بازگشت تعدادی از شرکت های بحران زده استان مرکزی به چرخه تولید

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/مرکزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بازگشت چند شرکت بحران زده به چرخه تولید در سال گذشته گفت: هر چند که این واحدها با تمام ظرفیت تولید کار نمی کنند و شرایط در شرایط ایده آل نیست، اما به تولید بازگشته اند.

بازگشت تعدادی از شرکت های بحران زده استان مرکزی به چرخه تولید

محمد تقی آبایی امروز هشتم اردیبهشت ماه در نشست استاندار مرکزی با کنندگان کار و تولید استان اظهار داشت: در سال 1398 علیرغم همه مسائل موجود در کشور اعم از تورم، تحریم، کمبود مواد اولیه و نقدینگی صنایع، شاخص های اقتصادی استان مرکزی شرایط رو به بهبود را تجربه کرد.

وی با اشاره به بازگشت چند شرکت بحران زده به چرخه تولید در سال گذشته گفت: هر چند که این واحدها با تمام ظرفیت تولید کار نمی کنند و شرایط در شرایط ایده آل نیست، اما به تولید بازگشته اند. شرکت های واگن پارس، آذرآب، ماشین سازی و کمباین سازی پروژه های خوبی در دست دارند و در مدار تولید قرار دارند.

آبایی اظهار کرد: نرخ بیکاری در استان مرکزی در زمستان 98 برابر با 6.9 درصد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.4 درصد و نسبت به میانگین کشوری نیز 3.7 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال ایجاد شده در استان مرکزی بالغ بر 20 هزار مورد بوده است، اما 15 هزار شغل شناسنامه دار نیز ثبت شده که از میانگین کشوری بالاتر است، اضافه کرد: تعداد کارگاه های فعال تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی از مرز 24 هزار کارگاه گذشت و شرکت های دارای حقوق معوق در سال گذشته 47 درصد کاهش داشت به طوری که از 51 شرکت به 27 شرکت رسیدیم، اما با شیوع کرونا 25 شرکت در اسفندماه، پیش از موعد فعالیت و تولید خود را متوقف کردند اما از اول اردیبهشت ماه مجددا به تولید بازگشته اند و همه این شرایط حاکی از آن است که شرایط شرکت های استان رو به بهبود است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از پرداخت تسهیلات از هفته سوم اردیبهشت ماه به 11 رسته شغلی آسیب دیده خبر داد و گفت: به ازای هر کارگر 12 تا 16 میلیون تومان تسهیلات با نرخ 12 درصد، برای 4 میلیون شغل آسیب دیده نیز بین یک تا دو میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود، همچنین برای 3 میلیون نفر از مردم که درآمد ثابت نداشتند از اسفندماه تا به امروز طی 2 مرحله کمک 200 تا 600 هزار تومانی اجرا شده است و این اتفاق دو مرتبه دیگر در کشور تکرار خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش دستمزد کارگران در سال 99 که دغدغه کارگران است، اضافه کرد: طی 40 سال اخیر برای دومین بار در کشور تفاهم سه جانبه در موضوع معین دستمزد کارگران توسط کننده کارگران امضا نشد، مسلما با حقوق 2 میلیون و 700 هزار تومان نمی توان زندگی را چرخاند، اما باید بپذیریم که شرایط کشور به سمتی رفت که این رقم مصوب شده است، اما احتمال دارد تغییراتی اعمال شود.

آبایی اضافه کرد: تا به امروز هشت هزار نفر در استان مرکزی برای بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند که البته این رقم در کشور به 700 هزار نفر رسیده است، اما بیشترین ثبت نام ها مربوط به صنوف می شود.

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 46436

به "بازگشت تعدادی از شرکت های بحران زده استان مرکزی به چرخه تولید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت تعدادی از شرکت های بحران زده استان مرکزی به چرخه تولید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید