید. تصویر زیبای این اثر هنری می تواند به سادگی به تزئین خانه شما یاری کند.

یکی از جاذبه های نزدیک ایستگاه قطار سائو بنتو، خیابان الیادوس (Aliados)، یک بلوار با ساختمان های بلند و یک پیاده رو مرکزی است. بسیاری از این ساختمان ها، هتل و شعبه های اصلی بانک های عظیم کشور بوده و در پیاده رو مرکزی در گذشته یک باغ وجود داشت که بعد از تغییر شکل در سال 2006 به این صورت درآمد. در بالای این خیابان، ساختمان شهرداری، در یک بنای کاخ مانند با یک برج ناقوس عظیم را می بینید که از گرانیت و مرمر ساخته شده است. رو به روی این ساختمان، تندیس یادمانیِ نویسنده پرتغالی، آلمیدا گارت (Almeida Garrett) واقع شده است. در انتهای دیگر خیابان نیز میدان آزادی (Liberdade) با تندیسی از شاه پدروی چهارم بر روی اسب را پیدا خواهید کرد.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: گردشبان
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 63441

به "ایستگاه قطار سائو بنتو با کاشی هایی شگفت انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستگاه قطار سائو بنتو با کاشی هایی شگفت انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید