تقدس سرزمین ایران برای سیک ها، 1000 سیک در ایران زندگی می کنند

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: ایندیا تایمز با اشاره به تقدس سرزمین ایران برای مذهب سیکیسم گفت وزیر خارجه هند در جریان سفر اخیر خود به تهران علاوه بر پیگیری موضوعات اقتصادی، خواستار حل مسائل مربوط به ثبت ازدواج برای جامعه 1000 نفری سیک ها در ایران شد.

تقدس سرزمین ایران برای سیک ها، 1000 سیک در ایران زندگی می کنند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیا تایمز، وزیر خارجه هند دیروز در دیدار با مقامات ایرانی علاوه بر مذاکره در خصوص مسائل اقتصادی، مسائل پیش روی جامعه سیک ها را در این کشور، به خصوص در زمینه ثبت ازدواج نیز عنوان کرد.

سلمان خورشید، در جریان جلسه کمیسیون مشترکی که با حضور علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران برگزار شد، این موضوع را عنوان کرد.

بر اساس این گزارش سیک ها در ایران با مسائلی در زمینه ثبت رسمی ازدواجشان بر اساس قوانین این کشور روبرو هستند.

حدود 3 هزار نفر با اصلیت هندی در ایران زندگی می کنند که یک سوم از آنها متعلق به جامعه سیک ها هستند.

سیک ها ایران را سرزمینی مقدس می دانند و معتقدند که گورو ناناک، مؤسس مذهب سیکیسم در جهت خود به سوی مکه، از کشورهای ایران، افغانستان و عراق عبور کرده است.

در جریان سفر وزیر خارجه هند به ایران که سفری عمدتاً اقتصادی بود سه یادداشت تفاهم همکاری بین دو کشور در زمینه های استاندارد، علمی و مدیریت منابع آب به امضا رسید.

توسعه بندر چابهار توسط هند و مشارکت در خط لوله صلح از جمله مهمترین موضوعاتی بودند که در جریان سفر سلمان خورشید به تهران مورد بحث قرار گرفتند.

1

منبع: تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 27464

به "تقدس سرزمین ایران برای سیک ها، 1000 سیک در ایران زندگی می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدس سرزمین ایران برای سیک ها، 1000 سیک در ایران زندگی می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید