ترکیه یک کاروان نظامی جدید به سوریه اعزام کرد

به گزارش مهسان بلاگ، علیرغم توافق آتش بس میان مسکو و آنکارا در ادلب، ترکیه یک کاروان نظامی جدید به خاک سوریه اعزام کرد.

ترکیه یک کاروان نظامی جدید به سوریه اعزام کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ده ها خودروی نظامی ترکیه بعد از ظهر امروز (شنبه)، به وسیله گذرگاه کفرلوسین (شمال ادلب) وارد خاک سوریه شدند و به سوی مواضع این کشور در ادلب حرکت کردند.

وبگاه خبری مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش کرد که تا بدین لحظه، تعداد ماشین آلات نظامی که ترکیه از ماه فوریه تا به امروز به منطقه کاهش تنش اعزام نموده است، به بیش از 3480 خودرو رسیده است.

ترکیه، روسیه و ایران از چند سال پیش برای همکاری در مورد سوریه سلسله نشست هایی موسوم به نشست های آستانه داشتند که منجر به ایجاد مناطق کاهش تنش شد؛ منطقه ادلب (همه استان ادلب به اضافه بعضی از مناطق حلب و شمال حماه) یکی از مناطق پنجگانه کاهش تنش بود. مطابق این توافق، درگیری در این مناطق متوقف و کاهش می باید مگر اینکه طرف درگیر داعش یا جبهه النصره (شاخه سوریه القاعده) باشد؛ جبهه النصره طی سال های گذشته برای فرار از حملات و عملیات های ارتش سوریه، بارها اسم خود را تغییر داده است.

دیده بان ادامه داد که تعداد نیروهای ترکیه ای که از زمان یادشده در دو شهر ادلب و حلب (شمال سوریه) مستقر شده اند به بیش از 8350 سرباز می رسد.

دیده بان حقوق بشر دیروز (آدینه) نیز ورود بیش از 150 خودوری نظامی ترکیه ای به خاک سوریه خبر داده بود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 38676

به "ترکیه یک کاروان نظامی جدید به سوریه اعزام کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه یک کاروان نظامی جدید به سوریه اعزام کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید