تسویه 32 درصد مطالبات زعفرانکاران ، مازاد شیرخشک باید صادر گردد

به گزارش مهسان بلاگ، معاون وزیر جهاد گفت: در حال حاضر بیش از 32 درصد از مطالبات زعفران کاران در استان ها پرداخت شده و با رایزنی هایی که با بانک ها داشتیم، تا 10 روز آینده این میزان به 40 درصد خواهد رسید.

تسویه 32 درصد مطالبات زعفرانکاران ، مازاد شیرخشک باید صادر گردد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین شیرزاد در جلسه شورای مرکزی صنفی کشاورزی گفت: مازاد شیرخشک باید صادر گردد تا در شب عید دچار مشکل شیر نشویم.

وی با اشاره به عوارض صادرات خرما گفت: عوارض صادرات خرما بسیار زیاد است، این عوارض بالای صادراتی، دامنگیر سیستان هم خواهد شد و انتظار ما این است که نظام صنفی این موضوع را از ستاد تنظیم بازار پیگیر گردد.

شیرزاد با اشاره به مانده مطالبات زعفران کاران اعلام نمود: وظیفه سازمان تعاون روستایی خرید، انبارش و وضع دستورالعمل ها بوده و این عمل را به بهترین شکل ممکن و با 72 تن ذخیره زعفران انجام داده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اضافه نمود: تأمین اقتصادی این زعفران خریداری شده با بانک مرکزی و بانک های عامل بوده که بخشی از آن ها به تعهدات خود عمل نکرده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 32 درصد از مطالبات زعفران کاران در استان ها پرداخت شده و با رایزنی هایی که با بانک ها داشتیم تا 10 روز آینده این میزان به 40 درصد خواهد رسید.

شیرزاد گفت: فروش رب فله در بورس کالا برای پرداخت بدهی گوجه کاران در حال اتمام است و در حال حاضر 93 درصد مطالبات آن ها پرداخت شده که تا قبل از سال 99 این پرداخت ها تکمیل خواهد شد.

وی اضافه نمود: در یک سال گذشته مازاد فراوری را در محصولات زراعی، دامی و باغی داشتیم که نظام صنفی کشاورزی باید یک ورود مؤثر در این بخش داشته باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 35684

به "تسویه 32 درصد مطالبات زعفرانکاران ، مازاد شیرخشک باید صادر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسویه 32 درصد مطالبات زعفرانکاران ، مازاد شیرخشک باید صادر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید