تأکید ایران و روسیه بر تقویت و توسعه همکاری های صلح آمیز هسته ای

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس سازمان انرژی اتمی و رئیس روس اتم بر تقویت و توسعه همکاری های صلح آمیز هسته ای بین ایران و روسیه تأکید کردند.

تأکید ایران و روسیه بر تقویت و توسعه همکاری های صلح آمیز هسته ای

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و آلکسی لیخاچف رئیس شرکت دولتی روس اتم عصر روز سه شنبه ششم مهر ماه در مسکو درباره توسعه همکاری های هسته ای صلح آمیز گفت وگو و رایزنی کردند.

در این ملاقات که با حضور کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، بهروز کمالوندی، معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از معاونان و مدیران سازمان انرژی اتمی ایران انجام شد، طرفین به رایزنی در خصوص موضوعات مربوط به انرژی هسته ای پرداختند.

دو طرف با تاکید بر اینکه ایران و روسیه روابط راهبردی و درباره مسائل گوناگون همکاری دارند، اعلام کردند که کوشش دارند همکاری های دو کشور درباره انرژی صلح آمیز هسته ای را هم با سرعت بالاتری دنبال نمایند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره روابط عمیق و راهبردی ایران و روسیه در عرصه های گوناگون دوجانبه و بین المللی گفت: همکاری دو کشور در زمینه فعالیت های صلح آمیز هسته ای از جمله در زمینه احداث و توسعه نیروگاه های اتمی به خوبی پیش می رود و این همکاری ها باید هر چه بیشتر توسعه یابد.

اسلامی در این نشست ابراز امیدواری کرد که دو طرف به وسیله این گفت وگوها فرایند همکاری ها را تقویت نمایند و به آن شتاب دهند.

الکسی لیخاچوف رئیس سازمان دولتی روس اتم هم هم از تعمیق مناسبات دوجانبه به ویژه در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای استقبال کرد.

اسلامی و لیخاچف پیش از این هم در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس در وین با یکدیگر ملاقات نموده بودند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 97047

به "تأکید ایران و روسیه بر تقویت و توسعه همکاری های صلح آمیز هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید ایران و روسیه بر تقویت و توسعه همکاری های صلح آمیز هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید