باز شدن مسیرهای حسکه و قامشلی در پی توافق روسیه با کردهای سوری

به گزارش مهسان بلاگ، نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) مسیرهایی را که از حدود 20 روز قبل در محله های شهرهای حسکه و قامشلی بسته بودند، با شروع ورود مواد غذایی و سوخت و خارج کردن تمامی تجهیزات نظامی، باز کردند.

باز شدن مسیرهای حسکه و قامشلی در پی توافق روسیه با کردهای سوری

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از المیادین، با شروع ورود مواد غذایی و سوخت، نیروهای قسد مسیرهایی را که در محله های مرکز شهر حسکه و دو محله حلکو و طی در شهر قامشلی در سوریه از حدود 20 روز قبل بسته بودند، باز کردند. همچنین پیش بینی می گردد که آرد به نانوایی ها برسد.

همچنین تمامی خودروها و مظاهر نظامی که طی 20 روز محاصره در این مناطق قرار گرفته بودند، در حال خروج هستند.

در همین حال، غسان حلیم خلیل، استاندار حسکه در مصاحبه با المیادین گفت: این توافق با نظارت روسیه انجام شد تا اقدامات دولتی در حلب اجرایی گردد. هرگونه صحبتی از محاصره دو محله الشیخ مقصود و منطقه تل برطرفت در حومه حلب کاملا مردود است و تمامی وسایل مورد احتیاج در این مناطق نیز وجود دارد.

پیشتر منابع المیادین اعلام کردند که نیروهای سوریه دموکراتیک روز سه شنبه برداشتن موانع سیمانی در محله طی در قامشلی را شروع نموده که این مقدمه ای برای شروع لغو محاصره این شهر است.

منابع موثق تصریح کردند که دولت سوریه دست به اقداماتی در استان حلب می زند که این اقدامات در چارچوب توافق منعقد شده میان دولت سوریه و قسد با نظارت روسیه انجام می گردد که هدف از این اقدامات انتها دادن به محاصره اعمال شده توسط قسد بر محله های دو شهر حسکه و قامشلی است.

منابع عنوان داشتند: تا زمانی که تمامی اقداماتی که از زمان محاصره اجرا شده، برطرف نگردد، نمی توان گفت که محاصره برداشته شده است. تضمین کاملی نیز برای اجرای این توافق وجود ندارد چرا که نیروهای سوریه دموکراتیک دستورات را از اشغالگران آمریکایی می گیرند.

طی دو روز قبل در پی تیراندازی مستقیم قسد به تظاهرکنندگانی که با محاصره اعمار شده توسط این نیروها در حسکه مخالف بودند یک تن کشته شده و چندین تن دیگر زخمی شدند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 76091

به "باز شدن مسیرهای حسکه و قامشلی در پی توافق روسیه با کردهای سوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باز شدن مسیرهای حسکه و قامشلی در پی توافق روسیه با کردهای سوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید