بخشی از رزمایش بزرگ موشکی روسیه در دریای خزر برگزار می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، وزارت دفاع روسیه از برگزاری یک رزمایش بزرگ موشکی در مناطق مختلف هوایی، زمینی و دریایی این کشور از جمله دریای خزر و دریای سیاه اطلاع داد.

بخشی از رزمایش بزرگ موشکی روسیه در دریای خزر برگزار می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روسیه دوشنبه بیان کرد که یگان موشکی این کشور از روز سه شنبه رزمایش بزرگ موشکی راهبردی را در مناطق مختلف این کشور از جمله دریای خزر و دریای سیاه برگزار خواهد نمود.

به نوشته خبرگزاری رویترز ارتش روسیه در این رزمایش بزرگ انواع موشک های راهبردی بالستیک وکروز را از زمین،دریا و هوا شلیک خواهد نمود. وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای بدین منظور بیان کرد که این رزمایش از 15 تا 17 اکتبر (23 تا 25 مهر) با مشارکت حدود 12000 پرسنل نظامی و همچنین بمب افکن های اتمی، کشتی ها و زیردریایی ها برگزار خواهد شد.

چندی قبل یک فرمانده نیروی دریایی آمریکا مستقر در اروپا با اشاره به حضور ناوگان نظامی روسیه در اروپا بر لزوم تجهیز هرچه بیشتر نیروهای تحت فرماندهی خود به ادوات جنگی بیشتر تاکید نمود.

دریاسالارجیمز فوگو فرمانده نیروی دریایی آمریکا در اروپا به تازگی در گفت و گو با وبگاه نیروی دریایی آمریکا گفت که شاهد حضور کشتی ها، زیردریایی ها و هواپیماهای بیشتری از سوی روسیه در اقیانوس اطلس، قطب شمال، دریای بالتیک، سیاه و مدیترانه است که باعث شدت دریافت تنش ها در منطقه می گردد. (جزئیات بیشتر)

به نوشته رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام نموده که هدف ازبرگزاری این رزمایش در هفته جاری حفظ آمادگی ارکان فرماندهی و نحوه اجرای مناسب دستورات نظامی است. قرار است این موشک ها در مناطق ویژه آزمایش نظامی در شرق دور روسیه و مناطق دور افتاده در شمال این کشور شلیک شوند.

وزارت دفاع روسیه با اعلام مشارکت ناوگان شمالی این کشور در این رزمایش بیان کرد که بخش دریایی این رزمایش در دریای بارنتس، بالتیک، سیاه ، خزر و اوخوتسک برگزار می گردد.

این در حالی است که ایران و کشورهای دیگر حوزه خزر به تازگی در نشستی در روسیه تفاهمنامه همکاری های نظامی، امنیتی و امدادی امضا کردند.

این تفاهمنامه بر همکاری های امنیتی، آموزشی، فنی و امداد و نجات متمرکز شده است. این در حالی است که روسیه و ایران قصد دارند رزمایش مشترکی را چندی دیگر در اقیانوس هند برگزار نمایند. (جزئیات بیشتر)

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 22095

به "بخشی از رزمایش بزرگ موشکی روسیه در دریای خزر برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشی از رزمایش بزرگ موشکی روسیه در دریای خزر برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید