تجربه ای متفاوت از ایتالیا

به گزارش مهسان بلاگ، با این کارها از رفتن به ایتالیا، لذت وافر ببرید

هنگام سفر به ایتالیا بازدید از مشهورترین دیدنی های جهان را در اولویت قرار می دهیم. اما شرکت در برخی فعالیت ها، به خصوص کارهایی که با همکاری مردم محلی انجام می دهیم، لذت و مزه سفر را بیشتر می نماید. این فعالیت ها می تواند مثل اسکی کردن در کوههای دولومیتس پر تحرک و یا مثل قایق سواری با گاندولا زیر نور ماه آرام و لذت بخش باشد. پس مابین بازدید از جاذبه های توریستی در ایتالیا، فعال تر باشید و به کوه پیمایی، یادگیری یک درس، قایق سواری بپردازید و برای داشتن تجربه های خاطره انگیز در سفر، به مردم محلی بپیوندید. با خبرنگاران همراه باشید:

تجربه ای متفاوت از ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

پختن یک پاستای عالی در فلورانس

برای کسانی که به آشپزی علاقه دارند، اینجا فرصت خوبی است که طرز تهیه معروف ترین غذای ایتالیا یعنی پاستا را یاد بگیرند. در سراسر ایتالیا کلاس های پخت پاستا و سایر غذاها وجود دارد اما در فلورانس این کلاس ها با تورهای گشت در بازار غذا و مواد غذایی محلی ترکیب شده اند. بعضی از این آموزش ها در یک خانه محلی در غالب گروه های حداکثر 6 نفره برگزار می گردد و در بعضی دیگر انواع غذاهای کلاسیک فلورانس نیز آموزش داده می گردد. پاستا، اصلی ترین بخش این غذاها است و بعد از این تور شما با تجربه تهیه و پخت یک پاستای عالی به خانه بر می گشت. این تورها در قالب های مختلفی برگزار می شوند. یکی از این تورها رفتن از فلورانس به مزارع توسکانی در تپه های چیانتی برای آشپزی است ، که می تواند آشپزی به روش بدون گلوتن، با مواد ارگانیک و یا آشپزی برای گیاه خواران باشد. برای یک آغاز آسان می توانید از کلاس های 3 ساعته آموزش پخت پاستای خانگی ایتالیایی در فلورانس بهره ببرید. در کلاس ها همه کارها را خودتان با هدایت و نظارت یک سر آشپز انجام می دهید. سایر کلاس های آشپزی مخصوص خانواده هایی است که بچه کوچک دارند و می توانند در این کلاس های طرز تهیه پیتزا و بستنی را یاد بگیرند و برای فرزندانشان پیتزا و بستنی های خانگی خوشمزه ای درست نموده و آنها را خشنود تر از همواره نمایند.

دیدن اپرا در آمفی تئاتر رومی ورونا

حتی اگر عاشق اپرا و موسیقی هم نباشید، تماشای اپرا در آمفی تئاتر رومی ورونا که متعلق به قرن سوم است، لذت بخش است. برای کسانی هم که به اپرا علاقه مندند نیز یک تجربه به یادماندنی خواهد بود. این آمفی تئاتر یکی از بزرگ ترین و بهترین آمفی تاتر های رومی حفظ شده بوده، که دارای 44 ردیف صندلی برای میزبانی از 22 هزار هوادار اپرا است. جشنواره اپرای ورونا که هر ساله در جولای و آگوست برگزار می گردد، یکی از مهم ترین جشن های موسیقی اروپا محسوب می گردد. ترکیب آمفی تاتر تاریک با یک صحنه بزرگ برای بازسازی یک خیابان یا یک ساختمان چند طبقه همراه با خوانندگان و نوازندگان مشهور جهان زیر آسمان پر ستاره، بسیار شگفت انگیز است.هر بخش این فستیوال سالانه دارای قسمت های جالب و جذاب است. به دلیل وسعت این آمفی تاتر حس تاتری و موسیقیایی را با هم تجربه می کنید که شاید این تجربه تا ابد در ذهن تان باقی بماند.

بازدید از سی ینا در روز پالیو

در طول تابستان بین 2 جولای تا 16 آگوست، شهر زیبای قرون وسطایی سی ینا، شاهد مسابقه اسب سواری بدون زین است که از قرون وسطی تاکنون در میدان اصلی شهر برگزار می گردد. منطقه پیازا دل کامپو (Piazza del Campo) پر از هواداران 10 اسبی می گردد که با علامت ها و بنرهای مختلف از جمله جوجه تیغی، عقاب، گریفون و زرافه معین هستند. علاوه بر مسابقه ای که در میدان برگزار می گردد. این روز پر از رنگ و نمایش های مختلف مانند: رژه ، نمایش پرچم ها، شوالیه های با تجهیزات کامل و گروه ها و لباس های قرون وسطایی است و در روز پالیو در هر جای سی ینا که باشید پر از رنگ و شادی های مختلف خواهد بود.

تور دریاچه کومو با قایق

کومو، زیباترین دریاچه در Lake District است که اطراف آن را کوه های پرشیب پوشیده شده از درخت و شهرهای کوچک و ویلاهای زیبا احاطه نموده است. از زمان رومی ها سواحل این منطقه مورد توجه اشراف و خانواده های سلطنتی بوده و ویلا ها و باغ های زیبا آنها را وقتی سوار کشتی بخار در دریاچه می شوید ، مشاهده خواهید کرد. بعضی از این ویلا ها و باغ ها برای بازید باز است و می توانید در این شهرها پیاده شوید و بازدید کنید و با قایق بعدی به راستاتان ادامه دهید. بهترین راه این است که برای این راستا 2 روز در نظر بگیرید و یک شب را در بلاجیو (Bellagio) و در مرکز دریاچه Y شکل بگذرانید که دو باغ زیبا برای بازدید در آنجا وجود دارد. در ساحل غربی در منطقه Tremezzina ، باغ ویلا کارلوتا (Villa Carlotta) و به سمت جنوب باغ ویلا بالبیانلو (Villa Balbianello.) قرار گرفته است. با وجود اینکه اغلب سرویس بین بلاجیو و ترمزو یا مناجیو وجود دارد، بهتر است قبل از حرکت، برنامه زمانی قایق ها را چک کنید و از زمان قایق برگشت باخبر شوید. یا اینکه سوار قایق شوید و راستای را انتخاب کنید که در بیشتر شهرها توقف می نماید و از دیدن مناظر زیبای روستایی، ویلا ها، باغ ها و کوه های پوشیده از برف در دور دست، لذت ببرید.

شرکت در جشن های محلی

همه ما با فستیوال مشهور ونیز آشنا هستیم، اما این تنها یکی از صدها جشنی است که ایتالیایی ها هر ساله برگزار می نمایند. در شهرها و روستاهای سراسر ایتالیا از آلپ تا دریا، فستیوال هایی برگزار می گردد که در آنها اتفاقات تاریخی متعلق به چندین قرن پیش، تغییر فصل ها، تعطیلات، اتفاقات مذهبی، محصولات محلی و فصل برداشت را از فصل مارچوبه تا قارچ را بهانه ای برای برپایی جشن های خود قرار می دهند. جالب ترین مراسم ها، آنهایی است توسط مردم محلی برگزار می گردد. در این مراسم ها اتفاق عجیب وغریبی نمی افتد اما پر از غذاهای خوشمزه، موسیقی، مسابقات خنده دار و سرگرمی است. در اینجا می توانید انواع سوسیس ها، پنیر های محلی را تست کنید و با پرداخت چند یورو از غذاهای محلی خوشمزه ای که در میز مشترک داخل یک چادر سرو می گردد، لذت ببرید. بهترین قسمت این جشن این است که شما فرصت بودن در کنار مردم محلی را به دست آوردید که همه کوشش شان را می نمایند تا به شما خوش بگذرد و اوقات خوشی را داشته باشید.

در ساحل دریاچه ایسئو (Lake Iseo) در جشن سولزانو سینگاله (Sulzanos Cingale Festival) غذای روز جشن، گراز وحشی است، درحالی که در ساحل لیگوریان (Ligurian)، کاموگلی(Camogli) را با برپایی جشن ماهی سنت فورتوناتو، قدیس نگهبان ماهیگیران و ماهی سرخ نموده مجانی جشن می گیرند. در میدان اصلی شهر ماروستیکا ، در یک صفحه شطرنج بزرگ آدم ها در لباس قرون وسطایی به جای مهره های شطرنج می ایستند و بازی می نمایند. یکی از پر رنگ و لعاب ترین جشن ها در نوتوی سیسیل، در هفته سوم ماه می برگزار می گردد و کف یک خیابان را با طرح گل نقاشی می نمایند. علاوه بر جشن قارچ های سفید معروف آلبا که به صورت بین المللی برگزار می گردد، جشن برداشت محصول نوامبر که شامل شاه بلوط و زیتون می گردد نیز در منطقه چیانتی توسکانی برگزار می گردد. با دیدن پوسترها و پرسیدن از مردم محلی حتما یکی از این جشن ها را پیدا خواهید کرد و با پیوستن به آن و در بین مردم محلی از هیجان و شادی ناب و کم نظیری بهره مند خواهید شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18037

به "تجربه ای متفاوت از ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه ای متفاوت از ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید