ایمیل های هیلاری؛ تراژدی 2016 کمدی 2020

به گزارش مهسان بلاگ، ایمیل های هیلاری کلینتون از انتخابات 2016 به انتخابات 2020 کشیده شد.

ایمیل های هیلاری؛ تراژدی 2016 کمدی 2020

رییس جمهور امریکا بر اساس نظرسنجی هایی که در سطح ملی اجرا شده فاصله زیادی با رقیب خود دارد و نگرانی او از شکست در سوم نوامبر سبب شده تا اعضای کابینه را به بعضی فعالیت های انتخاباتی وا دارد. ترامپ که گمان می نماید در مقطع زمانی فعلی افشای متن کامل ایمیل های هیلاری کلینتون می تواند در رقابت های انتخاباتی به نفع او تمام گردد به وزارت خارجه ایالات متحده فشار آورده تا تحت هر شرایطی پیش از برگزاری انتخابات اقدام به افشای اطلاعات موجود در این پرونده 4 ساله کند.

نیویورک تایمز گزارش داده، رییس جمهور امریکا که از عقب ماندگی در نظرسنجی ها ناراحت است و نمی خواهد موضوع کرونا معین نماینده ترین محور در انتخابات پیش رو باشد، پیروز شده مایک پمپئو را مجبور کند تا اعلام کند به زودی محتویات ایمیل های کاندیدای نهایی دموکرات ها در سال 2016 را منتشر خواهد نمود. این اتفاق در حالی اتفاق افتاده که ویلیام بار، دادستان کل در برابر فشار های رییس جمهور برای تحت پیگرد قرار دادن بعضی از دموکرات ها به ویژه جوزف بایدن، معاون اول پیشین امریکا مقاومت نموده و به همین دلیل ترامپ تصمیم گرفته از بعضی اختیارات و اطلاعات وزارت خارجه برای تحت فشار قرار دادن رقیب استفاده کند.

ترامپ که نشان داده حاضر نیست تحت هیچ شرایطی شکست را بپذیرد در دوران نقاهت خود نیز دست از فعالیت های انتخاباتی برنمی دارد. به گفته سه مقام مطلع، او میخواهد شنبه شب به وقت محلی مراسمی را در کاخ سفید برگزار کند. این درحالی است که رییس جمهور هفته گذشته تست کرونایش مثبت شده و ناظران معتقدند این مراسم به رغم مخالفت پزشکان کاخ سفید و به اصرار ترامپ برگزار خواهد شد. او که می داند فرصت مناظره اول را برای جبران فاصله با رقیب از دست داده و با توجه به شرایط سلامتی اش امکان برگزاری مناظره دوم به صورت حضوری وجود ندارد در روز های گذشته به صورت علنی از دادستان کل ویلیام بار خواسته است که دستور دهد هر چه زودتر نتیجه گزارش جان دورهام آماده گردد و پس از انتشار گزارش مسوولان ارشد دولت پیشین از جمله باراک اوباما و جو بایدن برای تبانی با روسیه علیه ترامپ تحت پیگرد قانونی قرار گیرند. بیل بار در مصاحبه های اخیر خود با بعضی جمهوری خواستار همچنین دستیارانش تاکید نموده با توجه به آنچه تا به امروز از این پرونده معین شده هیچ اقدام خاصی علیه کسانی که ترامپ می خواهد، نمی تواند انجام دهد و خواسته ترامپ در این زمینه را رد خواهد نمود.

سه مقام دولتی که در نشست توجیهی درباره تحقیقات دورهام حاضر بودند، گفته اند که این تحقیقات اطلاعات به خصوصی که بتواند تاثیری جدی بر نتایج انتخابات ریاست نوامبر داشته باشد، ندارد و رییس جمهور نمی تواند از آن استفاده کند. خود دونالد ترامپ نیز روز آدینه در مصاحبه با یک شبکه رادیویی گفت اگر نتایج گزارش به همان صورتی که تا به امروز اعلام شده منتشر گردد، ناامید نماینده خواهد بود. ترامپ همچنین تاکید نمود: من فکر می کنم این گزارش یک فاجعه است و این را به صورت رودررو به دورهام خواهم گفت.

به گفته دو مقام مطلع، ترامپ در پشت پرده نیز از بیل بار خواسته تا علیه اوباما و بایدن اعلام جرم کند، اما دادستان کل امریکا این موضوع را رد نموده و ناامیدی رییس جمهور از این شرایط باعث شده او برای ادامه رقابت های انتخاباتی به فکر یک راه چاره دیگر باشد.

خوش خدمتی انتخاباتی پمپئو

اولین نهادی که پس از ناامیدی از دادستانی، ترامپ به سراغ آن رفته وزارت خارجه است. مایک پمپئو آدینه شب به فاکس نیوز گفته است که به زودی میخواهد متن کامل ایمیل های هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق و کاندیدای دموکرات ها در انتخابات 2016 را منتشر کند. پمپئو ضمن اینکه هیچ تلاشی برای مخفی کردن نیت انتخاباتی خود ندارد به فاکس گفت که ما این ایمیل ها را در اختیار داریم و به زودی آن را در اختیار مردم امریکا قرار می دهیم. او همچنین تاکید نموده که اطلاعات زیادی وجود دارد که مردم امریکا باید پیش از انتخابات از آن مطلع باشند. نه دونالد ترامپ و نه مایک پمپئو شرح نداده اند که چرا این ایمیل ها در طول 4 سال گذشته منتشر نشده و اکنون در آستانه انتخابات منتشر می گردد، اما ناظران معتقدند، ترامپ فکر می نماید این اقدام می تواند اثری همانند شگفتی اکتبر سال 2016 داشته باشد.

کلیشه ای که موثر نیست

بس لوین، خبرنگار ونیتی فیر معتقد است که ترامپ نمی داند سال جاری چه سالی است. او می نویسد: معین نیست چرا رییس جمهور و وزیر خارجه فکر می نمایند، انتشار ایمیل های هیلاری کلینتون می تواند بازی را به نفع آن ها تغییر دهد در حالی که حتی فاکس نیوز هم برایش سخت است که باور کند بار دیگر ایمیل های هیلاری کلینتون می تواند ترامپ را نجات دهد. دیگان مک داول، مجری فاکس بیزنس روز گذشته در یک مصاحبه در این باره گفت: بسیاری از موضوعاتی که در ایمیل های هیلاری وجود دارد دیگر برای امریکایی ها یک مساله مهم نیست. شما نمی توانید از همان روشی که 4 سال پیش برای به دام انداختن رقیب بهره بردید سال جاری نیز بهره ببرید و تکیه رییس جمهور به این موضوع عجیب است.

ونیتی فایر نوشته است، معلوم نیست که ترامپ در انتخابات پیش رو پیروز گردد و 4 سال دیگر در کاخ سفید بماند یا شکست بخورد و مجبور باشد آنجا را ترک کند، اما قابل پیش بینی است که اگر شکست بخورد بار دیگر در سال 2024 نیز پرونده ایمیل های هیلاری را دست خواهد گرفت و در مصاحبه با فاکس نیوز خواهد گفت ما اطلاعات بسیار مهمی در اختیار داریم که می تواند رای دهندگان را شوکه کند.

بایدن همچنان پیشتاز

در حالی که ترامپ به ایمیل های هیلاری کلینتون برای پیروزی در انتخابات چشم دوخته، جو بایدن توانسته است فاصله خود را با رقیب تا حد قابل توجهی افزایش دهد. بر اساس میانگین نظرسنجی های RCP بایدن که پیش از برگزاری مناظره اول فاصله ای 6 درصدی با رقیب را در میانگین نظرسنجی ها به ثبت رسانده بود اکنون توانسته این فاصله را به 9.6 برساند. او در نظرسنجی مشترک رویترز- ایپسوس با 12 درصد، در نظرسنجی وال استریت ژورنال با 14 درصد و در نظرسنجی سی ان ان با 16 درصد اختلاف نسبت به رقیب پیشتاز است.

نگاهی به شرایط ایالت های میدان نبرد نیز نشان می دهد که ترامپ در ایالاتی که در سال 2016 توانسته بود حائز اکثریت آرا گردد، شرایط خوبی ندارد و بایدن با هزینه های بسیار توانسته پایگاه خوبی در این ایالت ها ایجاد کند. لغو سفر های انتخاباتی رییس جمهور امریکا به ایالت هایی نظیر فلوریدا و ویسکانسین نیز در پی ابتلای او به ویروس کرونا مزید بر علت شده که پایگاه جمهوری خواستار در این ایالت های تاثیرگذار تضعیف گردد. دموکرات ها نیز با محور قرار دادن این ایالت ها برای هزینه بودجه تبلیغاتی خود از فرصت به وجود آمده، بهره برده و کوشیدند تا فاصله خود را با رقیب افزایش دهند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: فرارو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 64232

به "ایمیل های هیلاری؛ تراژدی 2016 کمدی 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمیل های هیلاری؛ تراژدی 2016 کمدی 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید