ترامپ در واکنش به انتقادها: ترکیه شریک تجاری آمریکا و متحد ناتو است

به گزارش مهسان بلاگ، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از مورد انتقاد قرار دریافت از سوی جمهوریخواهان به دلیل اتخاذ تصمیم برای خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، از ترکیه به عنوان متحدی در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و شریک تجاری قوی واشنگتن دفاع کرد.

ترامپ در واکنش به انتقادها: ترکیه شریک تجاری آمریکا و متحد ناتو است

به گزارش ایرنا، ترامپ درصفحه توییتر خود نوشت: خوب، خیلی ها راحت فراموش می کنند که ترکیه، شرکت تجاری بزرگ آمریکاست، در واقع آنها (ترکیه) قالب های فولادی جنگنده های اف - 35 ما را می سازند.

ترامپ اضافه کرد: آنها همچنین به من در نجات جانهای زیادی در استان ادلب و بازگرداندن کشیش اندرو که سال های زیادی از دوره حبس اش مانده است، کمک کردند.

اندرو برانسون کشیش آمریکایی به اتهام ارتباط با کودتای نافرجام 2016 ترکیه، تقریبا دو سال در ترکیه زندانی بود.

رئیس جمهوری آمریکا در سلسله توییت های خود آورد: همچنین از قلم نیاندازید که ترکیه، عضو مهم ناتو و وی (اردوغان) 13 نوامبر (22 آبان) به عنوان مهمان من به آمریکا می آید.

ترامپ در توییت دیگری گفت: شاید در مرحله خروج از سوریه باشیم، اما هرگز کردها را که مردمانی خاص و مبارزانی عالی هستند، رها نکرده ایم. همچنین روابط ما با ترکیه، بسیار خوب بوده است. ترکیه که از جمعیت بزرگ کرد برخوردار است و به خوبی می داند در حالی که ما تنها 50 سرباز باقی مانده در آن بخش از سوریه داشتیم و آنها خارج شده اند، هر نوع جنگ غیرضروری یا غیراجباری از سوی ترکیه برای اقتصاد و پول ناپایدارشان، ویرانگر است. ما به کردها به لحاظ مالی و تسلیحاتی کمک می کنیم.

توییت های ترامپ در دفاع از ترکیه و اردوغان احتمالا با انتقادهای شدیدتری در آمریکا روبرو می شود.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا روز دوشنبه از تصمیم واشنگتن برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال سوریه انتقاد کرد و در صفحه توییتر خود نوشت: بگذارید به صراحت بگویم؛ رئیس جمهوری در برابر متحدان وفادار ما و منافع آمریکا، جانب رهبران سلطه جوی ترکیه و روسیه را گرفته است.

کاخ سفید شامگاه یکشنبه گفت که ترکیه به زودی عملیاتی نظامی در شمال سوریه را آغاز می کند.

آمریکا بیش از یک هزار نیرو در شمال سوریه داشت که با نیروهای کردی که ترکیه آنها را تروریست می داند، همکاری نزدیکی داشتند. 9109

شماری از جمهوریخواهان آمریکایی به تصمیم ترامپ برای خروج این نیروها ازشمال سوریه انتقاد کرده و گفته اند که این مساله ممکن است به روابط واشنگتن با متحدان لطمه زند و زمینه تحرکات تروریست های داعش را پایه ریزی کند.

هرچند یک مقام ارشد دولت ترامپ تاکید کرده که رئیس جمهوری به ترکیه برای عملیات نظامی در شمال سوریه چراغ سبز نشان داده است، دفاع امروز ترامپ از ترکیه احتمالا ابهامات بیشتری را در مورد موضع وی ایجاد می کند.

ترامپ خبر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را اولین بار اواخر سال 2018 گفت، تصمیمی که به استعفای جیمز متیس وزیر دفاع وقت آمریکا منجر شد.

منابع مطلع در نیروهای دموکراتیک کرد سوریه (قسد) که از حمایت واشنگتن برخوردارند، در بیانیه ای گفتند که نیروهای آمریکایی به تعهدات خود عمل نکردند و از مناطق مرزی مشترک سوریه و ترکیه عقب نشستند.

یگان های مدافع خلق، نیروهای کُرد هستند که ترکیه، آنها را وابسته به پ. ک. ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) و تروریست می داند.

ترکیه مدتهاست که در حال رایزنی با آمریکا برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه است.

مقام های نظامی ترکیه وآمریکا هفتم ماه اوت (16 مرداد) در مورد طرح ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به توافق رسیدند.

آنکارا مدعی است که هدف از این اقدام، ایجاد منطقه ای برای بازگرداندن آوارگان سوری از ترکیه به کشورشان است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

سلو بلاگ: سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

پریها: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 20909

به "ترامپ در واکنش به انتقادها: ترکیه شریک تجاری آمریکا و متحد ناتو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ در واکنش به انتقادها: ترکیه شریک تجاری آمریکا و متحد ناتو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید