این 6 کار را هیچ وقت در چین انجام ندهید!

به گزارش مهسان بلاگ، کارهای ممنوعه در سفر به چین!

فستیوال های مختلف، سنت اژدهای رقصان، عبادتگاه های زیبا و دیوار چین، فقط بخش کوچکی از دیدنی هایی هستند که در سفر به چین باید ببینید. تعامل روزمره با مردم چین و سبک زندگی آنها، احتیاج به هوشمندی دارد تا به سنت ها و باورهایشان بی احترامی نشود. خواندن فهرست زیر از خبرنگاران به شما یاری می نماید تا در صورت سفر به این کشور، از مواردی که مهم هستند اما کمتر گردشگری آنها را می داند، مطلع شوید:

این 6 کار را هیچ وقت در چین انجام ندهید!

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

1- چاپ استیک ها را درست در برنج فرو کنید

اگر اولین شب اقامت تان در چین بود و خواستید با چند تا از دوستانتان به یک رستوران محلی بروید، فقط یادتان باشد در حین خوردن برنج، چاپ استیکتان را عمودی در برنج باقی نگذارید. این کار در چین، یک تابو است و صاحب رستوران در صورت دیدن این کار، یاد بخور دادن کوزه در عبادتگاه ها می افتد (که برای مردگان انجام می گردد). پس به این مورد احترام بگذارید و آنها را از پذیرایی کردن از شما پیشمان نکنید!

2- تقسیم کردن گلابی

تمام روز را مشغول راه رفتن در دیوار چین بوده اید و حالا وقت استراحت است. یک گلابی آبدار آسیایی را از کیف تان بیرون می آورید و همین که می خواهید گاز اول را بزنید، توسط دوست گرسنه تان متوقف می شوید. اما هر کاری که می کنید، فقط گلابی تان را با او تقسیم نکنید. در چین، این کار به معنای جدایی است، مگر اینکه دیگر هیچ وقت دلتان نخواهد دوست تان را ببینید!

3- شستن مو در روز سال نوی چینی

روز سال نو در چین، یک زیبایی به تمام معنا است. از خواب بیدار می شوید و دور ورتان را پر از آتش بازی، غذاهای لذیذ و موسیقی و شادی می بینید و به سمت حمام می روید تا مویتان را برای این روز بشورید اما صبر کنید! هیچ وقت مویتان را در روز سال نو در چین نشورید چون این کار به معنای شستن خوش شانسی، ترفیع شغلی، سلامتی و ثروت در سال جدید و دور ریختن آن است. بهتر است یک روز دیگر را برای این کار انتخاب کنید.

4- نشان دادن کف پا

شما خسته اید، به یک کافه یا رستوران محبت آمیز و غیر رسمی می روید و پایتان را روی میز می گذارید اما همین که این کار را می کنید می بینید که همه چشم ها به شما خیره می گردد. نشان دادن انتهای پا و گذاشتن پا روی هر وسیله ای غیر از زمین، کاری بی ادبانه است و می تواند سریعا باعث بیرون کردن شما از جایی که هستید گردد.

5- کلاه سبز

تصمیم می گیرید که در یکی از روزها در خیابان کلاه سبزتان را بپوشید اما یادتان باشد که این کار، باعث زل زدن همه مردم به شما می گردد. چرا؟ چون پوشیدن کلاه سبز به این معناست که فرد وفاداری نیستید. در واقع کلاه سبز نمادی از بی اعتمادی و خیانت در این کشور است.

6- شماره 4

فرض کنید به یک رستوران رفته اید و قصد سفارش دادن 4 پرس غذا برای 4 نفر را دارید. شما به راحتی نادیده گرفته می شوید. دلیل آن هم این است که در چین عدد 4، مانند عدد 13 در فرهنگ غرب و تداعی کننده مرگ است. حتی خیلی از ساختمان ها در چین، بدون طبقه چهارم ساخته می شوند. پس بهتر است تعداد را دوبل کنید و 8 پرس سفارش دهید!

منیع: travelversed.co

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16593

به "این 6 کار را هیچ وقت در چین انجام ندهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 6 کار را هیچ وقت در چین انجام ندهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید