با بحران منابع انسانی و اقتصادی در حوزه پژوهش مواجهیم

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/کرمان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: در حال حاضر با بحران بزرگی در حوزه منابع انسانی روبه رو هستیم و اگر با همین فرایند جلو برویم سال آینده با بحران منابع اقتصادی نیز روبه رو می شویم.

با بحران منابع انسانی و اقتصادی در حوزه پژوهش مواجهیم

حسین نظام آبادی پور در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه شهید باهنر کرمان در رابطه با فعالیت های پژوهشی این دانشگاه بیان نمود: این دانشگاه در آمار مقالات اسکوپوس، WOS و سرانه امتیاز پژوهشی (گرنت) دانشگاهی همیشه رو به رشد بوده است که این امر نتیجه کوشش تمامی دانشکده ها است؛ البته باید علت بالا و پایین بودن سرانه امتیاز دانشکده ها ریشه یابی گردد تا در آینده به پیشرفت دانشگاه یاری کند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت دانشگاه ها بیش از این است و شاخصه ها باید تقویت شوند، گفت: صرف نگاه سازمانی به پژوهش درست نیست و این نگاه باید اجتماعی گردد. هزینه 20 میلیارد تومانی دانشگاه برای طرح های برون دانشگاهی نشان دهنده این نگاه است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنرکرمان ادامه داد: بخش بزرگی از مسائل جامعه در دانشگاه ها با هزینه کم انجام می گردد؛ بعلاوه سرانجام نامه های بسیاری در حل مسائل صنعت مورد استفاده قرار گرفته است.

وی مطرح نمود: بعلاوه بستر بسیار مناسبی برای چاپ کتب ایجاد شده که در این راستا از ابتدای امسال تا به امروز 27 کتاب به چاپ رسیده است ضمن اینکه چاپ کتاب اگر پیگیری مداوم داشته باشد طی شش ماه به چاپ می رسد.

نظام آبادی پور در رابطه با فعالیت های شاخص پژوهشی و فناوری اظهار کرد: راه اندازی آزمایشگاه زیست فناوری و علوم شناختی و مرکز نوآوری دانشگاه، افزایش اعتبار گرنت اعضای هیئت علمی و حمایت از فرصت های مطالعاتی و غیره از جمله این فعالیت ها هستند.

وی با اشاره به اینکه گروه های علوم انسانی و هنر نیز باید در حوزه فعالیت های پژوهشی تقویت شوند، در مورد چالش های فعالیت های پژوهشی توضیح داد: در حال حاضر با بحران بسیار بزرگی در حوزه منابع انسانی از جمله دانشجو و اعضای هیئت علمی روبه رو هستیم؛ بعلاوه اگر با همین فرایند جلو برویم سال آینده با بحران منابع اقتصادی نیز روبه رو می شویم.

انتهی پیغام

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 102606

به "با بحران منابع انسانی و اقتصادی در حوزه پژوهش مواجهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با بحران منابع انسانی و اقتصادی در حوزه پژوهش مواجهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید