برای عدم ابتلا به کرونا در مسافرت هوایی چه کنیم؟

به گزارش مهسان بلاگ، توسعه کروناویروس تازه در سراسر دنیا و کاهش پرواز های خطوط هوایی داخلی و بین المللی در سراسر دنیا، همچنان نگرانی ها و ناامنی هایی را برای کسانی که برنامه مسافرت هوایی دارند، ایجاد می نماید. اگر چه این روز ها بعضی از مشاغل در منطقه ها درگیر با این ویروس، به گونه ای محدود شده اند، اما هنوز بسیاری از افراد در این منطقه ها نیازمند استفاده از هواپیما هستند. در واقع توقف پروازها، حتی در منطقه ها فوق العاده درگیر با کروناویروس تازه، امری غیر ممکن است و این اقدام عملاً عواقب ناخوشایندتری در پی خواهد داشت.

برای عدم ابتلا به کرونا در مسافرت هوایی چه کنیم؟

در این شرایط مسافران هوایی چگونه می توانند با نگرانی کمتری به مسافرت هوایی خود بپردازند و چگونه ممکن است بدون استرس از مبتلا شدن به این ویروس همه گیر سوار هواپیما شوند؟ خبرگزاری CNBC طی گزارشی به یاری پزشکان متخصص، راه هایی را در پیش روی مسافران هوایی قرار می دهد که با اطمینان و امنیت بیشتر، سوار هواپیما شده و به سفر های خود بپردازند.

پیش از پرواز

در مواقع عادی، فرودگاه ها و هواپیما ها مکان هایی سرشار از آلودگی هستند؛ بنابراین متخصصان تاکید دارند که در شرایط فعلی باید به قوانین بهداشتی که به احتمال زیاد پیش از این به آن ها توجه چندانی نمی کردید، عمل کنید. قوانینی همانند شستن مکرر دست ها، به همراه داشتن وسایلی مانند ضدعفونی نماینده دست و سطوح و مواد دارویی اینچنینی. بعلاوه می توانید قبل از پرواز، کپی از مدارک بیماری احتمالی و بیمه درمانی خود را به همراه داشته باشید.

مسافرانی که در روزها، هفته ها یا ماه های آینده قصد سفر هوایی دارند، به علت سرعت انتشار کروناویروس نو، باید برای کسب اطلاعات به روز و دقیق در خصوص مقاصد سفر خود، بیش از پیش با سازمان های بهداشتی کشور خود در تماس باشند. این کسب آگاهی های مکرر و دقیق از شرایط توسعه ویروس، به مسافران این امکان را می دهد تا نسبت به اقدام به سفر خود، همه جوانب را در نظر داشته باشند.

جاناتان فیلدینگ، استاد بهداشت عمومی و بچه ها دانشگاه کالیفرنیا و رئیس کارگروه خدمات پیشگیرانه در جامعه، در این خصوص گفت: گاه مسافران در شرایط اضطراری برای انجام سفر هوایی قرار دارند و یا باید سریعاً به خانه خود بازگردند. در شرایط شیوع کروناویروس نو احتیاج به این هست که از برنامه پرواز ها و شرایط مقصد سفر خود، اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید. به عبارت بهتر با شرایط نامشخص شیوع این ویروس، مسافران ممکن است بدون اطلاع از لغو پرواز خود یا قرنطینه شدن مقصد سفر خود، به فرودگاه مراجعه نمایند. بعلاوه این احتمال وجود دارند که بنا به دلایل پیشگیرانه، مسافران در فرودگاه های مقصد با قرنطینه روبرو شوند. برای همین وزارت بهداشت یا مراکز مشخصی تعیین شده است تا شرایط پرواز ها و شیوع بیماری را در اختیار مسافران قرار می دهند که باید بدان توجه ویژه ای کرد.

در فرودگاه

فرودگاه یک محیط پر تردد است که تعداد بی شماری از افراد به همراه وسایل، از نقاط مختلف به آن وارد و خارج می شوند. در این محیط عظیم، جا هایی همانند کیوسک های سلف سرویس، سطل ها، تسمه های جابجایی بار، پله های برقی، جایگاه ها، میز های غذاخوری، سرویس های بهداشتی و آسانسورها، به طور بالقوه منابع تجمع میکروب و آلودگی هاست.

چارلز گربا، میکروبیولوژیست و استاد دانشگاه آریزونا در این خصوص می گوید: به طور کلی، برای جلوگیری از آلودگی به میکروب ها در ایست های امنیتی، با وجود ردیاب فلز، هرگز نباید پابرهنه راه بروید. کفش های خود را روی تسمه بگذارید و نه در سطل مخصوص. تا حد امکان تمام وسایل شخصی خود، از جمله ژاکت، تلفن و محتویات جیب های خود را داخل مخزن خودتان قرار دهید. اگر قرار شد که در فرودگاه غذا بخورید، حتما قبل از این کار دست های خود را با مایع ضد عفونی نماینده تمیز کنید.

این در حالی است که فرودگاه های منطقه ها مختلف دنیا در پی شیوع این ویروس، نه تنها تعداد دفعات تمیز کردن روتین خود را افزایش داده اند بلکه شدت این تمیزکاری را به ویژه در جا هایی که بیشتر لمس می شوند، افزایش داده اند. در این برنامه ها ضد عفونی کردن اماکنی همانند اتوبوس ها، سرویس های بهداشتی، پاسگاه های امنیتی، فروشگاه های مواد غذایی و منطقه ها دیگر، افزایش یافته است و بعلاوه با اضافه کردن ایستگاه های ضد عفونی نماینده دست، فضای ایمن تری برای مسافران و کارکنان فراهم نموده اند.

فرودگاه بین المللی دنور در حال نصب روکش های بهداشتی یک بار مصرفی بر روی جایگاه ها هواپیما هستند که پس از انجام پرواز به راحتی جمع آوری می شوند. در لیستی از پروتکل های نو در فرودگاه بین المللی سیاتل تاکوما، مقامات می گویند بیش از 100 ضد عفونی نماینده دستی نو در سراسر فرودگاه نصب شده است که 100 مورد دیگر هم به زودی به آن ها اضافه خواهد شد. بعلاوه نقاط لمس زیاد در فرودگاه ها بیش از پیش و با استفاده از ضد عفونی های مورد استفاده در بیمارستان ها، تمیز می شوند.

با این همه مسافران هم باید به نوبه خود اقدامات احتیاطی بیشتری را در نظر بگیرند. دکتر گربا می گوید: مطالعات ما نشان داده اند که ویروس ها به علت تعداد زیاد سطوحی که در فرودگاه لمس می شوند، می توانند خیلی سریع به وسیله دست توسعه یابند. وی تاکید می نماید که شستن مکرر دست ها، استفاده از ضد عفونی نماینده دست با حداقل 60 درصد الکل و استفاده از دستمال مرطوب ضد عفونی نماینده، می تواند مسافران را از آلودگی به وسیله سطوح برهاند. وی می افزاید؛ قبل از پرواز در حد امکان در منطقه ها شلوغ فرودگاه قرار نگیرید و سعی کنید حداقل شش پا از هر فرد دیگری فاصله بگیرید.

در هواپیما

در حالی که بسیاری از خطوط هوایی دنیا در واکنش به COVID-19 پرواز های خود را لغو می نمایند و به طور موقت برنامه ها را در بعضی از راستا ها کاهش می دهند، این شرکت ها بعلاوه در خصوص پرواز های فعال خود این اطمینان را به مسافران می دهند که تمهیدات لازم برای مقابله با این ویروس و ایمنی مسافران در نظر گرفته شده است.

به اسم مثال روز چهارشنبه گذشته، هواپیمایی آمریکا گفت که فرایند ضد عفونی در پرواز های بین المللی و داخلی این شرکت که یک شب در فرودگاه ها توقف دارند را تقویت می نماید. شرکت هواپیمایی آمریکا طی این بیانیه گفت: در این اقدام که هر روز بر روی بیشتر هواپیما های این شرکت صورت خواهد گرفت، شامل تمیز کردن و ضد عفونی کردن کامل تمام سطوح سخت هواپیما خواهد بود.

هواپیمایی آلاسکا در وبلاگ خود ویدئویی را به اشتراک گذاشت که شرح می دهد چطور هواپیما های آن تمیز می شوند. این شرکت خاطرنشان می نماید که خدمه هواپیما ها توجه بسیار زیادی به ضد عفونی کردن دسته جایگاه ها، کمربند های ایمنی، میز های سینی، کنترل های منافذ هوا، دکمه ها و دستگیره های خارجی درب دستشویی ها دارند.

با وجود این کوشش های شرکت های هواپیمایی، پل پوتینگر، متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه واشنگتن می گوید: علی رغم کوشش های شرکت های هواپیمایی، من به مردم توصیه می کنم که برای کاهش احتمال ابتلا به کروناویروس، حتماً سطوح مختلف جایگاه را که ممکن است با آن در تماس باشند را با استفاده از دستمال ضد عفونی نمایند. این پزشک همچنی می افزاید که مسافران می توانند همین پیشنهاد را به همسفران نزدیک خود هم بدهند که سطوح جایگاه خود را ضد عفونی نمایند تا ایمنی بیشتری در سفر داشته باشند.

با این همه دکترپوتینگر استفاده از ماسک صورت را برای مسافران سالم توصیه نمی نماید، زیرا می گوید شواهد بسیار کمی در خصوص اثربخشی ماسک ها در دفع ویروس ها به ویژه در محیط هواپیما وجود دارد. وی می افزاید اگر بعضی افراد دوست دارند که از ماسک استفاده نمایند، مسئله ای نیست، اما ممکن است که مسافر در پی استفاده از این ماسک ها در محیط هواپیما دچار مشکل گردد و در نتیجه مجبور به لمس بینی و یا دهان خود گردد که در این صورت احتمال انتقال ویروس را افزایش می دهد؛ و در خصوص دریچه هوای بالای سر مسافر، اجماع بر این است که تنظیم کردن هوا به سمت خود بهتر از تنظیم آن به سمت دیگر است.

بنا به تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس: فیلتر های موجود در سیستم تهویه هوای هواپیماها، می تواند بیش از 99 ٪ گرد و غبار و میکروب های موجود در هوا را از بین ببرد. به عبارت بهتر وقتی هوای سیستم تهویه به سمت مسافر تنظیم گردد، شما یک مانع هوایی نامرئی در اطراف خود ایجاد می کنید. وزش باد فیلتر شده در اطراف مسافر می تواند هر ذره آلوده شناور در آسمانی را به سمت زمین راهنمایی کند و بدین شکل مسافر را از ابتلا به ویروس مصون بدارد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: فرارو
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 95879

به "برای عدم ابتلا به کرونا در مسافرت هوایی چه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای عدم ابتلا به کرونا در مسافرت هوایی چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید